• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jamme1981 - Belgian member.

Jamme1981

Detailing guru
16 apr 2018
359
158
42
Halle, Belgium
Hallo iedereen.
Ik ben een man, geboren in 1981, vader van 2 en getrouwd. Woonachtig in België. Heb een bmw e87 als dagelijkse wagen, een bmw e30 oldtimer en een vw corrado in het bezit... Heb ook nog een Suzuki GN 125cc van 1992.

Net als zovelen, al jaren dol op poetsen van de eigen wagen uiteraard, maar dit was vrij beperkt.
Een propere wagen is mooi, maar verder dacht ik daar niet bij na.

Sinds een goeie 8 jaar toch bezig met verdiepen in de detailing scene. Correcte wasmethode, welke producten gebruiken, waarvoor, wanneer.... Heb ondertussen ook een avondschoolopleiding van 3 lesjaren gedaan voor carrosserie. Daarvoor een weekendcursus van 6 maanden voor oldtimerherstelling carrosserie (leren vertinnen, uitdeuken, plamuren en lassen, allemaal vrij beperkt).

Recent bij Chemical Guys België een SDU gevolgd. Zou nog eens de SDU polijsten willlen gaan volgen ook. Want daar ligt mijn zwakke punt. 2 (of 3) emmer methode, kleien, glaze/wax/sealant en andere tips and tricks heb ik geleerd of pas ik al toe, maar echt polijsten heb ik nog niet gedaan.
Vooral de schrik iets verkeerd te doen en dan zo een hele wagen te verpesten waardoor schuurkrassen of verbande lak het gevolg kan zijn. Ook het hoogglanspolijsten van velgranden wil ik onder de knie krijgen.

Daarom heb ik beslist mij hier toch aan te melden. Lees al een tijdje mee als niet geregistreerde member. Heb ook al een aantal aankopen gedaan via Carclean.

Ik hoop hier dus véél bij te leren van jullie, ook al ben ik voor mijn leeftijd een laatbloeier.
Droom is ooit in bijberoep een webshop/detailzaakje op te starten. Want geef toe, een propere wagen is toch het mooiste dat er bestaat. Toch voor mij...

Een wagen wassen werkt voor mij therapeutisch, ik word er relax en dit is een manier om even te ontsnappen aan de drukte van de alledaagse dingen en het gezaag van mensen.

Alvast bedankt voor de tips&tricks en het tot beschikking stellen van jullie know-how.

Greets,
Jamme1981
 
Laatst bewerkt:
Welkom en veel (lees)plezier.
Overigens hoef je met een DAP niet zo snel bang te zijn dat je de lak verbrandt, zolang je hem niet één dag op dezelfde plek draaiend houdt. DAP is redelijk “dummyproof” zolang je wat basisbeginselen in gedachten houdt. Met een rotary is dat beetje anders.
 
Welkom landgenoot. Tof dat je direct al je verslavingen kenbaar maakt en ook van detailen geraak je niet meer af. Veel plezier hier in deze zelfhulpgroep.
 
Welkom op het verslavings-forum......
Jij een laatbloeier? Je staat in de bloei van je leven!
Ik ben inmiddels de halve eeuw gepasseerd en nog maar 4 jaar lid / kennis opdoen / aan het detailen.

Een DA polijstmachine is hufterproof: de DAP van Polishing Power is een zeer geschikt beginners-machine (en een stuk goedkoper dan de Rupes of Flex) en daarbij heeft Carclean leuke "all-in-one" pakketten samengesteld.
 
Welkom Jamme. Wat de DAP betreft is daar al door anderen op in gegaan, ook eerst handmatig polijsten (alleen middelgrof en fijn, nooit grof polijsten met de hand) is een optie.

Wat laat beginnen betreft: ik ben 20 jaar ouder, en pas een jaar of 7-8 echt met detailen bezig.