• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iron-X gebruik op carwrap

Dan_The_Desmo

Detailing rookie
9 apr 2012
35
0
Sinds kort maak ik gebruik van Iron-x op mijn velgen,alleen op de auto zelf durf ik het nog niet aan.
Mijn dak/spiegels en een gedeelte van de voorbumper heb ik laten ik wrappen,alleen weet ik niet of dit bestand is tegen Iron-x.

Dus iemand ervaring hiermee?

Op het dak/spiegels spuit zou ik dan zoiezo geen Iron-x gebruiken alleen bij het inwerken spoelt het natuurlijk wel naar mijn voorbumper.
 
Ik heb er heel veel ervaring mee (ik gebruik het al ruim een jaar op me dak, omdat ik een ratlook auto had, en me gewrapte dak altijd onder roestdeeltjes zat).
Werkt probleemloos en heel erg goed.

Je mag het ook op de lak gebruiken, en dat gaat ook zonder problemen.
Wel zorgen dat je het niet in z'n geheel op laat drogen, dus niet een half uur in een brandende zomer zon zetten ;)
 
Oke ,dan zal ik het binnenkort maar eens gaan proberen.

Wilde eerst een beetje zekerheid voordat de complete folie oplost 8-()) zeg maar.

Op het lak van de auto dat was me wel bekend,bedankt voor je snelle reactie
 
Maak gewoon een kleine test spot bij een locatie welke niet opvalt of makkelijk te herstellen is.
 
Heeft het bedrijf waar je de wrap hebt laten uitvoeren niet nog een klein stukje folie o.i.d. over? Dan kun je het daar op proberen.

Wat voor folie is het (merk, kleur)? Ik ken een reclame bedrijf welke ook wrapt en kan wellicht een klein stukje folie voor je regelen als het merk/kleur overeenkomt en zij dit op voorraad hebben.. :-"
 
Normaliter zou het geen probleem mogen zijn op carwrap.
Ik had voorheen van die goedkope folie (die krastte al als je er naar keek), en dat was ook geen probleem.
Op kwaliteitsfolie levert het uiteraard ook geen problemen op.
 
@Soost:

Een stuk folie heb ik helaas niet,het wrappen is gedaan bij pro-wrap in Eindhoven.
Dit is voor mij 2 uurtjes rijden,dus een stukje ophalen zit er niet in.

Welk merk ze gebruiken weet ik niet ,alleen dat het carbon relief is.
 
Heb eventjes snel een fotootje voor je gemaakt: :grinning:


Is het dezelfde folie als bovenstaand? :-b
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is ook geen 3M maar 'Graficast'.

Als je je adres eventjes naar me toestuurt via PM stuur ik je even een stukje op. Kun je even testen :)^
 
ik heb hier ook carbon relief folie liggen.
wat wil je precies uit testen, stuk folie met iron X bewerken en in de zon laten liggen?

wil het wel proberen voor je,maar denk bij voorbaat al dat er niets zal gebeuren
 
Soost zei:
Dit is ook geen 3M maar 'Graficast'.

Als je je adres eventjes naar me toestuurt via PM stuur ik je even een stukje op. Kun je even testen :)^
Anders spuit je zelf even wat Iron.X er op en post je hier je bevindingen :)^
 
Vandaag het proefstukje ontvangen van Soost [bedankt hiervoor]

Ingespoten met iron-X en twee uur laten zitten.


Conclusie: geen verschil te zien
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heren,

Ben gister aan het testen geweest.

de volgende produkten zijn "safe" voor Carwraps:


Monello:
Mezzo
Finale