• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iron-X en parkeersensoren

Wout_RS

Detailing rookie
29 jan 2013
222
0
Hey,

daarnet m'n wagen voorbereid om morgen te polishen en te waxen,

dus ik heb net alle voorbereidingstappen gedaan. Nadat ik de auto had gewassen heb ik deze helemaal ingesprayed met Iron-X en eventjes laten werken en daarna afgespoeld.
Daarna verder afgewerkt en gedroogd.

Nu merk ik dat m'n parkeersensoren altijd aanslaan wanneer ik achteruit rij, net alsof ik tegen iets zou rijden.

Kan het zijn dat iron-X reageert hiermee?

Iron-X lost ijzer deeltjes op, of voert ze af en het enige wat ik me kan bedenken in relatie tot eerdergenoemd middel is dat er wat ijzer residu op de sensor is achter gebleven.(daarna niet goed afgespoeld?)
Zou het verder niet weten.

na iron-x heb ik nog eens gespoeld,

daarna heb ik hem gedroogd en binnen geplaatst,

waar ik hem gekleied heb, en daarna terug moet een mengsel van Valet Pro Snow Foam / Shampoo opnieuw heb afgespoeld

opnieuw gedroogd, maar de parkeersensoren blijven tilt slaan :(

toen ik thuiskwam had hij dat probleem nog niet :(
misschien morgen nog eens proberen als hij volledig droog is

Zou het echt niet weten hoor. Neem anders even contact op met carclean,misschien kunnen hun wel de link leggen tussen iron-x - parkeersensoren.

Als Iron X de sensor defect maakt was ie al stuk aan het gaan
Normaal zijn die dingen geseald en kan er geen vocht in
FF de fohn van mevrouw erop om te drogen
Ze reageren ook op omgevingsvocht

Zou me sterk verwonderen moet het door Iron-X zijn :weetniet
ik heb echt weinig op m'n auto zelf gesprayed en redelijk snel en goed afgespoeld

Probleem hoeft niet de sensor zelf te zijn: kan ook zijn dat er vocht bij de bedrading is gekomen, en door roest er geen goed contact is met de sensor.

Daar zou ik heel goed mee uitkijken. Ik ken verhalen van auto's die nadat ze geen spanning meer hadden afgevoerd konden worden naar de dealer omdat of het alarm in noodstand ging staan, of de volledige computer gereset kon worden. Houd er ook rekening mee dat je radio opnieuw zal moeten worden ingesteld.
Ik zou eerder ff kijken naar de aansluiting van de sensoren in je kabelboom, misschien dar je daar wat los kunt koppelen en doormeten.

Denk dat er een sensor naar de grootjes is, misschien kun je ze laten doormeten/testen.
Weet verder niet hoe die dingen aangesloten en geseald zijn c.q. kwaliteit massaprodukt.

Gebruik toch gewoon je spiegels.. (flauwe opmerking haha)

@Luziano: Kan zijn dat je een alarm weer gewoon in moet leren, je kunt dat vaak hebben met batterijtjes van een sleutelset (-had ik zelf)
Half met de oren dicht 30 seconden en een papiertje erbij hoe, moest ik maar even opofferen met mijn geintegreerd defa alarm.. man wat een herrie haha
Als je de accu loshaalt, (die moet je immers ook weleens vervangen) weet ik wel dat je motor ECU weer een aantal kilometer moet inleren.
Verder geen probleem.

Ik ken van bmw een aantal verhalen dat nadat de auto zonder spanning stond hij niet meer van het slot af kon, en dat de auto dmv een sleepwagen bij de dealer afgeleverd werd.
En van een s-klasse dat de hele computer even opnieuw mocht worden ingeregeld, érg dure grap.

En je kunt de accu ook vervangen terwijl je de spanning er op houdt.

Een mooi trucje dat ik ooit geleerd heb toen ik een jaar of 16 was en nog bij een garage werkte. Al is het wel zo dat bij oude auto's er vaak weinig aan de hand is. bij oude porsches heb ik zelfs een aantal keren een min (-) schakelaar in het dash ingebouwd als extra beveiliging. Dat deze voordat de auto gestart kon worden eerst omgezet moest worden. Op deze auto's zat er dus nog geen ellende als alarmen die moeilijk deden en dashboard instellingen.

Dat is een meevaller. Hier staat ook een fiat op de oprit, de parkeersensoren doen het alleen wanneer ze zin hebben..

dubbel post ook op DW heb je het zelfde antwoord gehad :cool

Gelukkig werkt het weer en kun je blijven parkeren zonder ergens tegen aan te knallen,