• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jeroen, Progetti "2010"

Nou istie invalide 8o

foto221.jpg


Komt van de week een nieuw achterraam in, heb een originele spoiler, en deze zit dus op het raam gemonteerd.
Vandaar ook de vier blauwe tapjes, die dekken nu mooi de ronde gaten af.

Blijft leuk, sleutelen :D
 
Vandaag op advies van Gideon (Paulus de Boskabouter,..) Maar mijn autootje gewassen, gekleid, gecleaned en gewaxed. Voor de rest alle kleine dingentjes verder nagelopen.

Dit omdat ik gisteren Gideon opeens in een grote groene vrachtwagen tegenkwam, even voorbij Harlingen. Zelf heeft hij zitten roddelen tegen zijn collega over een vieze grijze alfa die vrij snel reed... :weetniet
En dat terwijl ik alleen maar van zo'n 80km/u optrok in de vierde versnelling naar zo'n 120km/u / 130km/u. Vervolgens in de zesde en rond de 140km/u naar huis gaan cruizen.

Was zo grappig haha, wisten het niet van elkaar, tot dat ik gisteren ben gaan vragen :D

Paar foto's maken het altijd goed, dit maal in Winter setup:

IMG_1062.jpg


IMG_1064.jpg


IMG_1066.jpg


IMG_1060.jpg


IMG_1068.jpg


IMG_1084.jpg


IMG_1080.jpg


IMG_1082.jpg


IMG_1076.jpg


Kunnen we weer trots de winter door! 8d
 
:D Voortaan wel een beetje rustig aan he Jeroen?! Mijn collega zei tegen mij: daar komt weer zo'n yup aan :-b En die brug daar :|~*

Wat staat ze er weer prachtig bij Jeroen, blijf het een plaatje van een wagen vinden :)^
 
Een yup nog wel nou ja zeg! Weet je nu ook waardoor het komt, heb altijd ruzie met die Koningsbrug!!!

`t zal je koning maar zijn, ben je lekker mee ]-0


En ik dee rustig! Rijdt alleen zo grappig optrekkein in de 4de van 80km/u naar 120km/u

Maar deed wel keurig mijn knipper naar rechts aan, waarbij die drie keer knipperde!
Had gister zo'n bui, dat wanneer ik elke keer in/uit voegde de knipper drie keer liet knipperen :D

Voelt ook wel weer fijn eignenlijk dat ze weer helemaal in bad is geweest :grinning: Rijd een stuk prettiger!
 
Ja die groene trucks zie je hier nog wel eens rijden ja.
Of een hele vage blauwe streep met veeeel geluid erachteraan s'morgens vroeg.

Netjes weer Jeroen, weer @ Kie geweest?
 
Dan moet gideon beter poetsen! :D

Istie niet meer vaag blauw, en met veel geluid heb ik nog niet kunnen ontdekken...

Wel kom ik die Amerikaan van Sonnema verreikerverhuur enorm vaak tegen volgens mij een volvo,....

Ja, was weer @ Kie! Alleen nu iets wat verder, maar allejemig, wat ene verkeer komt daar nog langs op de zaterdag, terwijl ik een paar foto's wil maken :roll
 
Renault is sinds 1990 eigenaar van Mack, dit is een Renault Magnum met een Mack E9 V8 (550pk) en Mack transmissie.

Deze truck blijft niet, we hebben een show truck: Mack Vision Elite V8, daarvoor hadden we een Mack CL700 V8 Elite. Volgend jaar zomer krijgen we 2 nieuwe Mack's ter vervanging van de Renault's. Model staat nog niet vast, we zijn aan het oriënteren. Ze komen in elk geval uit Canada, want daar hebben ze gewoon een km/h snelheidsmeter in plaats van een mijlen teller. En voldoen aan de euro5 norm.
 
Even een aangepaste update!

Oude situatie:

IMG_0634-1.jpg


Nieuwe Situatie:

b9fc1a2f.jpg


Dit omdat dit weer parten ging spelen:


En laat ik het dan nog maar niet hebben, over het constante storen in de radiozenders, of bij het aan/uit zetten van de auto, dat die elke keer op een andere zender springt.
Zonder dat ik de knoppen doe aanraken, of dat die de beeldscherm weergave, op zijn frans,japans,italiaans,chinees zet ofzo, in ieder geval text wat niet op Nederlands lijkt.


En dat voor €60,- Vanmiddag opgehaald uit Lelystad :grinning: En er kunnen nog eens MP3tjes in ook :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, vandaag even wat onderhoud gepleegd aan het autootje!

Vanmiddag nadat ik klaar was met werken omstreeks 13.00 uur direkt begonnen met het sleutelwerk!

Plan de Campagne was:

- Brandstoffiler
- Luchtfilter
- Oliefilter
- Interieurfilters
- 5L verse olie (gaat 4,4L in)
- Xenonlampjes,....

De dag begon lekker. Autootje op de bokjes gereden, spulletjes klaar gelegd. Lekker begonnen met een irritante bodemplaat die dwars was, er was één moerding wat vast zat op het chassis om de plaat vast te houden een keer eerder al eens los geknapt van zijn las. Zat wel vast, maar los ging met moeite omdat die dus meedraaide in de rondte. Nou ja, toen dat eindelijk eens los was, begonnen aan het luchtfilter, moest ik de voorste chassisbalk aan de linker zijde losbouten om fatsoenlijk dat filter te kunnen vervangen... Nou goed, dat moet maar hé! Easy as it was doorgegaan met het brandstoffilter. Lekker knoeien met lekkende diesel als je alles losmaakt 8d. Toen was de olie wel redelijk afgekoeld, had toch een dikke 54km gereden voor ik begon en de motor was warm... Olieplug losgedraaid en zijn aderlijke bloed er uit laten stromen. Plug er opnieuw in. Met een nieuw ringetje ertussen. Daarna oliefilter losgehaald met zo'n mooie knijptang ding voor op de ratel. Ideaal trouwens! Is die maar zo los! Uit laten lekken. Terug er op met een beetje olie op het afsluitrubber. En daarna voorzien van vers bloed! Nadat zo'n beetje de fles leeg was. Begonnen aan de bumper te demonteren en de koplampen er uit gaan halen. Hier de xenon in ingebouwd. En de ballasten + Kabels een mooi plekje onderaan de eigen koplampen gemonteerd. Bij vervangen van de balasten/lampepitjes zal wederom de bumper er af moeten. Maar dat neem ik voor lief. Het is mooi weg gewerkt zo en dat vind ik wel prettig. Na wat gepuzzel eindelijk de koplampen en de bumper er terug op. En heeft paps daarna de moer opnieuw vastgelast voor het terug monteren van de bodemplaat. Kan die er bij een volgende keer weer normaal af. ,^^ Alles klaar en motortje gaan starten en je kon gewoon horen dat ze weer fris kon ademen en (luchtfilter was echt te smerig!) Motortje klonk ook weer prettig. En toen de garage weer uitgerold.

Daarna even gespeelt met FiatEcuScan. Om de 20.000km interval te resetten zodat ik dit niet zelf bij hoef te houden maar dat die computer het voor me zegt als ik er weer aan toe ben. Ook in de Computer van de auto, de laatste onderhoudsbeurt ingevoerd. De laatste beurt die er in stond was bij de 160K beurt. Sinds daarna is ze bij mij, en heb ik de onderhoud altijd zelf gedaan. Dus die ook gezet op de huidige km-stand. (220081Km) Dus is alles in de computer ook weer up to date :cool:

Paar foto's, doen het altijd goed!

Het verschil tussen Halogeen en 4300K. Koplamp zit hier nog niet vast,...
fotokopie10.jpg

Al vind ik het zelf nog redelijk blauwig, misschien omdat ik de Halogeen gewend ben, maar misschien ook wel niet,...
Weet niet wat het is, een K-waarde lager zou mij misschien ook nog wel passen denk ik.

Paar foto's,
fotokopie9.jpg


fotokopie7.jpg


fotokopie2.jpg
 
jaja daar is ie dan,

het ziet er goed uit, als is het op de foto's altijd lastig te zien hoe de kleur etc is.

Al in het donker gereden en heb je veel stroolicht ?
 
Op foto's zeker erg lastig...

Voor wat betreft het strooilicht, het is er wel. Is het overmatig aanwezig? Nee vind ik niet, al moet ik wel heel erg wennen aan het licht.


Vanavond klein stukje gereden. Voordeel is wel dat het nu echt lekker wit op de wegen is. Geen knipperende tegenliggers gehad, en de mensen voor me draaiden hun binnenspiegel ook niet achterstevoren :D Lampen zijn nog gewoon netjes afgesteld, alleen het lichtbeeld op de wegen was met de Halogeentjes vond ik toch wel een stuk netter. Maar goed mijn ogen moeten wel heel erg wennen nog. Oordeel op de latere termijn zal het uitwijzen. Kan ik nu nog niks over zeggen. Blijf wel van mening. Dat mij een K-waarde lichter mij ook nog wel zou kunnen doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit Jeroen!
Nu begint het hier te kriebelen om ze ook in te bouwen, heb ze gisteren ontvangen, mijn H7R! :)
Heb je ze achteraf afgesteld? Want misschien zou dat ook nog kunnen helpen?
En het meer strooilicht kan ook komen doordat het licht feller is, dan is er natuurlijk ook al meer strooilicht.
 
Xenon lampjes moeten ook even inbranden, na een aantal branduren hebben ze de uiteindelijke kleur;)
Ziet er netjes uit Jeroen!