• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jeroen, Progetti "2010"

Positief kritsch opbouwend inderdaad.

:)

Sorry: Ik zag doosjes van Hitec, en kreeg gelijk de kriebels: heb geen goede ervaringen met de kwaliteit van de remschoenen die ze leveren. Ik zie het als het 'Euroshopper' huismerk: Geen A-merk, geen huismerk maar echt goedkoop: het past, voldoet aan de minimum specificaties en is vooral goedkoper dan de rest.

Uiteindelijk zag ik dat het om revisiespulletjes gaat: Dat is dan weer niet zo verschrikkelijk: Ja, ATE of Girling zal waarschijnlijk mooier verpakt zitten, maar een rubberhoesje is een rubberhoesje: Dat maakt dan weet niet zoveel uit...
(gezien de voorgaande postings van de TS ga ik ervanuit dat hij niet voor een duppie op de eerste rang wil zitten, maar dat dit (HITEC) nu eenmaal door de onderdelenleverancier werd aangeleverd; Persoonlijk zou ik ( enkel vanuit eigenervaring ) vragen om 'een ander merk'.
 
Zo'n stukje rubber boeit mij niet zoveel van wat voor een merk dat is,...

Ze kunnen ook onder een Audi A3, TT, A4 Cabrio, Seat Altea XL, Cordoba, BMW, 120D, 120D Cabrio, Ford Tourneo Connect. En volgens mij rijden ook daar wel genoeg auto's rond met zo'n Hitec setje :p

En goedkoop zijn ze namelijk ook niet echt, er waren zelfs goedkopere! Deze setjes zaten gemiddeld op €25,- per stuk.... Dat is een boel geld voor wat rubbertjes.

En weet ook dat het van een goede automaterialenonderdelen zaak komt. Dus hier heb ik wel vertrouwen in!

Voor de rest gebruik ik gewoon originele (naja, 2de handse, die ik aan het opknappen ben) remklauwen van Bosch en Lucas zo uit mijn hoofd.

Zit er nu ook onder, origineel. Dus dat wijzig ik ook zeker niet in iets anders.
 
Was ook positief kritsch opbouwend he?! :)

Je bent harstikke goed bezig! Waar ik mij meer zorgen om maak: Die stickers: Zouden die niet te heet worden? Ik zou het op de remklauwen niet zo snel vertrouwen: Ervaring mee?

Is het anders misschien een idee om de klauwen wit te spuiten, dan stickers erop, rood d'r over, stickers verwijderen, en blanke lak d'r over?
 
De Straler doet er een roest/weer en ook hittebestendige coating over als ze klaar zijn met stralen van de remklauwen :)

Dus dat zie ik wel positief in!

Hierna aflakken met rood, stickertje dr op. En dan blanke lak!

Kan lijkt mij weinig mee gebeuren, aangezien ik op mijn vorige auto (een van de eerste 147's) gewoon na ontroesten vn de klauwen rode hammerite opgesmeert had.
Stickertje dr op. En aflakken.

Heeft al die jaren dat ik er nog mee ree daarna, prima gezeten!
 
Zo dan, even een relaxed poetsdagje gehad!

Gewassen met dodo born to be mild.
Gekleid met dodo born slippy + klei
Zooitje lime prime lite er over.
M'n oude vertrouwde megs m16 gebruikt.
En nog een laagje dodo red mist.

Bandjes gedaan met de wolfgang black diamont tire gel, geniaal spul!
En verder de kleine dingentjes wat, interieur afgestoft en opgepoetst en gestofzogen e.d.

Oude locatie, nieuwe foto's ]d~^

IMG_0247.jpg


IMG_0250.jpg


IMG_0256.jpg


IMG_0258.jpg


IMG_0266.jpg


IMG_0267.jpg


IMG_0274.jpg


IMG_0284.jpg


Kan die er weer eventjes tegen!
 
Dank u! :cool:

En vandaag mijn remklauwen terug opgehaald!

746b1d43.jpg


Zijn erg mooi, en supergoed behandeld!

Heb ze laten stralen, en er een goede coating over laten spuiten. Is een speciale industriële coating, welke echt nooit meer gaat roesten (is er toch in de toekomst iets wat niet roest aan de alfa)

Nu nog eens een kleurtje er op verzinnen en spuiten. En dan eens onder de auto zetten :)
 
Als je remblokjes er in steekt doe dan een beetje kopervet aan beide zijkantjes en aan de achterkant om piepende remmen te voorkomen en dan gaan ze ook nooit vastzitten.