• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is dit een goede keuze?

Floris Muckenheim

Detailing rookie
9 aug 2012
4
0
Hoi,

Na het zien van een aantal supergave projecten jeukt het me om een dap900 te bestellen.Wordt gek van die swirls
Ik weet alleen niet welke van de 2 starterskits ik het beste kan nemen je hebt een kompressor en de normale. (qua levensduur) hoe kun je de pads het beste na gebruik reinigen?

Zal hieronder even een lijstje neer zetten wat ik doormiddel van de guide een beetje heb samengesteld.
Weet alleen niet welke pad voor machinaal ik het beste kan nemen voor het aanbrengen van de natty (las op het forum dat je het beste een rode of goud kon nemen maar kon er niet uit halen welke grote.

Polijstmachine:

Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Kompressor Starterskit - Lite Edition
of
Polishing Power - DAP900 V2 Starterskit - Lite Edition


Shampoo:
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml

Klei:
Monello - Dolce Verde Klei Set

Glaze:
Poorboys World - Black Hole - 473ml


Sealant:
Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml


Wax:
Poorboys World - Natty's Liquid Blue - 473ml (dmv Monello - Professional 5,5” Foam Finishing Pad - Red kan dit gewoon??)


Detailer:
Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml

Doeken:
Monello - Peluche Verde - 45x45cm 2x
Monello - Peluche Bianco - 45x65cm 1x
Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
Monello - Wash Mitt

en tape om alles af te plakken

ik denk zo wel een compleet lijstje te hebben. hoe is de Monello Raffini Mezzo voor de lak van een Peugeot 307 Zwart? heeft iemand nog ideeën wat ik het beste kan laten en/of vervangen door een ander product?

Heb in het verleden ook het een en ander gebruikt en overgehouden ik weet niet of het misschien icm is te gebruiken ik vraag het toch maar even.

Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' (half vol)
Deep Crystal Polish 'Step 2' (half vol)
Deep Crystal Carnauba Liquid Wax 'Step 3' (half vol)
ScratchX (bijna vol)
Gold Class Car Wash (bijna op)
NXT Generation Tech Wax Vloeibaar(half vol)
Poorboys Clay (nog iets minder dan de helft over)

Groetjes
Floris
 
Floris Muckenheim zei:
Poorboys World - Natty's Liquid Blue - 473ml (dmv Monello - Professional 5,5” Foam Finishing Pad - Red kan dit gewoon??)
Jazeker, dat kan. De rode pads zijn juist bedoeld om wax of sealant mee aan te brengen.
 
- De kompresoor versie
- Kan met rood, wellicht de concorso net wat prettiger werkt
- Peluche per 3 is 'goedkoper'
- Gold Class Car Wash is te gebruiken
- Poorboys Clay is te gebruiken

- NXT is te gebruiken maar je hebt naar mijn belevenis nu een betere optie gekozen
- De Step1-3 + Scratch-X is voor handmatig gebruik, je stapt nu over naar machinaal dus 'vallen af'

- Mezzo is uitstekend ( zou beginnen met witte pad, beetje geluk is dat al afdoende, anders opschalen naar zwaardere combinatie )
 
Pfoe da's een boel...

Ik zou zeggen, volg een clinic als je nog nooit zo'n ding hebt vastgehouden (?)

Persoonlijk heb ik gekozen voor de Kompressorpads die vond ik fijner werken als de "gewone" de lamellen zorgen ervoor dat er egaal met het produktbeeld omgegaan wordt en ik vind ze prettiger bij rondingen.
(ik heb het over de auto dan he haha)

Er is een handleiding gemaakt voor het wassen van pads hier op het forum.
 
haha schrok al een beetje;) 8-()) maar een clinic lijkt me idd niet onverstandig zeker omdat een beeld meer zegt dan 1000 woorden :p ik zag dat 1-9 er weer een was :) zit nog even te bekijken of dat lukt
heb er zin in! Ben alleen vergeten emmers erbij te vermelden zijn die van carclean goed genoeg? past dat met een grid?
 
De "handleiding" voor het wassen/schoonmaken van je pads staat hier:
Handmatig pads reinigen na polijstbeurt