• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is er een minimum temp. om te polishen/waxen/sealen?

Thieu0

Detailing trainee
24 sep 2010
13
47
Met de koude maanden voor de deur vroeg ik mij af tot wanneer je door kan gaan met het detailen van een auto. Duidelijk dat als het vriest dat eea stopt, maar is 10 graden nog steeds OK, of ligt de grens idd bij het vriespunt?

Iemand met ervaring of kennis? :weetniet
 
Onder de 15 graden werktemperatuur (dus iets lagere buitentemp met zon kan ook) moet je niet veel verwachten.
Naast dat de producten er niet echt blij mij zijn, geldt dat voor jezelf waarschijnlijk ook.
Beter even op zoek naar een plekje binnen.

Hans
 
Vandaag heeft een goede vriend van mij (PastraV6) een Polo gedaan met Monello en dodo spulletjes.
Ging prima en was prima uit te houden buiten.
 
Hans, dank voor je snelle reactie...viel gisteren al op dat mijn SN wax zich niet echt fijn liet uit poetsen. Vandaar mijn vraag. Vreemd dat ik bij de producten niets zag staan hierover, alleen over zon en hoge temperatuur...hebben we in NL helaas niet veel last van.

Dan wordt het gewoon even wachten voor mij tot betere temperaturen zich weer aandienen. Heb ik weer wat om naar uit te kijken.....
 
Ik heb vanmiddag voorbereidend werk gedaan op de SLK. Ik heb heerlijk uit de wind in de zon gestaan.
Ik moest zelfs mn trui uitdoen omdat het zo warm was 8o
 
Dank voor de snelle reacties. :)^

Als er een lekker zonnetje staat en de temp is rond de 15 graden, dan zal ik een poging wagen. :-b
 
Mischien zijn er nog mensen met een warme droge plek hebben waar je kunt detailen. Dennis121 zit ook zonder droge warme ruimte, die heb ik ook al aangeboden te komen. Heb zelf wel mogelijkheid tot warme schuur :D
 
Zag op de flessen van monnelo wel een icoontje staan van de gebruiks temperatuur (15C-25C), maar hoe zit dat met de bewaar temperatuur?
 
Niet laten bevriezen in elk geval, als je gewoon wegzet in een ruimte die boven de 10 graadjes blijft dan weet je zeker dat je snor zit.
Voor wax idem, niet laten bevriezen, maar die mogen wel koeler bewaard blijven ( zelfs beter meen ik )
 
Tsja idd, dat wordt sjouwen. Al mijn spullen staan in onze tuinhuis, maar daar kan het ook onder nul worden. Ik vrees dat ik eea naar zolder zal moeten slepen ]-0
 
@db ik zou het maar verplaatsen anders kan je je spullen wel door het wc-tje spoelen in het voorjaar zonduuuhh
 
Ik merk dat mijn auto, vooral op de bovenkant de beading redelijk weg is, maar het is redelijk koud nu in deze maanden. Is het verstandig te hopen dat de temperatuur boven 15 graden komt en ff detail.... of zal ik hot wax van de wasbox er tijdelijk opspuiten :confused:
 
gewoon even wachten op een droge (en zonnige) dag, ook in de herfstperiode kun je de auto best buiten poetsen.
ook bij temperaturen onder de 15 graden.
niet te vroeg beginnen met poetsen ivm kou van het plaatwerk (wassen kan uiteraard wel) en niet te lang doorgaan ivm vocht in de lucht wat zich afzet op het afkoelende plaatwerk en uitpoetsen erg lastig kan maken
ligt wel een beetje aan de gebruikte wax, zeker pure waxen hebben er dan eerder last van..
schat dat je zo'n 4 uurtjes echt goed buiten kunt poetsen (11-15 uur)