• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is de volgorde juist met deze producten.

nieuwkoopa

Detailing trainee
10 feb 2015
7
47
Heb wat spulletjes gekocht en had nog wat staan.
Zou graag willen weten of deze combinatie en volgorde redelijk juist is.

Ik geloof dat ik nr 3 (Commandant - Cleaner nr. 4) er wel tussen uit kan halen?

1 Afspoelen en wassen met Poorboys World - Super Slick & Wax - 946ml
drogen met CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm

2 Poorboys World - Poly - Elastic Clay - 200gr
In combinatie met Valet Pro - Citrus Bling - 500ml

3 Commandant - Cleaner nr. 4 ?????????

4 Poorboys World - Professional Polish - 946ml

5 Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 - 340g

6 Valet Pro - Citrus Bling - 500ml

Uiteraard met veel pads en veel micro doeken

Graag een reactie als dit niet goed is.


Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Groet Alexander :)
 
Hallo,
Stap 1. wassen en drogen is prima. Vervolgens kleien is eveneens prima. Als stap 3 dient een polijstmiddel te worden gebruikt. Afhankelijk van de staat van de lak
een zwaar, middel of licht polijstmiddel. Kijk maar eens naar de middelen van Monello op het forum. Begin je zwaar dan moet je ook afbouwen tot lichte middel, anders loop het risico
krassen over te houden. De commandant zou ik geheel buiten beschouwing laten.
Na het polijsten kan er gevoed worden ( bijv. PB - Black Hole), die eventuele imperfecties afdicht, zodat er een strak egale lak achterblijft en die ook al behoorlijk wat glans brengt.
Om het af te maken zou ik 1 of 2 zeer dunne lagen Collinite Elegance gebruiken, maar wel met vele uren tussenruimte. Meer is niet nodig om je auto er weer pico bello uit te laten zien.
Veel succes ermee.
Groet,
Jan
 
Ik zou stap 6 niet doen, of pas na 24 uur zodat de wax echt volledig op sterkte is.
Stap 3 kan inderdaad overgeslagen worden.
 
Ik zou me de moeite besparen van het drogen voor het kleien......was na het kleien je wagen ff opnieuw en gebruik dan pas je droogdoek.

De citrus-bling kan je in verschillende verhoudingen gebruiken ( tot 12 delen water op 1 deel dacht ik ) , zo kan je er zelfs mee kleien of in een iets straffere verhouding gebruik je deze als detailer-spray .
 
De Professional Polish best gebruiken voor het polieren. Voor de rest ziet het er goed uit, na het polieren eventueel nog ontvetten met gyeon prep of ipa (1:1) en vervolgens in een sealant zetten.
 
Iedereen bedankt voor de reactie.
Dit zal die dan gaan worden.

1 Afspoelen en wassen met Poorboys World - Super Slick & Wax - 946ml

2 Poorboys World - Poly - Elastic Clay - 200gr
In combinatie met Valet Pro - Citrus Bling - 500ml

3 Poorboys World - Professional Polish - 946ml
Zachte polish zonder schuur korel

4 PB - Black Hole

5 2 x Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 - 340g

6 Valet Pro - Citrus Bling - 500ml

Met vriendelijke groet Alexander
Bedankt
 
Kleien en 'paint cleanen' doet al erg veel voor de looks en het is in mijn ogen zeker de moeite waard! Heb geen ervaring met Prof polish, maar Disco Duo's lijken mij hiervoor geschikt.

Succes en veel plezier!
 
Die ValetPro Citrus bling in stap 2 van TS snap ik nl. als clay-lube, maar eindigen hiermme in stap 6, dus gebruiken na de beschermende Collinite waxlaag, snap ik niet.
Kan iemand mij dit uitleggen?
 
Sommige producten geven een klein beetje stof bij het uitpoetsen (bijvoorbeeld Power Seal van AF) en dan kan je prima je auto nog even nalopen met een detail spray en schone, zachte doeken. Ik zie daar het probleem niet zo van. Of het de moeite waard is zal op het moment zelf moeten blijken.

Succes!
 
Bepaalde detailersprays kunnen een waxlaag gedeeltelijk verwijderen als deze nog niet volledig is uitgehard. Vandaar dat sommige detailersprays liefst niet gebruikt moeten worden net na het opbrengen van een waxlaag. Een voorbeeld is Dodo Juice's Red Mist, waarbij Dodo adviseert om minimaal 24 uur te wachten na het opbrengen van een waxlaag. Dodo is daar heel eerlijk en helder in en schroomt niet om deze waarschuwing te vermelden (Tropical Mist is dan weer wat milder voor de waxlaag). Bij andere detailersprays is het soms onduidelijk in welke mate het een verse waxlaag kan aantasten.