• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jaap

jaap

Detailing rookie
13 okt 2008
31
0
Hallo,

Pas aangemeld op dit forum, maar al iets langer bekend met carclean. Mijn naam is Jaap en voel me gelijk oud met een bouwjaar van '67 als ik de andere stel je voor topics zo eens door kijk. Mijn hobby auto is een Porsche 968.
Ben gek van auto's, maar eigenlijk (nog) niet zo van poetsen. Om de paar weken (maanden) wassen met een emmertje autoshampoo, spons en zeem (inderdaad 3x fout :schaam ) en misschien eens per (half) jaar in de was. Wat me steeds meer gaat storen is dat zolang de auto niet in de volle zon staat het er best wel goed uit ziet, maar in de zon is het een grote swirl verzameling. Hier wilde ik dus iets aan gaan doen en ben zodoende op de verschillende detail forums aan het inlezen geweest. Heb van Tim goede adviezen gekregen en toen de G220 in de aanbieding was deze maar gekocht (om de week erna de vooraankondiging van de DAP500 te zien :( ). Ondertussen al een aantal delen van de auto gedaan en moet zeggen dat het er gewedig uit komt te zien. Heb wel een enorme bewondering voor de mensen hier die een hele auto binnen een (lange) dag kunnen detailen. Merk dat het vooral op de kleine details aankomt. Als de lak mooi is valt dat oude rubber weer op en de wielkasten en krasjes op glas en en en...
Hier alvast een horror plaatje, hoop binnenkort zover te zijn dat de auto weer gerust in de zon gezien mag worden en zal dan wat meer fotos maken.


carclean3.jpg


gr

Jaap
 
Welkom Jaap! Ik ben wel benieuwd naar meer foto's van je auto. Porsches zijn er niet zoveel op het forum. Je foto doet mij denken aan mijn avatar: een 355 GTS zijnde 1 grote rode swirl. Veel plezier hier op het forum!

Oh ja: mensen, die zeggen dat ze zo oud zijn als ze zich voelen, zijn pas echt oud :D
 
Welkom op het forum kerel! Zo te zien heeft de autoverkoper je porsche een 'poetsbeurtje' gegegeven alvorens de auto afgeleverd werd?!
 
Hallo Jaap,

Welkom op dit leuke en leerzame forum. Als ik de afbeelding zo zie dan kan die G220 hier en daar nog wel worden ingezet. Ben ook wel benieuwd naar foto's van de hele auto. Heb voor mijzelf wel eens naar zo'n type Porsche gekeken maar vond ze altijd te duur. Uiteindelijk is het bij Opel gebleven... Bevalt mij ook zeer goed overigens.

Groet,
 
Bedankt, vind het inderdaad een leuk forum met veel info.

@DKBM is dat jouw 355? die heeft inderdaad ook wel een paar swirls ;)

@Xizer, helaas denk ik dat het toch voornamelijk mijn matige lak onderhoud van de afgelopen jaren is waardoor het er nu zo uit ziet (zag)

@Omegauser, inderdaad de G220 komt nog goed van pas, maar die deur ziet er ondertussen al weer stukken beter uit. Helaas toen ik klaar was geen zon meer te bekenen, maar zat reflectie en geen swirl feest meer

reflectieschuin.jpg


Heb gek genoeg eigenlijk nog geen fotos van de hele auto, maar een slecht fototje van toen ik net klaar was met 1 kant.

totaalschuinachter.jpg


Hopelijk dit weekend weer een beetje aardig weer zodat ik de rest nog kan doen en wat betere fotos kan maken.

gr

Jaap
 
@ Jaap; was het maar waar!! Mijn avatar is een foto van de F355GTS die in de jaren 90 een trip rond de wereld heeft gemaakt. hij staat in het Ferrari-museum in Maranello. Ik was een maand geleden op vakantie in Italië bij het Gardameer en heb even een ommetje gemaakt. Ik zag dat de hele auto vol zat met swirls en vond het daarom juist een ironische foto voor op het forum. Uiteraard had ik hem ook wel willen poetsen. :D :D Ik heb overigens enige jaren geleden wel in een F360 Modena gereden. Werelds!! En dat geluid! De FXX die op Fiorano rondgescheurde gaf trouwens ook een heel mooi geluid ....:party:

Jouw 968 ziet er trouwens ook mooi uit :)^
 
jaap zei:
@Xizer, helaas denk ik dat het toch voornamelijk mijn matige lak onderhoud van de afgelopen jaren is waardoor het er nu zo uit ziet (zag)

De lak zit op die eerste foto vol met buffermarks, meestal veroorzaakt door gebruik van een rotary. Er zijn overigens ook mensen die dit soort 'resultaten' hebben behaald met een potje commandant en een poetsdoek. Dus tenzij jij bij die laatste behoord vermoed ik toch dat je auto mishandeld is geworden. :p