Het enige jammere is gewoon het spruitstuk geweest
Verder, de distributieriem moest tenslotte toch al half januari... Dus standaart onderhoud, dit wist ik. En toch een jaar met de oude riem nog lekker rond gereden.
En hierbij vervangen we gewoon preventief de waterpomp, die moet tenslotte wel 3 jaar of 100.000km weer mee kunnen!
Thermostaat is helaas een kwaal bij de 147/156. Dingen overlijden gewoon wel eens, die staat nu ook weer lekker strak op de 90 graden.
En helaas zijn de draagarmen ook een kwaaltje, dit kan zo voor €100,- op gelost worden. Zijn de kosten ook niet. Maar had die niet liggen, en het was sowieso al laat haha.
Dus vind het prima passen onder het kopje regulier onderhoud, buiten de reguliere distributiewissels, vind ik wat ik aan mankementen heb gehad eigenlijk prima meevallen.
Nu is die op de draagarm na, zo goed als onderhoudsvrij de komende 3 jaar
Enkel de grote beurt, die ik elk jaar thuis uitvoer natuurlijk. Dit is ook verwaarloosbaar.
Toenstraks de winterbandjes onder de auto gezet, en zometeen de auto even wassen, en de zomervelgen schoonmaken voor de opslag. Is nu erg lekker weer, behalve dat de zon niet schijnt.
Verder, ga ik een downpipe bestellen, dan vervalt de katalysator. Enkel bij mij zit er een temperatuur sensor in, die erg lijkt op een lambdasonde.
Dus moet er nog een moer op gelast worden en een gat in de downpipe gemaakt worden. Pa is TIG lasser bij een RVS scheepsbeslag bedrijf. Dus wanneer de oude kat er af is,
gaan we naar het werk toe, leggen beide pijpen naast elkaar. En monteren we op de juiste manier de nieuwe moer er op zodat de temp. sensor er ook weer in kan.
Vervolgens halen we de middendemper nog leeg. Om enkel de einddemper over te houden. Dit is allemaal beter voor de Turbo, en loopt alles makkelijker weg.
Dan na de winterperiode, of alleen de EGR afsluiten, of toch ook een Squadra massimo kuur er overheen. Hier twijfel ik nog steeds over, maar denk toch aan het laatste...
Eerst lekker rustig aan knutselend de winter door.