• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is het verstandig om een nieuwe auto te kleien?

Wasbeermeneer zei:
Zag dat Mothers een mooi setje heeft, is dit ook goede klei??
Setje kan ik echt aanbevelen:ja
Een goede(niet te agressieve klei)met een goede MF-doek en de showtime is ook goed spul!
Doen zou ik zeggen:cool:
 
Per autotransport8-())

Afbeelding162.jpg
 
Tim zei:
Vraag aan de dealer hoe het transport heeft plaats gevonden, meestal is dit over het spoor, waardoor er spoorslag op de auto zou kunnen zitten. In dat geval de gehele auto behandelen met Iron.X van CarPro en daarna kleien.

Vraag ook je dealer om de auto niet te wassen bij aflevering en al helemaal niet te poetsen!

Ok, de wagen dus zelf wassen. Als een auto nieuw is zit er toch een soort vetlaag op?? Gewoon wassen met normale shampoo?
Overdosering??

Hoelang duurt het ongeveer om een gemiddelde auto te kleien??
 
Als ik was met de bedoeling om te waxen neem ik een dubbele dosis schampoo en een geut APC erbij.
Kleien is nogal afhankelijk van de oppervlakte en vervuiling. Ik reken op zo'n 2 uur.
 
Ik heb een nieuwe fiat panda donker grijs en wil hem kleien maar mijn vraag is moet ik daarna wel of geen cleaner gebruiken?
 
Dezelfde vraag stelde je ook al in je eigen topic:
https://forum.Carclean.com/threads/donker-grijze-fiat-panda-graag-advies.8781/