• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jeroen, Progetti "2010"

natuurlijk, stap gewoon naar binnen!


(opt moment ontbreekt er 1 sonniboy,... klemmetje waar plasticje op zit was plasticje vanaf gegaan.)

Maar krijg al 2 nieuwe klemmetjes toegestuurd topservice weer! :grinning:

Vrij/ma benk alleen, dan is dr niemand die me in de gaten houd :D

Tenminste, alsk niet met de bus weg hoef, collega heeft een ontstoken zenuw in de rug,... die kan nog net aan rijden, maar meer ook niet,... ja baliewerk,...
 
En vooruit, nog eentje met wiel er op,

IMG_0694.jpg


Let eventjes niet op de vieze velg en beetje roestkleur van het wassen... En ze zijn ook nog steeds niet helemaal ingeremd.
Het remvlak heeft zijn oorspronkelijke kleur weer terug gekregen. En ze remmen steeds fijner.

Vind het er wel leuk uitzien zo!
 
Oei! 8d

Maar ik ga vrolijk verder.

Vandaag ene klein pakketje gekregen...

Ik moet mijn dimlicht vervangen,... echter krijg ik van boven af, dat klote pennetje van het pitje er niet af.
Dus moet ik weer lekker aan de sleutel,.. Bumpertje er af, alvorens koplampen demonteren, En de pitjes kunnen verwisseld worden.

Tegelijk maar besloten om mijn roestige mistlampen mee te vervangen. Aangezien ik de boel dan toch direkt los heb, kan ik dat mooi meenemen.

En ze krijgt een nieuw eigenwijs TI logo'tje op haar kontje :p
 
Inmiddels ook voor een heel schappelijk prijsje, een setje Remklauwen besteld bij de slopert voor rondom onder de auto!

Echter, ik zal ze even moeten schuren/stralen. En daarna opnieuw lakken! :cool:

Iemand tips voor een kleurtje voor op de klauwen?

IMG_0025.jpg


Op mijn vorige auto had ik ze zelf rood gemaakt, weet niet of ik dat nu wel weer wil,... Echter pak ik het nu helemaal goed aan, denk namelijk ook om de klauwen lekker langs de spuitert te brengen.
Dat zal het duurste ook niet worden volgens mij, en heb ik zelf dat geknoei ook niet meer.

Zelf plak ik er nog een alfa romeo stickertje op, die ik lichtjes afdek met een busje blanke lak. Dan blijft die toch nog iets wat prettig zitten, werkt goed!
 
Dat is het hem indd, rood zijn er al veelste veel van,...

Mijn nieuwe remschijven, in ieder geval voor, zijn de naven ook al zwart hoogglans van gecoat...
Hierbij komt ook, dat ik de achterschijven binnenkort ook ga doen voor zo'n zelfde set trouwens.:p

Zat ook al beetje te denken aan zwart, maar ik weet het niet,.. Sowieso witte letters, die blijven ook echt wel wit 8d
 
Ik zou het bij zwart met witte letters of zilver met zwarte letters houden. Ik vind rood wit te erg opvallen maar dat is mijn mening.
 
Zo, het volgende project is ook alvast binnen :D

- Deels nog wat demonteren.
- Schoonmaken, ontvetten.
- Laten stralen, hierna ook in één of andere coating.
- Busje verf op kleur laten maken, we gaan ze zelf spuiten met de verfspuit aan de compressor, is goed te doen!
- 4x Alfa romeo stickertjes regelen, opplakken. Hierna aflakken met blanke lak.
- Revisiesetjes regelen (rubbers) monteren, en dan zijn ze klaar!

dee0be2a.jpg
 
Van zulke remschijven kun je behoorlijk beroerd worden als je mooie wielen hebt. Door de gaatjes en groeven die je alleen een nadelig effect geven op een gewone auto, ga je ontzettend veel stof en troep op je velgen krijgen. Ook heb ik deze schijven al te vaak gezien dat ze scheuren vanuit de geboorde gaatjes. Echte brembo's bv hebben gegoten gaatjes en zullen niet scheuren. Goedkope lookalike race schijven kunnen dus vanuit een geboord gaatje gaan scheuren en ook zeer veel herrie gaan maken op den duur en niet te vergeten, je remblokken slijten als een malle.
Hou ze dus goed in de gaten ;)
 
Ik denk dat dat prima mee valt!

Rijdt zelf gewoon normaal, dus rem ook niet extreem, en rijdt veel snelweg. De remmen krijgen het dus ook nooit zwaar te verduren.

Voor wat betreft de rommel van de schijven/blokken. Die heb ik nog niet gezien op mijn velgen. In ieder geval in niet zo'n extreme mate, dan die originele meuk had....
Dat was pas enorm erg!

Herrie maken ze verder ook niet.

En ik heb inmiddels ook al mensen gesproken, die er langer dan een jaar al plezier van hebben. En sommigen weten ook echt wel wat voor remmen ze nu kopen.

Ikzelf zou er ook geen goedkope rommel onder zetten als ik het niet vertrouw. Maar vanwege de positiviteit van deze schijven en blokken. Heb ik de keuze doen maken. En ben er nog altijd zeer tevreden van!
En nu na 2000km heb ik niks te klagen, velgen zijn ook nog heel netjes!
 
Blauw, mmh, nog niet eens over na gedacht.

Nee zijn exact dezelfde als die ik nu er ook onder heb!

Maar speciale hoef ik niet, en vind ik niet nodig ook...

Echter wil ik gewoon nu wel een andere kleur op de klauwen
omdat dit er nu gewoon niet uitziet.

Daarom een setje gekocht op de sloop voor een belachelijke prijs hahaha,
deze gaan we lekker langzaamaan opknappen. En dan zet ik ze er onder.

Hou ik me eigen over, maar dan zie ik wel wat ik daar mee ga doen,..
 
in de kleur van de auto dan?

lekker chique zoals het hoort bij alfa,

net als de verandering van je matten, van dat rode randje naar een mooi subtiel matje dat super lijkt!
 
Ja, dat is opzich ook een optie!

Echter, mijn vader wilt nu straks rode remklauwen onder zijn auto. Die heeft dezelfde klauwen als die ik heb.

Alleen moet hij ze beslist Rood hebben :weetniet Dus nu zitten we de opties te bekijken wat we met de lak gaan doen,...
Opzich is in mijn kleur ook wel leuk, maar ja, rood staat ook wel netjes, enkel moet die dan nog een verlaging gaan krijgen :D

Dus ja het is voorlopig nog niet zeker wat voor een kleur ik er op mijn op wil gaan doen.

Daarnaast, als we straks een set remklauwen overhouden. Deze ga ik ook volledig reviseren, en spuiten. Om daarna voor een leuke prijs te verkopen,
zodat ik er nog een klein beetje winst aan over houd ook!. Echter doen we de setjes wel stuk voor stuk, want dan kunnen we blijven rijden.

En heb er zeker geen haast mee, ook omdat ik het nu goed wil doen!

Vandaag in ieder geval, eindelijk mijn lampen voorop weer gefixt (dit allemaal om 1 kapotte rechter dimlicht)

Kreeg tijdje terug dus een kapot dimlicht. Echter, van bovenaf kreeg ik het pitje er helemaal niet uit!

Vervolgens ook twee mistlampen besteld omdat de roestduivel had toegeslagen, nadat ik de mistlampen vorig jaar iets te goed heb opgepoetst, en er een soort
van beschermlaag is afgesleten.... Nou ja, geen probleem!

Tijd terug eindelijk 2 nieuwe mistlampjes gekregen en maak de doos open, zie ik dit:

IMG_0698.jpg


Oke, kan voorkomen dat er een reflector scheef in zit. Echter ben ik te precies in dit soort dingen, dus gebelt en terug gestuurd.
Gisteren overigens de nieuwe lamp gekregen, en deze was wel goed, gelukkig want dan kon ik ze vandaag monteren!

Om een klein verschil te aanduiden:

IMG_0727.jpg


IMG_0729.jpg


Tijdens het sleutelen heeft ie toch wel een erg kale toet! :(

IMG_0731.jpg


Voor onze benzinefanaten, gaaf hé!! Zo'n Dieselblokje: :D

IMG_0736.jpg


En nadat ik alles weer had terug gemonteerd, even de lampjes checken:

Dim- en Mistlampen doen het weer prima (dimlicht bijrijderszijde was hartstikke kapot...)

IMG_0742.jpg


Om ook de Dim-, Stads- en Grootlichten te checken:

IMG_0744.jpg


Nu maar hopen dat ze weer een lange tijd meegaan, heb niet nog een keer zin om de bumper er af te trekken,
anders maar een 4300k xenon er in, alleen zegt me iets dat ik dat niet moet gaan doen met een reflectorkoplamp...
 
Ziet er weer super strak uit Jeroen! Wel erg irritant dat je voor een lampje vervangen de hele voorkant moet demonteren! Niet al te beste kwaliteit mistlampen, aardig verroest, nieuwe is een hele verbetering.
 
Zeker irritant! Maar goed, ze werken nu tenminste allemaal weer naar behoren, en zien er allemaal nu weer mooi uit!

Verder vorige week ergens, al de remmen weg gebracht naar de straler, en hopen dat die ze een beetje netjes straalt, en coat.
(afplakken wilde voor geen één meter op de belangrijke delen.)

En een zooitje stickertjes geregeld die er op gaan komen:


En een zooitje revisiesetjes, remklauwenvet en wat nieuwe nippeltjes:


:grinning:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hitec : Kwaliteitje hoor! Goedkoper kon niet?

(naja: cilindertjes/zuigertjes vallen wel mee, maar blokken/schoenen van Hitec: nein danke!)
 
JaapP zei:
Hitec : Kwaliteitje hoor! Goedkoper kon niet?

(naja: cilindertjes/zuigertjes vallen wel mee, maar blokken/schoenen van Hitec: nein danke!)

Is dit positief kritisch opbouwend bedoeld? Als ik als vreemde dit lees komt het op mij niet "leuk" over.