• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

interieur stappenplan

fromalk

Detailing rookie
7 feb 2012
4
0
All,

Al een aantal jaar lees ik hier achter de schermen mee op zoek naar jullie handige tips. Dit is altijd goed gelukt voor mijn exterieur maar in het interieur ben ik toch wat minder vertegenwoordigd. Ik krijg alles wel erg proper maar het voelt allemaal nep aan. Je merkt gewoon dat ik het heb opgeblonken en een paar dagen later is er dan ook niets meer van te merken.

Daarom ben ik vandaag met wat meer diepgang op zoek gegaan naar interior detail manuals. De losse manuals kan ik best vlot vinden maar ik zoek eigenlijk meer eens een stappenplan zoals die bij exterior in overvloed voor handen zijn. Ik heb nl net een nieuwe wagen in gebruik en na een week in dit weer ziet dat er een stuk minder goed uit als ik zou willen. Omdat ik nu vanaf de eerste keer alles goed wil aanpakken, verzorgen en beschermen graag jullie input over goede topics/tutorials enz


Alvast bedankt
 
Hoi Ivo,

Voordien had ik een volledig stoffen interieur. Daar ging ik gewoon met mijn karcher stofzuiger door (auto-opzetstuk erop). Indien er plekken waren gebruikte ik de autoglass interior shampoo. De ramen deed mijn vriendin gewoon met instanet en tot slot ging ik over de plastics met een meguiars interior detailer om af te ronden met de meguiars interior dressing.

That is it in een notendop

Wat sowieso moet veranderen:
- geen instanet meer voor de ramen, daardoor beslaan de ramen te snel
- in mijn huidige methode kwamen er steeds druppels dressing op de ramen, ook daar wil ik vanaf.
- een betere dressing die niet zo goedkoop uiziet

De reden voor mijn vraag is dat ik voor de inlevering van de vorige wagen een professional er even heb laten doorgaan. Daar keek ik toch wel even anders van op hoor, zag er werkelijk perfect uit.

Mijn nieuwe wagen is nu net geen week oud maar de garage heeft eigenlijk haar werk neit gedaan. Gewoon de bescherming eraf en dan even snel met een vochtige doek over de binnen en buitenkant.

Wat ik nu wil bekomen:
- zetels afvegen en een soort van bescherming op aanbrengen. De producten van glossit spraken me daarbij aan
- plastiek poetsen en ook beschermen, het is een volvo v50 met zilveren inleg. Die inleg is vuil bij de minste aanraking
- Matjes terug dealer proper krijgen


Op langere termijn wil ik grondig leren de ramen te poetsen en vegen van de kunststof dorpels te houden
 
Met een APC de plastic delen schoonmaken (met een. MF doek weer afnemen)
Daarna een dressing als bijvoorbeeld Poorboys Natural Look of 303 Aerospace protectant erop.
Ramen met een glasscleaner, opbrengen met een padje en afnemen met een glass towel...