• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Isopropanol?

Heb een tijdje terug al gezocht naar final inspection in de webshop maar niet gevonden... Of is ie tijdelijk niet in voorraad?
 
Volgens mij is dat 1 van de weinige dingen die we niet in de webshop hebben :weetniet
Het gebruik van alcohol, final inspection en top inspection e.d. is eigenlijk alleen voor detailers, tenzij je echt wil weten of je alle krassen e.d. verwijderd hebt na het polijsten. Voor de consument met alleen een excenter zie ik geen toegevoegde waarde in het gebruik van deze middelen.
 
Voor mij is het inmiddels duidelijk. Ik heb het in ieder geval niet nodig.
Ik neem wel andere alcohol x-]
 
Degene die het middel gebruikte vertelde erbij dat ie het gebruikte om overtollige oliën die in het polijstmiddel zitten te verwijderen van het oppervlakte. Vervolgens werd de lak behandeld met voedende oliën. Ik snap het nog altijd niet precies.. :confused:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat erom dat als je wetsand alle polijstmiddelen weg haald en zo kan zien of je werkelijk alle krassen van het sanden hebt weg gehaald. Ik heb bij een workshop van sven met eigen ogen gezien dat je met een industrieele ontvetter beter resultaat behaald dan bv met final inspection of een ander detailermiddel. tevens door het hoge alcohol gehalte heb je snelle een droog resultaat. Maar nogmaals dit heb je echt alleen nodig als je semi-proffesioneel detaild. een begginnende poetser kan hier weinig mee.

;)
 
Waarom heeft een beginnende poetser (tot wanneer ben je eigenlijk beginnend?) niet de behoefte goed te controleren of het zojuist uitgevoerde polijstwerk voldoende is geweest?

Waarom is het voor mij als hobbybob onzinnig de overgebleven swirls te ontdekken, en alsnog te besluiten een extra pass of effectievere combinatie te gebruiken? Ik ben gefrustreerder als ik na het waxen toch niet helemaal tevreden ben; het forum staat vol met dit soort '12 uur gepoetst, toch nog swirls!' of 'wat doe ik fout?' berichten.

Ik heb JUIST iets nodig om te laten zien of mijn aanpak wel of niet effectief is geweest, vooral omdat ik nog niet die 1000 uur ervaring met detailen heb. Pas dan kan ik leren toch?

In dit licht is Final Inspection misschien wel perfect voor de hobbybob; de (semi)prof weet het zo goed dat hij/zij zonder kan.. :grinning:
 
Zo denk ik er ook over tinus, maar 't is wel niet iets dat verschrikkelijk noodzakelijk is. Ik ben er gratis aan kunnen geraken, dus ik ga het zeker eens uitproberen. Dan zie ik wel of het enige meerwaarde heeft.
 
Ik ga het in elk geval ook aanschaffen, al was het maar om na het wetsanden zeker te zijn dat alle polijstmiddelen verdwenen zijn.
 
tinus zei:
Waarom heeft een beginnende poetser (tot wanneer ben je eigenlijk beginnend?) niet de behoefte goed te controleren of het zojuist uitgevoerde polijstwerk voldoende is geweest?

Waarom is het voor mij als hobbybob onzinnig de overgebleven swirls te ontdekken, en alsnog te besluiten een extra pass of effectievere combinatie te gebruiken? Ik ben gefrustreerder als ik na het waxen toch niet helemaal tevreden ben; het forum staat vol met dit soort '12 uur gepoetst, toch nog swirls!' of 'wat doe ik fout?' berichten.

Ik heb JUIST iets nodig om te laten zien of mijn aanpak wel of niet effectief is geweest, vooral omdat ik nog niet die 1000 uur ervaring met detailen heb. Pas dan kan ik leren toch?

In dit licht is Final Inspection misschien wel perfect voor de hobbybob; de (semi)prof weet het zo goed dat hij/zij zonder kan.. :grinning:


met beginnend bedoel ik poetsers die nog niet machinaal werken;)
 
Inderdaad Goku, de meesten beginnen handmatig en gaan in een later stadium over naar een excentrische machine en daarna een roterende machine.
 
Snitser zei:
Zou je hiervoor ook een verdunde versie van de w99 industrie reiniger van 1z kunnen gebruiken?

Dat is dankzij kaliumhydroxide een knap basische zeep. Je ontvet en reinigt de auto (ook oude waslagen ed.) hiermee erg grondig.
 
denk dat de meeste gebruikers hier op het forum ondertussen wel een machine hebben
maar goed ik zie de toegevoegde waarde er eigenlijk niet zo van
tuurlijk als je het veel doet maar ik als hobby bob die alleen m'n eigen auto en die van m'n ouders doet puur voor de hobby... nee dan heb ik nog wel andere dingen op m'n verlang lijstje staan

denk ook dat het pas echt komt kijken met rotary en niet met excenter
en rotary begin ik niet aan :schaam
 
Tim zei:
Komt binnenkort in het assortiment! :) Evenals meer Menzerna producten!

Ga zo door, en denk alvast na over de plek waar jouw standbeeld moet staan...
2rh60sh.jpg
 
Cleanerende Cleaners;

Op het Meguiars Forum zag ik dat dit middel, Isopropanol, gebruikt wordt om NA het wetsanden te controleren of de kras inderdaad verdwenen is. Het middel is vanaf 1 liter tot en met 35 liter via Ebay Duitsland te verkrijgen. Sehr Billig ...........

Hier de link - klik Cleaner

Voor de goede orde. Het middel wordt 1:1 verdunt met water.
Het verdampt snel na gebruik en met 1 veeg kun je direct zien of je de kras compleet hebt weg "gesand" ...... Je verwijdert de schuur en polijsttroep zonder verdere schade aan de lak toe te brengen.

Overigens is op het Meguiar's forum een goede omschrijving van het wetsanden te vinden ..........
 
Bedankt voor de tip, heb de verkoper even een mailtje gestuurd om de verzendingskosten aan de weet te komen. Prijs van een litertje valt alvast goed mee.
 
Zaak zit in Oldersum, vlak bij Emden. Daar heb ik familie wonen en kom er één of twee keer per jaar. Ik zou best een paar flessen kunnen ophalen... Of wil je meteen maar een container van 20 of 35 liter? Met isopropylalcohol maak je je eigen (goede kwaliteit) ruitensproeiervloeistof. Recept? 5% isoprop, 1% glycol/glycerine, 1% milde autoshampoo, voor de rest water.

Met een 10 liter container isopropylalcohol van 19 euro maak je dus 100 liter ruitensproeiervloeistof. Dat kost je dus 20 cent per liter. Bij de Gamma/Karwei etc. kost dit goedje 1 à 2 euro per liter.