• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Isopropanol?

ik neem aan dat je het moet verdunnen met gedestileerd water?
Anders heb je weer mineralen/e.d. in je water zitten, en dat wil je dan toch niet op je onbeschermde lak?

tinus zei:
ik neem aan dat je het moet verdunnen met gedestileerd water?
Anders heb je weer mineralen/e.d. in je water zitten, en dat wil je dan toch niet op je onbeschermde lak?

Gedestilleerd water kan, maar je sprayed het op de lak en neemt het weer af met een doek, dus kans op vlekken is minimaal. Je gebruikt de alcohol overigens vaak alleen bij de eerste stap, de lakcorrectie, daarna volgen er nog meer stappen.

Eerst maar een diploma 'transport gevaarlijke stoffen' halen x-]
Als ik weer naar Emden ga, dan laat ik het jullie weten.

HansA8 zei:

Ik zou niet gaan roken in de auto ....
Ondanks de Chemical Guys Scents ....
meuh

HansA8 zei:

Heb ik! Althans.... mijn ADR certificaat is inmiddels verlopen omdat ik geen vrachtwagens meer bestuur maar de IT ben ingegaan ;)

HansA8 zei:
Zaak zit in Oldersum, vlak bij Emden. Daar heb ik familie wonen en kom er één of twee keer per jaar. Ik zou best een paar flessen kunnen ophalen... Of wil je meteen maar een container van 20 of 35 liter? Met isopropylalcohol maak je je eigen (goede kwaliteit) ruitensproeiervloeistof. Recept? 5% isoprop, 1% glycol/glycerine, 1% milde autoshampoo, voor de rest water.

Met een 10 liter container isopropylalcohol van 19 euro maak je dus 100 liter ruitensproeiervloeistof. Dat kost je dus 20 cent per liter. Bij de Gamma/Karwei etc. kost dit goedje 1 à 2 euro per liter.

Kijk eens op labstuff.nl voor de glycerine.

DAF-44 zei:
Kijk eens op labstuff.nl voor de glycerine.

Goeie tip die site!
Ik heb een liter isopropylalcohol besteld.
Ook een kilogram natriumhydroxide. Kost maar een paar euro en met een 5% oplossing hiervan in warm water en wat Biotex krijg je alle poetsdoeken schoon.
Heb ook 100 gram zuivere carnauba was besteld. Ik ga proberen m'n 'eigen' wax te maken... :ja

Heb hetzelfde besteld Hans! Mijn pa woont in Capelle dus ik hoop dat hij het morgen op kan halen,

Dienen Duits daar via Ebay is een schot in het water, op mijn vraag hoeveel de verzendingskosten bedroegen richting België reageerde ie haast meteen met de vraag hoeveel liters ik wou. Toen ik hem terugmailde dat het slechts voor één liter was werd het eensklaps volledig stil aan de andere zijde. Na ja....dat weten we ook alweer :( .

Holy Mother's;

Er zit weer knap wat beweging in dit topic. Volgens mij is het voor Tim redelijk interesting om dit product in het assortiment op te nemen.Er blijkt nogal wat vraag te zijn naar deze goedkope jenever.

Zal vast aan de komende feestdagen liggen ....:-b

HansA8 zei:
Goeie tip die site!
Ik heb een liter isopropylalcohol besteld.
Ook een kilogram natriumhydroxide. Kost maar een paar euro en met een 5% oplossing hiervan in warm water en wat Biotex krijg je alle poetsdoeken schoon.
Heb ook 100 gram zuivere carnauba was besteld. Ik ga proberen m'n 'eigen' wax te maken... :ja

LOL! Ik heb de iso+natriumdinges ook maar besteld voor de grap.

zijn jullie een stel laboratoriumratten ofzo? :-d

vette sh1t, ze verkopen daar ook natriumchloride...

Kijk wel uit met die natriumhydroxide! Waarschijnlijk komt het in 'pellets', kleine platte pilvormige korrels. Raak dat goedje niet met de blote handen aan. Bij het oplossen van NaOH in water onstaat veel warmte! Doe de pellets beetje voor beetje in het water en koel de fles in een bak koud water.
Oplossing van NaOH is bijtend; pas op voor huid en ogen.
Een erg aggressief reinigingsmiddel maak je door 50 gram op te lossen in 1 liter water. Als je door dat water een flinke scheut allesreiniger doet (of een schep Biotex), dan maakt een scheut hiervan door het waswater bijv. poetsdoeken goed schoon. Eén dopje van de 5% NaOH oplossing in een emmer water (met shampoo) en je hebt een sopje waar je de auto helemaal mee kunt 'strippen'. Was je auto er mee en was, vuil en zelfs teerpikkels verdwijnen. Niet in de zon wassen en zeer goed naspoelen! Niet elke week hiermee je auto wassen! NaOH ontvet en droogt de lak uit. Nabehandelen met een glaze is verstandig.

Tot slot: ik wijs iedere verantwoordelijkheid voor de gevolgen van dit bericht en het verkeerd gebruiken van NaOH van de hand.
:-"