• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jeroen, Progetti "2010"

Kuch, €70,- :roll

Heb er heel erg lang over nagedacht, en eigenlijk bewust niet gedaan. Waarom is mij een raadsel, maar toch leek het mij heel mooi staan. Zeker bij deze kleur.

Echter doe ik het niet meer,... heb hem nu straks alweer 3 jaar, zit op de helft van mijn doel kwa tijd hoelang ik de auto wil houden. Dus nog 3 jaartjes vermoedelijk. En dan gaat ze de deur uit, eigenlijk me er al bij neergelegd. Om er niks meer aan te doen.
 
Blijft een erg strakke 147 Jeroen!

Zonder chroomstrip achterop vind ik hem persoonlijk mooier. Wat voor remschijven heb je trouwens vóór?

Heb je al wat op het oog voor over +/- 3 jaar - mag aannemen dat het een Alfa wordt! ;)
 
Misschien een 2.0 JTDm Giulietta, alleen daar ben ik nog lang niet over uit. Als er de komende jaren niks bij komt in het modellengamma, doe ik mezelf bij de Audi dealer naar binnen stappen en neem ik een A3 Sportsback mee.

Maar ja dat roep ik nu en zo denk ik er opdat moment ook over. Maar het kan maar zo veranderen natuurlijk,...
 
Helemaal mee eens, maar feit is helaas wel dat het huidige modellengamma van Alfa nou niet echt uitblinkt in diversiteit. Dus als je op zoek bent naar een "specifieke" nieuwe auto binnen hetzelfde merk is de keuze voor sommige mensen wel wat beperkt (helaas).

Voor mij ligt dat eenvoudiger, daar ik al blij zou zijn met een benzine Giulietta (wel minimaal de 170 pk) en niet op zoek zou zijn naar een diesel/station/cabrio of dergelijk, dus dan is het makkelijk om binnen hetzelfde merk te blijven, ook al is het aanbod niet zo groot.

Maar ja zoals Jeroen zegt kunnen keuzes altijd nog veranderen en kan je beperkt in de toekomst kijken. Ik heb zelf het idee om deze auto te houden voor zolang ik kan, maar tsja wie weet wat er nog allemaal gebeurt.

Maar met zo'n autohistorie en dus duidelijk het autohart op de goede plaats ben je het wel een beetje "verplicht" hoor Jeroen, om toch bij Alfa te blijven ;)
 
Jammer van het grote kleurverschil van de motorkap wat erg goed te zien is..
maar ja, wel weer een nieuwe laag ;)
 
Ben het met je eens E-Jan,

Als alfist ben ik noodgedwongen ook overgestapt naar Audi

Een 159 kwam wel in aanmerking qua looks en ruimte maar ja............ Dat is geen echte Alfa..

Maar mis het nog wel een beetje, dat Alfa gevoel (nee ik kan het niet uitleggen)
 
@IbizaSigno : Het is discutabel (leuk woord) of de 159 een echte Alfa is. Er is met de motor/techniek deels gebruik gemaakt van GM onderdelen, dus ... Volgens de puristen is trouwens de Alfa 75 de laatste "echte" Alfa, immers nog achterwielaandrijving en ontworpen zonder de bemoeienissen van Fiat.
 
Aha, dankje voor de uitleg hierover. Nou ja, het is maar wat je er van maakt lijk me?! Veel automerken werken met elkaar samen waardoor allerlei onderdelen uitgewisseld worden. Je zou bijna kunnen stellen dat er weinig "pure" merken zijn. De 159 vind ik echt wel een heel dikke Alfa. Verderop staat er ook één, echt wel een mooie wagen! ,^^
 
Ja is prachtige auto en dat er onderdelen geleend worden dat kom je bij heel veel merken tegen.

Echter bij de 159 zit er veel van GM/Opel in en is de auto vrij zwaar in de neus en mist het Alfa stuurgevoel van de lichtvoetige 156.

Dit icm met het forse gewicht en dus hoge wegenbelasting voor de diesel ben ik naar iets anders gaan kijken.

Maar iedere keer als ik eentje zie rijden moet ik toch even slikken.... haha
 
Vooruit, vandaag eens een poging gedaan om auto weer te wassen,... Vanmorgen vroeg toen het nog lekker was, in alle vroegte begonnen.

Auto even grondig gewassen, en ook de raamrubbers weer eens grondig schoon geschrobd. Kwamen zowat matte rubbers onder vandaan! Evenals de binnenkanten netjes doen, en nagelopen met de Tripple Polish van AF. Fijn spulletje voor daar! Had nooit iets makkelijks om daar te kunnen gebruiken.

In ieder geval, na het wassen de auto met ons Dapje in de White Diamond gezet. Wat overigens heel fijn en egaal gaat met de Dap. Had ik eerder moeten doen! En daarna een waxje gelegt van AF. De Temptation, eens gekocht om weer eens een "budget" waxje te proberen. Deze kan mij zeker niet bekoren, ondanks ik het zo dun als maar kan opbracht, zo ellendig die is uit te poetsen, pfff zo'n ramp heb ik in mijn Detailing periode niet meer meegemaakt, na eens de M16 te lang hebben te laten curen,.... Dit leek net zoiets, nog geen 10m er opgezeten. Maar ging er heel erg moeizaam af. Diverse doeken geprobeerd. Maar kan te temp. zijn of misschien de lak, of ondergrond, zeg het maar,...

Op de achterdiffusor, en de achterruitenwisser heb ik de C.Pro D-Lux aangebracht. Benieuwd hoe dat stand houd. de "diffusor" is glad kunststof, zit een soort van laagje overheen. Door de D-Lux behoorlijk glimmend geworden. Maar ben benieuwd hoelang dit stand houd. De Revive is op dat deel van de auto namelijk behoorlijk waardeloos,... Net als diverse eerdere producten die ik heb geprobeerd.

Instaplijsten even gedapt. De grote krassen heb ik er niet uit gekregen, maar wel is het enorm opgeknapt, in ieder geval van dof naar lekker glimmend. Bestuurderskant, en linkerachterkant gedaan. Rechts moest nog, maar werd inmiddels te warm. En de schaduw begon van de oprit te verdwijnen.

Tegen de middag lekker klaar, en toen zijn we (niet alleen!) naar de zeedijk gegaan en hebben we een paar uurtjes wezen wandelen :cool:

Maar kon het toch niet laten om van het autootje weer een paar foto's te maken,...

IMG_1741.jpg


IMG_1735.jpg


IMG_1738.jpg


IMG_1739.jpg


IMG_1731.jpg


IMG_1730.jpg


IMG_1721.jpg


IMG_1719.jpg


IMG_1726.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Netjes man! ziet er goed uit.
Helaas van je instaplijst(en) maar stukken beter!

(moet die ook nog doen van mijn S-Line maar die zijn mat)
 
Krijg ze er niet beter uit :confused:

Het is al enorm opgeknapt (niet heel goed zichtbaar op de foto's) Alle mogelijke combi's geprobeerd.
En wil ook niet te ver gaan, straks vermorzel ik heel die instaplijsten,... En ze zijn echt te duur om nieuw aan te schaffen :p
Heb er voor nu zo wel vrede mee.
 
Geef ik je helemaal gelijk in, zullen idd prijzig zijn bij de dealers.
Gewoon naar je gevoel luisteren en weten te stoppen wanneer je resultaat ziet en de grenzen bereikt zijn ;)
Zal het binnekort ook is proberen!

Waarmee ben je begonnen? mezzo lichtgroen/wit? (kompressorpads)
 
Nee, ik heb de CCS Spot Buff pads gebruikt vanwege de o zo weinige ruimte! Eruit had ik geen zin in. En dan worden ze ook slapper, en onhandig om te polijsten.

Was begonnen met Mezzo op Wit. Glans kwam terug maar krassen bleven. Toen Mezzo op oranje, dit hielp nog niet echt. Daarna 2 hits oranje met Inizio gedaan, en dit gaf enig resultaat. Toen terug afgebouwd met Mezzo wit, en Finale op groen. Toen moest ik echt ophouden want er moest gewandeld worden :weetniet Maar gelukkig was de zeedijk maar 10min. rijden :-"

Wat me nu wel opvalt aan de 50.000km oude banden. Waarvan achter eigenlijk vervangen moet worden en voor bijna,... Ze toch na enorm goed schoonmaken en emmers vol bruine derrie. Ze nu met 1 laagje wolfgang tire gel ze wel heel erg netjes schoon ogen. Totaal geen glim en heb het gewoon inlaten trekken zonder na te poetsen. Nu naar buiten kijkend ogen ze gewoon als nieuw. Maar dat zijn de bijlange na niet meer,..
 
Nou net resultaat toch en was idd veel te warm om te polijsten e.d. ;)
Maar ik zal er ook is naar kijken die instaplijsten, bijna dezelfde in de TT.

Moet ook nog in interieur iets poetsen/radioklepje aluminium maar geen zin om met machines daarin te gaan zitten, maar komt goed!

En kijk maar naar kunststof hoe dat opknapt, (ik heb zelf de AF-Revive)
Bij banden moet dat net zo gaan met "de spullen" gelukkig blijkt!
 
Staat er weer strak op!

Deze kan mij zeker niet bekoren, ondanks ik het zo dun als maar kan opbracht, zo ellendig die is uit te poetsen, pfff zo'n ramp heb ik in mijn Detailing periode niet meer meegemaakt, na eens de M16 te lang hebben te laten curen,.... Dit leek net zoiets, nog geen 10m er opgezeten. Maar ging er heel erg moeizaam af. Diverse doeken geprobeerd. Maar kan te temp. zijn of misschien de lak, of ondergrond, zeg het maar,...

Ik denk dat het hem er in zit dat de buitentemp. hoog is, de afgelopen dagen is de temp. van het staal en de lak natuurlijk ook flink opgewarmd.