• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tapijtreiniger / Extractor / Reinigen bekleding.

Mijn idee en ervaring is dat Numatic erg degelijke spullen levert. Ze worden dan ook in de schoonmaakbranche gebruikt en waarschijnlijk zelfs in de industrie.

Na het lezen van alle reacties, valt het mij op dat mijn idee word gedeeld door vele.

Mocht ik ooit een extractor gaan aanschaffen, word dat de George. Zowel voor stofzuigwerk in huis als detailingwerk zal hij naar mijn idee zéér geschikt zijn.



Greetz
 
Welk middel gebruiken jullie met de tapijtreiniger? Doen jullie ook iets bij het water? Welk middel is goed voor autobekleding/vloermatten? Of sprayen jullie autobekleding/matten eerst in en daarna met een tapijtreiniger eroverheen?
 
Persoonlijk fan van de Autoglym Car Interior shampoo, gebruik ik zowel voor tapijt, losse matten, maar ook stoelen/achterbank. Wijze van werken is ook afhankelijk van apparatuur en persoonlijke voorkeur, mijn eigen apparaat heeft een reservoir voor (verdunde) shampoo, schoon water en natuurlijk de tank voor vuil water, daardoor kan ik de verhouding shampoo/schoon water ook aanpassen, maar de meeste apparaten hebben dat niet. Pas ook op voor overdosering van shampoo: als het droogt krijg je dan witte vlekken door de overmaat aan shampoo, dat krijg je alleen weg door de boel opnieuw nat te maken met schoon water en dat vervolgens droog te zuigen. Als vlekken niet na 1 sessie weg zijn, dit gewoon herhalen, niet extra nat maken want dan wordt de boel erg nat. Let ook op de electronica (sensoren of een zitplaats bezet is en of een airbag wel/niet geactiveerd moet worden bij een botsing, stoelverwarming enz.)
 
Ik heb recent de gyeon fabric gekocht. Nog niet gebruikt voor het Detailen, maar wel op een t shirt met bloedvlekken erop. (Kindje opgetild met ene schaafwond) en ging er zonder problemen af. Was erg verbaasd over de werking van dit product. Nu nog hopen op wat vervelende interieur vlekken die moeilijk te verwijderen zijn.
Wellicht wel een te duur product voor je matten.
Daar zou een apc voldoende moeten zijn lijkt me.

Ik spray normaliter een verdunde apc of een interieur cleaner (matte opaco of soms wel eens spray en wipe op lichte vervuiling) spray en wiep is trouwens niet specifiek een interieur cleaner trouwens.
op vieze interieur plekken en borstel dit rustig in. Op matten gebruik ik een accuboormachine met een nylon borstel kop om wat agressiever te werk te gaan.
 
@Timon Allereerst is een APC geen specifieke reiniger voor tapijt/stoelbekleding, en in de selectie staan alleen de 12 best verkochte (over welke periode?), echt een specifiek product zoals de Autoglym Interior cleaner staat er niet eens in, terwijl dit middel naar mijn weten al meer dan 12 jaar in het assortiment zit.