• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jeroen, Progetti "2010"

Gefeliciteerd, wat een prachtige wagen is en blijft die 147. Met die mooie velgen, uitlaten en subtiele extra's is hij helemaal af. Echt een beauty en komt nog goed vooruit ook!

Mijn volgende auto wordt mijn eerste sportieve auto en dat wordt ook zeker een Alfa, ik ben zelf op zoek naar een GT (minstens de 2.0). V6 is wel erg aanlokkelijk maar eerst eens kijken hoe haalbaar en leuk dat blijft voor dagelijks gebruik. Ben er nog niet helemaal uit maar komt best goed.

In mijn beleving zijn Alfa's een verademing om te zien in het hedendaagse Nederlandse wagenpark, laat dat maar aan die Italianen over. Zou zelf ook bijvoorbeeld nooit een Golf of iets dergelijks kopen. Waanzinnig goede auto's, dat wel, maar de styling daar wordt ik niet warm of koud van.
 
Kleine update,

De Connectnav+ heb ik verkocht (zit helaas in de bijstand nu) En deze is nog aardig wat geld waard. Dus vandaar!
Hiervoor in de plaats heb ik op de IPhone nu ook navigatie, gekocht voor ja ja €45,- (nu kost die weer €90,-) De Europaversie van Navigon.
Prima en hele mooie navigatie! Dus ook een usb+laadkabel gekocht voor de iPhone, en een ventilatieroosterhouder voor de iPhone. in totaal €90,- kwijt.
Hou ik ook nog wat centjes over.

En vandaag er achter gekomen, dat mijn pookknop nu toch echt was versleten,.. Leder liet helemaal los. Dus daar nog maar ook een nieuwe voor besteld,
hiervan viel de prijs me nog eens reuze mee ook zeg! 7 tientjes, heb ik een originele thuis. Dus zodra we die binnen hebben, trekken we de oude er af, en nieuwe er op.


Nu ziet het dasboard er dus weer zo uit:

(Hele oude foto)
IMG_0120.jpg


En wanneer ik wil navigeren, komt de houder in de linker ventilatierooster te zitten.


8d
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer dat je navigatie moest verkopen... Maar als je geld overhoud is wel het betere werk. Over werk gesproken, geen baan kunnen vinden? Balen dat je in de bijstand zit zeg, mag je je auto wel houden? Heb wel eens van die verhalen gehoord dat je auto niet meer als een x bedrag waard mag zijn :weetniet
 
De nieuwe pookknop is ook binnen, de oude was opeens zo versleten dat ik het leder in de hand had :p

Van:
d7fa0013.jpg


Naar:

94b8d279.jpg

(echter is die er scheef opgekomen helaas, moest met behulp van de oude knop slaan met een hamer om hem
er op te krijgen, alleen nu krijg ik hem er niet af,... Misschien later weer proberen, heb nu geen kracht meer haha.)

Edit: ik heb inmiddels ondervonden dat het alluminium simpel vast zit met een stukje plakstrook, dus bij de nieuwe zo eens voorzichtig pielen,
en terug laten drogen met een beetje contactlijm er bij.

Verschil:
7bfa1cb2.jpg
 
En inmiddels staat die recht :)

Was erg makkelijker, in ieder geval makkelijker als de oude pook haha.

Haha, aah valt best mee! Hij wordt vrij snel warm, en laatste weken heb ik amper gereden, danwel kleine stukjes, dus dan
kom ik ook bijna niet aan de temperatuur knoppen... Hij staat sinds donderdag al weer stil! en komende donderdag gebruik ik hem weer denk ik,..

De ventilatie stand staat overigens altijd op de bovenste roosters gericht tegen het raam aan, ik heb zo'n hekel eraan als die lucht uit de voorste roosters blaast.
 
Misschien ga ik er toch een kleine update er achter aan doen,...

Ik vind nu de pookknophoes en handremhoes van Vinyl wel erg afsteken tegenover de nieuwe pookknop,...
Dus even alfaforum af gestruind naar onderstaande verkoper.


Verkoopt heel erg veel pook en handremhoezen in leder, voor zo'n beetje alle bestaande merken!
Deze verkoper heeft een prima service ook, zijn de hoezen te groot, en je mailt dat naar hem toe
(met foto van beide hoezen, en het verschil) Krijg je kostenloos de juiste thuisgestuurd.

Alleen ik zelf heb geen Zwart Leder maar Antraciet achtig leder.

Dus ik dacht aan een set hoezen met een Donkergrijze stiksel er in:


Gewoon zwart met tevens zwarte stiksel zou ook gewoon kunnen, maar dit leek me op zich ook wel grappig.

Al is mijn auto van binnen verder wel helemaal zwart. Dus ik weet nog even niet welke ik wil.

Wat ik wel weet is dat je het voor maar 2 tientjes thuis hebt 8d

En zojuist kwam DHL mijn telefoonhouder brengen 8d
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En we gaan weer vrolijk verder met Project Motorkap :confused:


Vanochtend ontdekt, dat op de rand van de bijrijderskant, op de motorkap, weer heel licht, die "zwarte" streep tevoorschijn komt.

Evenals een 3/4 tal kleine ronde blaasjes op de linkerzijde van de kap...

Ik kijk even aan of het erger wordt, en dan binnenkort er maar weer naar toe, zucht!

Ik snap er echt zo helemaal niks van, voorheen, voordat die bij de spuiter was, heb ik een jaar probleemloos gereden :weetniet

Of er heerst echt een vloek op mijn motorkap :roll
 
Suc6 dan maar!

Oja, zag net dat filmpje van de Golf (door Paulus geplaatst). Mijn commentaar daarop: die kerel kan gewoon niet rijden!
Die zou eens een les moeten hebben in het "aftoppen" van het gas net voor het schakelen...maar goed, wel fraaie rook! ;)
 
Ik heb ook last van die strepen onder de lak Jeroen.

Heb het ook op 3-4 kleine plekjes, ben er ook al mee terug geweest, was volgens mij iets met de onderlaag, die te dun zou zijn geweest.
Schijnt veelal met de lagere temperatuur te vooschijn te komen.
 
Blijft zo raar gewoon, ik hou het nu even in de gaten eerst, kijken hoe het nu in 2 weken verloopt, dan ga ik eens terug naar de hersteller...

Vanmorgen autootje eindelijk eens op de 195.000km gezet, nog 5000km en is ze eindelijk eens ingereden :party:

Beetje vage foto,... Maar het is te zien :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie stand Jeroen. Natuurlijk over 5000 km ook even een foto maken.
Je maakt een hoop kilometers.
Heb mijn Colt vandaag op 227.000 gezet. Maargoed die is inmiddels ook al 20 jaar oud.
 
En nadat ik een nieuw voorraam had gekregen, geconstateerd dat mijn ruitenwissermechanisme stuk was, dus een nieuwe gemonteerd!

Helaas moest die compleet nieuw, lekker slimme constructie,... maar hij wist weer als vanouds (al kon je niet merken tijdens wissen dat die stuk was)


Rechtsboven bij de dikke buis, was die bij de verbinding tussen het aluminium en plastic, het plastic gebroken... :weetniet

Ook even het boeltje er onder van links naar rechts even schoon gemaakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vreemd dat toen het stuk was dat je daar niets van merkte! Maakte geen lawaai of dergelijke? In elk geval ziet het er weer netjes uit, en het belangrijkste: ze geven weer een veilig zicht!
 
Ja, ik heb me ook verbaast, Nooit geen lawaai, en de wisser wiste gewoon normaal, al zei die man van autotaalglas, dat er een kleine verspringing in de wisser zat.
Dus dit is echt iets wat heel kort geleden is ontstaan. Het is me gewoon nooit opgevallen, zelfs niet bij de apk half januari.
Heb hem laten draaien, toen ik de parafan los had, ding draaide gewoon normaal rond, omdat de onderste draaiende verbindingen het wel gewoon deden.

Zo raar, maar goed, het is wel fijn om te weten dat die nu weer heel is!

Ik heb zoiets ook gehad met mijn eerste alfa, bij die kon ik gewoon een losse buis bestellen, en er in monteren, was het tegenwoordig nog maar zo makkelijk en goedkoop haha.
Schijnt een alfa kwaal te zijn, raar, ik heb het nooit bij mijn vorige 147 gehad.

Wel glimt het nu erg zilver door de parafan heen van buiten af :p