• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iron remover op blank lak velgen (BMW multispaak 869)

querex

Detailing rookie
3 sep 2024
1
2
Voor mijn BMW multispaak 869 velgen.
Welk product gebruik ik best voor het ingebakken remstof schoon te maken / te onderhouden?

De velgen zijn niet bepolijst, maar er lijkt wel een fijn tandje over heel de velg te zijn gedraaid.
Ik vermoed dat deze dus in blanke lak zijn behandeld?
Dien ik hiervoor rekening te houden om bepaalde producten NIET te gebruiken?
Welke raden jullie wel aan?

Bedankt!
1725389752843.png
 
Deze velgen lijken op de foto mat.
Als dit zo is dan zijn ze wel “diamond cut” gepolijst maar dan afgelakt met matte lak, zelf laatst ook Audi velgen gedaan die ook zo waren.
Reinigen met Non-Ferro en dergelijke is gewoon prima, coaten met een Wheel coating is natuurlijk het mooiste om ze bij te houden.
Gyeon Rim kan hiervoor gebruikt worden.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Je kunt bijvoorbeeld de Monello Non-Ferro de-ironizer gebruiken. Deze is Ph neutraal en veilig te gebruiken.

Eigenlijk zou ik eerder aanraden om de velgen een goede bescherming te geven met bijvoorbeeld Gyeon Rim.
Dit zorgt ervoor dat het schoon maken van de velgen een stuk makkelijker en sneller gaat. Vaak voldoet een restant sopje al om ze schoon te krijgen.
 
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: RedCat en Altos
Welkom! Mooie wielen.
Bij het aanbrengen van Gyeon Rim (of iets vergelijkbaars) goed controleren dat je het product goed verdeeld en uitwrijft. Op diamondcut zie je heel snel highspots.