• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

interieur reinigen met een all purpose cleaner

denhans

Detailing rookie
17 mei 2023
1
2
hallo,

ik heb pas een nieuwe wagen en ik probeer steeds mijn auto mooi te onderhouden.

Nu had ik bij mijn vorige wagen toch een issue dat het stuur begon te blinken. Altijd gereinigd met een interieurreiniger voor leder en een aparte voor kunststof.
Nu heb ik ook wel hele vettige handen...

Maar na wat zoeken kwam ik uit op een apc (all purpose cleaner) die hiervoor kan dienen. Dus geprobeerd op mijn vorig stuur en waauw, wat een verschil... alsook op mijn sofa in mijn living is het wel een serieus verschil met andere producten.

Maar een vraag... nu reinig ik hier heel mijn interieur mee (verhouding 1 op 30. Maar op blinkende stukken (bvb pianolak trims) laat dit een waas na, uiteraard ook op het leder, maar dat zie je niet.
Dus ga ik er steeds nog eens over met een licht vochtige doek met zuiver water.

Mijn vraag, kan die waas kwaad op leder, maw, mag die waas blijven zitten op stukken waar je dat niet op ziet? of moet die waas er toch af?
het is echt enkel op de hoogglans dat je het ziet, maar heb geen zin om enerzijds elke keer voor niks dubbel te poetsen of anderzijds later met leder te zitten dat bekken begint te trekken :)
 
Welke APC gebruik je?

Als er residu achterblijft, zou ik dit wel weghalen met inderdaad een vochtige doek o.i.d. Zeker als de gebruikte APC zoveel sterker is dan specifieke reinigers.

Op leder zou ik sowieso geen APC gebruiken, tenzij het een eerste sterke reiniging betreft en ik daarna een leder-reiniger ga gebruiken i.c..m. een voedend product.
 
APC =(vaak) op basis van zouten en zout droogt uit.
Als je leer gaat reinigen dan is het na het reinigen verstandig om de boel af te nemen met water dan drogen en dan bv te voeden.
Pianolak trams zijn erg gevoelig en die zou ik eerder of wassen of afnemen met een detailspray persoonlijk zou ik daar geen APC voor gebruiken.
 
Misschien niet helemaal te vergelijken, maar ik gebruik thuis voor mijn hoogglans zwarte tv kast en vrijhangende kasten ook altijd een glasreiniger