• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Italiaanse schone; voorzien van Gyeon

Red

Detailing addict
23 okt 2010
41
65
Italiaanse schone voorzien van Gyeon
Vandaag 5 mei 2014, terwijl Nederland de “vrijheid” viert, begonnen om de Alfa te “bevrijden” van haar swirls en hologrammen.
De bewuste auto betreft een Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multi-air TCT Distinctive met 170 pk, voorzien van alle opties die destijds verkrijgbaar waren, in de schitterende kleur Nero Etna (zwart met rood parelmoer)
Tevens is deze Alfa voorzien van een lakcoating van Gyeon (MOHS).
Nadat eerst een Renault Captur en een Audi A5 (ja,ja die met de bewuste foto van de vogelpoep pannekoek) aan de beurt waren geweest, nu een “ italiaanse schone”.
De Alfa zat bij aankoop vol met swirls en hologrammen en de glans was ver te zoeken.

Behandeling/Stappenplan:

Foamen met AutoFinesse Avalanche
Wassen met AutoFinesse Lather shampoo
Insprayen en cleanen met Iron X
Kleien met bar Mothers en Poorboys Spray and Wipe
2 Polijstgangen met M105 en M205 op een oranje compressorpad en witte compressorpad
Wipedown Gyeon Prep
Gyeon mohs, 2 lagen, 2[SUP]e[/SUP] laag na 1 uur
Gyeon cure, na 12 uur
Monello Ibrido, na 24 uur, ter voorkoming waterspots

Onderstaand heb ik wat foto’s geselecteerd die, mijns inziens, als beste het eindresultaat weergeven !

GyeonfotoshootAlfa022_zps726d743d.jpg

GyeonfotoshootAlfa025_zpsd8934d66.jpg



Onderstaand 2 foto’s die glans en reflectie goed weergeven;

GyeonfotoshootAlfa037_zpsef903022.jpg

GyeonfotoshootAlfa038_zpseebddf4c.jpg


En een close-up van de Xenon lampen;

GyeonfotoshootAlfa039_zpsbae3fed5.jpg


2 opvallende foto’s van de weerspiegelende zon en wolken op de motorkap;
GyeonfotoshootAlfa051_zps25dbdd8b.jpg

GyeonfotoshootAlfa052_zps6b71c91f.jpg

De auto bezien vanuit een ander perspectief:

GyeonfotoshootAlfa061_zps20b5ab8b.jpg


GyeonfotoshootAlfa066_zpsfe5c87ea.jpg




Last but not least; met dank aan Gyeon

GyeonfotoshootAlfa077_zps5eb03c05.jpg


GyeonfotoshootAlfa081_zpsbca7165a.jpg



Nu maar hopen dat deze Alfa iets langer in eigendom blijft als de Renault Captur, recent na plaatsing topic destijds de Captur aan een liefhebber kunnen verkopen !

Bedankt voor het lezen !
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Prachtig resultaat!

je kunt de MOHS eventueel toppen met Q² CanCoat als je zou willen. MOHS is van zichzelf diep qua glans (en dat is te zien) en geeft een harde bescherming, maar je kunt de beading flink opwaarderen met een laagje CanCoat na de volgende wasbeurt (wacht daar even twee weken mee).
 
Mooie Italiaanse dame zeg! Lekker zwart :) +1 voor de CanCoat!
 
Prachtig! Mooie auto met een dito resultaat! :) Moet je er wel voor zorgen dat je banden ook echt zo zwart blijven. Anders ziet het er snel "sjonnie" uit i.c.m. de zwarte velgen..
 
IbizaSigno;n394752 zei:
Prachtig! Mooie auto met een dito resultaat! :) Moet je er wel voor zorgen dat je banden ook echt zo zwart blijven. Anders ziet het er snel "sjonnie" uit i.c.m. de zwarte velgen..
het ziet er toch sowieso sjonnie uit:d
 
Mooie auto!

PS, zijn die foto's ergens in de biesbos genomen? Ik nameljik een flag van mijn werkgever op je eerste foto wapperen.. ;)
 
Timon;n394786 zei:
Mooie auto!

PS, zijn die foto's ergens in de biesbos genomen? Ik nameljik een flag van mijn werkgever op je eerste foto wapperen.. ;)
Nee de biesbos is niet correct, ik vermoed dat je werkt bij de aannemer aan wie het werk in dit rivierengebied (de rijn) is aanbesteed :roll

Bedankt voor al jullie complimenten ! en Tim de auto wordt ff niet gewassen hoor, de gyeon heeft wel lekker kunnen "bakken" in het zonnetje, deze zwarte kleur wordt snel warm zoals jullie ongetwijfeld weten. De Gyeon moest dan ook sneller uitgewreven worden dan ik gewend was bij de lichtkleurige Audi A5.