• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jaquar xj V8

themnjo

Detailing guru
7 jun 2015
91
110
43
Zoetermeer
Hallo allen,

mijn schoonvader heeft dus een dikke JAG en wil hem een keertje goed gedetaild hebben, ik kan niet wachten om dit te gaan doen aangezien er wel wat winst te behalen valt. Alleen mijn twijfel en vraag is: hij wast hem zelf in de wasstraat (ja wat een malloot), hoeveel zin heeft het om hem een full detail te geven? Wat is jullie mening/ervaring daarin.

Als hij niet van plan is zijn gedrag ten aanzien van de wasstraat te veranderen, zou ik het niet doen.
Het kan dat hij het pas inziet nadat jeklaar bent met detailen

anderzijds is het wel de auto van de vader van je partner ;-)

Hallo,
Informeer je schoonvader vooraf wat jij allemaal gaat doen. Vertel hem duidelijk dat de wasstraat met z'n agressieve middelen al jouw werk snel zal doen vervagen.
Een volledige detail kost veel tijd en geld, dus gaat hij met deze gang van zaken door, dan zou ik echt geen geld en tijd insteken.
Veel succes.
Groet,
Jan

Gewoon doen wanneer je het graag doet. Wanneer hij dan het resultaat ziet zal hij wel beseffen wat de waasstraat doet met je lak...
(hopelijk)
en een + bij het liefje is dan een extra :-D

Ik sluit mij aan bij de voorgaande reacties.

Als jij het leuk vind om de auto te detailen = DOEN
Als jij je schoonvader duidelijk kan maken dat een detail veel tijd en moeite kost = DOEN
Als jij je schoonvader kan overtuigen dat onderhoud 10x makkelijker is na een detail = DOEN
Als jij je schoonvader kan overtuigen dat na een detail handmatig wassen leuk is = DOEN

Met andere woorden; Jij kan een leuke auto detailen en je maakt het de wereld duidelijk dat ''autopoetsen'' niet alleen wassen is en een leuk spulletje voor de glans.

DOEN!

Schoonpaps blij = vrouwtje/mannetje blij = jij vanavond blij... Lijkt mij zo, haha!

Greetz

• Leuk
Reacties: Seat_Freak
Kijk gewoon of je het zelf leuk vindt om te doen en als je je schoonpa een beetje duidelijk kunt maken dat het nogal wat werk is (en hij dus zijn auto miinstens een dag niet beschikbaar heeft), is dat wel zo makkelijk. Het is geen 'klant', dus voor mij zouden andere dingen gelden.
Ik heb voor mijn zus en voor mijn pa ook weleens wat aan hun auto's gedaan, hoewel ik wist dat dat misschien een maand naderhand niet meer zichtbaar zou zijn. Boeien. Het is mijn hobby.

Ik kijk er zelf anders tegen aan.
Ooit eens toen zuslief op vakantie was en ik zelf ook vakantie had, haar wagen helemaal beetgepakt.
Ding had vanaf nieuw alleen maar de wasstraat gedaan.
Afijn, bijna 40 uur in de wagen gestopt (binnen en buitenkant) in een week tijd.
Kreeg de complimenten toen ze hem af kwam halen, maar heb hem daarna nooit meer schoon zien rondrijden.
Vind ik zonde van m'n tijd en producten, dus stuur haar tegenwoordig naar de wasserette als ze hem schoon wil hebben.
Klinkt misschien hard, maar ik heb er dan geen zin meer in, het is achteraf toch weer vergeefse moeite die je doet.

M.b.t. de vraagsteller; wellicht nu een simpel beurtje doen.
We gaan richting het slechte jaargetijde waarin de wagen meestal toch meer vuil als schoon rondrijdt.
Geeft schoonpaps vervolgens een was setje cadeau (twee emmers, mitt, shampoo en een droogdoek) en kijk hoe hij verder ermee om gaat.
Je weet dan al snel of een full detail in het voorjaar nut heeft.
Je zou hem ook kunnen aanbieden, om telkens gezamelijk de wagen te wassen, terwijl je de jouwe toch moet doen.

Ik zou van tevoren de verwachtingen even afstemmen met elkaar.
Kijk als blijkt dat hij em door de wasstraat blijft proppen zou ik elk geval niet alles uit de kast halen en ook niet de producten verbruiken die je zelf veel gebruikt dan maar wat minder resultaat. Wasstraat mensen zijn vaak al heel gelukkig met 80% verbetering bv . Een JAG verdient eigenlijk meer aandacht vind ik maar goed...

Persoonlijk zie ik liever iemand die zijn wagen graag schoon houdt als iemand die in een vuile wagen rond rijdt, of dit nu met behulp van een wasserette is of niet.

Ik denk zo maar dat iedereen met 80% verbetering tevreden is, meer valt er over het algemeen binnen een veilige marge niet te behalen.

Quantoxx;n431442 zei:
Wasstraat mensen zijn lui en hechten geen waarde aan hun bolide.. hiihih

ik snap je punt maar wil toch een kleine opmerking maken.

zelf heb ik ook jaren mijn auto door de wasstraat gegooid, ik wist ook niet van detailen af.
voor mijn idee was ik heel goed bezig en heel trots hoe "schoon" mijn auto was....

eerst zelf lekker met de krasborstel aan de gang.... flink soo eropspuiten en boenen maar.... 4euro later om de hoek de wasstraat in.... altijd duurste programma, want tja ik was best zuinig en blij met mijn auto.....

hup eurotje in de stofzuiger en het interieur leek schoon.

vlug maar huis en een theedoek uit de kast pakken en een fles glasreiniger, en dan moest de complete binnenkant er aan geloven.... dashboard, middenconsole, ramen, deuren, deursponningen..... echt alles.

tot een half jaar geleden was ik er heilig van overtuigd dat dit de manier was. Tot ik begin van de zomer eens verder keek als mijn neus lang is.

conclusie; misschien vind schoonpa het wel een tof idee om eens in de 2 weken samen de auto te wassen omdat hij simpelweg niet beter weet.

Ik denk dat het bij de meesten zo gaat, ik wist ook niet beter dan de emmer spons en zeep van de action. En omdat ik 1 a 2 keer per maand de auto waste vond ik dat ik al best goed bezig was.... Totdat ik een auto kocht die wel heel veel krasjes bevatte en die wou ik graag weg poetsen, dan kom je in eens op het forum van carclean terecht en een maand laten heb je inmiddels voor 4 a 500 euro aan poetsspullen besteld en is poetsen een obsessie geworden rofl

• Leuk
Reacties: Jansen
Is deze auto nog gepoetst geweest nu? Zo ja dan zie ik graag foto's (als Jaguar liefhebber)

Bedankt voor alle reacties, ik ga hèm zeker poetsen (gewoon met producten die ik heb), ik ben hier nog niet aan toegekomen maar, aangezien me vrouw zwanger was heeft me schoonvader ze MG cabrio voor de deur gezet voor haar, 2 weken geleden dacht ik "ga hem even wassen" en van het 1 kwam het ander

Voor

conv_2954.webp
conv_2955.webp
conv_2956.webp

Laatst bewerkt door een moderator: