• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jeroen, Progetti "2010"

Voor zover eindelijk klaar met mijn remmen!

Er moeten nog wat dingentjes opgezet worden, en een paar dingentjes overgezet worden.
Dit kan echter gewoon tijdens het wisselen van de klauwen.

Leuke bijkomstigheid, ik had 4 revisiesetjes,... achterremmen niks geen problemen.
De setjes van de voorremmen juist wel,... De stofhoes van de remzuiger pastte gewoon helemaal niet!!!

Was veelste groot :confused: Uiteindelijk bij de dealer de juiste gehaald, en ik was tevreden.
Het ergste vind ik alleen, dat als je die setjes terugbrengt bij de automaterialenzaak, en je het zo verteld,
dat ze je helemaal niet willen gaan geloven, dat het op geen één model zou passen, en dat de fabrikant echt wél de juiste
artikelen maakt (tuurlijk,...) Echt, voor elk model 147/156/GT gaf die hetzelfde setje aan.

Nou sterkte voor diegenen die ze ook gaat kopen,.... Was dus even balen, maar geld terug gehad, en nu de juiste setjes er op :)

IMG_0860.jpg


IMG_0861.jpg


IMG_0862.jpg


IMG_0864.jpg


IMG_0865.jpg


Nou nog eens een keertje sleutelen :weetniet
 
Vandaag eens een poging gedaan om de remklauwen te vervangen,....

Ging niet van harte!
Tijdens het demonteren van de achterremklauwen, vielen spontaan de remblokjes uitelkaar, en bij nader onderzoek was de achterremschijf ook hartstikke blauw :(
Gister nog bij de automaterialenhandel geweest, maar nooit meer bij stil gestaan om aan de blokjes/schijven te denken,...

Nou ja, toch maar de remklauwen monteren, wat ook niet van harte ging... De remklauwhouder was bij 1 onderdeel verschillend, waren twee types in...
Nooit op gelet en naar gekeken natuurlijk, dus ik had juist de verkeerden, zie hier het verschil:

IMG_0875.jpg


Na ontroesten en schoonmaken van de huidige linker die onder mijn auto zat, en deze nog heel erg goed en netjes was, in een anti-roest primer gezet, en alvast in een beschermende coating gezet.
Welke weet ik zo even niet meer.

Nu morgen eerst een nieuw busje verf regelen, samen met nieuwe remschijven en blokken, aangezien de schijven inmiddels ook onder hun minimum zaten.
Morgen als het lukt even de 's middags vrij nemen, en dan morgenmiddag, als eerst de remklauwen opnieuw spuiten. En dan misschien morgen, of anders maar overmorgen de remklauwen terug monteren.
Daarna de remolie even verversen, en ik ben voor de winterperiode helemaal verzekerd van een goed stel remmen onder de auto ,^^
Ook nog even de handremkabels aangepakt, omdat deze bij de volgende apk afkeur zouden worden, dit opgelost met een krimpkousje, omdat de slangen dicht moeten zitten aan de eindstukken. Doel niet op de lekkage.

Toch nog een paar foto's van de achterremmen. Al zijn ze nu gedemonteerd, en ben ik achter helemaal remloos op het moment :D

IMG_0872.jpg


IMG_0873.jpg


IMG_0874.jpg



Ook de voorremmen alvast vervangen en hier mankeerde verder helemaal niks aan!

Als leenbak heb ik in ieder geval, een dikke vette standaart opel agila 1.2 kunnen regelen w^^w

To do updates:
Nieuw achterraam (zit los langs de onderzijde...)
Onderkant auto anti-roest behandeling geven (zit niks geen bescherming onder de voetenbakken van de auto...)

Dit allemaal even voordat de winter begint, want auto kan in de huidige staat zeker wel nog 5 jaar mee. En ze is ook pas 5,5 jaar oud.
Ook zie ik mezelf voorlopig nog geen opvolger aanschaffen, omdat ik druk bezig ben voor sparen voor inboedel voor als ik straks een huisje heb.
En dan weet ik zeker dat ik voorlopig lekker onderhoudsvrij kan doorrijden!
 
Jaa!

Het wordt alleen nog een dagje later :(

Vandaag nieuwe remschijven en blokken opgepikt, maar ik ergerde me dood aan die grote zilveren oppervlakte, welke zichtbaar zou worden
als de schijf en de velg op de auto zitten... Opdat ik ook aan de voorzijde, gecoate schijven had geplaatst. De Bosch schijvjes even goed ontvet,
gegrondlakt, twee lagen Zwarte glanzende verf van Motip, met als extra bescherming nog even twee laagjes blanke lak.

Zo past het geheel mooi bij elkaar! En krijgen we die rare roestlook ook niet in het zicht.. (vergelijkent met mijn oude schijf hierboven, al was dat nog de meest mooiste ook...)

IMG_0878.jpg


Wordt dus nog een dag in die opel agila :(
 
Ziet er ook netjes uit weer! Staat ook stukken strakker als het er straks op zit. Dat is die extra dag in een Opel wel waard hoor. ;)
 
Netjes weer Jeroen!

btw. is weer oppassen op de n359,.half aug geflits in een 70 stuk bij Bolsward.....
 
Ja, ik ben er ook blij mee!

Staat gewoon netjes, zeker bij mijn kleur zo.

Niet te overdreven, maar ook weer niet te fel rood (komt door de beige-achtige onderlaag)
Als het grijs was geweest, was het nog feller...

Staat goed, maar het belangrijkste auto remt weer zoals die hoort te doen, achter was een groot drama.
Heb echt tijden niet meer zo fijn kunnen remmen!

Nu komende maand de bodem eens goed laten behandelen, inclusief wielkasten en dorpels.
Samen met nog een nieuw achterraam.

Dan mag nadat ik ergens in/bij November de winterbandjes er onder heb (liggen natuurlijk al "gewaxt, en begeld" al klaar voor montage) De winter wel beginnen hoor :D
 
Echt een schitterende wagen! Ook die remklauwen zijn perfect, dus niet van dat sjonnie rood :)^

Enkel een kleine verlaging (2-3 cm) zal de wagen echt goed doen!
 
Dank jullie wel!

En, die slotbout schroef ik er nog eens een keertje uit!

komt er wel eenzelfde bout op als de andere vier. Maakt het dan wel zo af.

Echter moeten die stomme dingen natuurlijk pér vijf stuks gaan a 3 komma nog wat euro.... Vind het weer zonde om ééntje niet te gaan gebruiken, dus ik ben druk zoekende!