• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ivo's nieuwe project, Silver Beetle Highline '99

Na een lange tijd weer eens een update....
Op technisch gebied een aantal tegenslagen gehad, complete ontsteking vervangen, wat leidingwerk van het koelsysteem en alle filters en vloeistoffen (merendeel preventief...)
Loopt nu een stuk soepeler! Enige puntje is dat ie nog wat olie verbruikt, maar is schijnbaar een kwaaltje van deze blokkies...

Het leder een aantal maanden geleden opgehaald met Colourlock, nu weer mooi mat en DIEP zwart.
Ramen staan in de Dodo Glass sealant (voor en achter, rest in de Reload :) )
Ondertussen op 15" wintersloffies op saai zwart staal...

Afgelopen week een "testje" tussen 2 ietwat bijzondere waxen: Monello Ibrido en Auto Finesse Desire!
Leek me een leuke test, aangezien het beide hybride's zijn en redelijk exclusief.

De voorbehandeling voor beide waxen was identiek:

- Wassen met overdosis Wolfgang Autobathe,
- kleien met Zaino Clay + Zaino Lube
- Auto Finesse Rejuvenate als cleaner (roterend met zwarte Flexipads pad)


Daarna de voorbumper en voorschermen in de Ibrido, rest van de wagen in de Desire.
Qua verwerking was er een groot verschil te merken in mijn optiek, waar de Ibrido wat werk vroeg (aangebracht met Dodo SN fingermitt, zo dun mogelijk) smeerde de Desire heeeeeerlijk 'vettig' uit (aangebracht met "ufo" pad (grotere versie van Chemical Guys W-app).


Op de een of andere manier is er een groot verschil zichtbaar in beading.
Had eerlijk gezegd wat meer verwacht van de Ibrido...

Maar wie weet wordt het verschil na verloop van tijd minder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er super uit!! olieverbuik bij die blokken is een heel ernstig probleem. Mijn A4 had het ook, 1 liter op 4000km en dan had ik er heel erg geluk mee, 1 op 1000km is niks geks bij de 2.0 blokken. Een van de redenen dat ik de A4 van de hand gedaan heb.. Verder super blokken hoor
 
Ach, ik hou het niet zo bij wat ie verbruikt...
Zorg er gewoon voor dat ik regelmatig olie peil, dan komt het wel goed ;)
 
een ongeblazen motor chippen heeft nauwelijks effect,
ik denk dat je die 13 pk geneens haalt.

btw. ik ken de KM stand van de auto ook niet maar
mijn advies zou zijn: chippen binnen 30-50 Dkm laten doen of niet meer.

heeft dan alleen maar een negatief effect zeker na 100Dkm

mooie wagen trouwens :p
vind het nieuwe model alleen iets meer "Butch"
 
Daarom was ik er ook sceptisch over ;)
Weet ook wel bijna zeker dat je met chippen die 13pk niet haalt, en hij heeft ondertussen 129K gelopen (in 12 jaar).

Zag vanmorgen het nieuwe model bij de dealer staan in de showroom, echt een stuk dikker inderdaad, maargoed....
We doen het voorlopig mooi met deze :)
 
129k is niks op 12 jaar.

maar raad t je sterk af om te chippen.

heeft ook gewoon geen nut op een atmosferische motor.


ja de nieuwe is best Butch.

maar ook dit zijn mooie wagen.



en och wat is 129k op 12 jaar die houdt het nog wel even vol :p

succes ermee !
 
Zojuist maar eens wat opsmuk besteld.....

en nog brushed aluminium stripjes voor het stuurwiel :-b


Binnenkort de binnenzijde maar weer eens vertroetelen...
Gloss-it leder sponges niet voor niets besteld, achterbank moet er ook aan geloven, die is nu wat glimmender dan de voorstoelen (die zijn al met colourlock lederfresh gedaan)



Velgbed ligt bij de coater, normaal gezien eind deze maand terug...
Dan kan het spul weer in elkaar, bandjes erom ploppen en rijden maar! 8d
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er inderdaad goed uit! Moet je die boutjes van dat hart nog op een bepaald moment vast zetten?
Mijn schoonvader heeft een BMW Z3 met dikke wielen waar het hart ook los van is. De blanke lak laat los van het velgenbed.
Ik wil het wiel dus uit elkaar draaien, kaal schuren, en uiteindelijk polijsten en weer blanke lak erop zetten.
 
Prachtige upgrades! :)^ Die inzetstukjes op het stuurwiel, waar kun je die krijgen? Collega zijn vrouw heeft ook een Beetle, en bij deze zijn de standaard inzetstukjes (zoals bij elke Beetle) helemaal versleten.
 
sj0ertum zei:
Ziet er inderdaad goed uit! Moet je die boutjes van dat hart nog op een bepaald moment vast zetten?
Mijn schoonvader heeft een BMW Z3 met dikke wielen waar het hart ook los van is. De blanke lak laat los van het velgenbed.
Ik wil het wiel dus uit elkaar draaien, kaal schuren, en uiteindelijk polijsten en weer blanke lak erop zetten.
Voor mijn velgen is het 25-30 Nm...
 
Thnx :)
Met een beetje geluk zijn de wielen over 2 weken terug van de coater, daarna de randjes SPIEGEL polijsten en de velgen weer in elkaar draaien :)
 
Mooie spulletjes Ivo! Ben erg benieuwd naar de velgen als deze klaar zijn :ja

Nog bedankt voor de link :)^ Collega heeft ook het een en ander besteld waaronder de stickers voor op het stuur.