• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jeroen, Progetti "2010"

Oh, denk dat dat wel mee valt.

Kan er bij vanuit mijn binnen verlichting achter.

En vandaag nog extra stevig aangedraaid, steviger dan dat de vorige er op zat.
Rubbertje zit denk ik wel goed, was een klein vierkant o rubbertje wat precies het gat afsluit.

Vrijdag Connect+ ophalen 8d (ehoven) :schaam

En kan hem dan ook lekker testen, gezien ik alle aansluitingen al voorbereid heb.

Oh, en dan heb ik een originele antennekabel... Toch houd ik een meter over ook :eek:)
 
Top man..
Super oplossing

Erg mooi, gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Ontkracht een hoop verhalen dat het niet zou kunnen,

Geen knipperende km teller?
 
Ja, die knipperd nog...

Maandag even langsrijden aan de garage voor een proxy-uitlijning. Werkt dit niet, dan doen we er een vertragingsmodule tussen.

Alleen ik snap even niet dat de ventilator blijft draaien achterop de connect+

Heb een geschakelde+ gehaald van de sigarettenaansteker..
En die is met contact uit

Morgen even naar kijken :confused:

En ik moet volgens mij nog even 2 draadjes omdraaien, deze gaat nu niet met de contact mee aan en uit :( En dat wilt ik wel!

Verder had ik er bij:

- Nederlandse handleiding
- Italiaanse handleiding :grinning:
- Originele 2003 navteq cd (gebruik ik toch niet, heb de meest recenste al)
- Originele simkaarthouder (erg zeldzaam)
- Targa connect handleiding (groene knop, dit systeem werkt niet meer, is net iets als 1888. Maar dit bedrijf? stuurde het dan rechtstreeks naar de connect+ toe)
 
Ach, zo'n enorme knutselaar ben ik ook weer niet hoor.

Maar ik kan netjes solderen, en zet er keurig een krimpkousje omheen zodat er niets mee gebeurt.

Wanneer je dat al goed kan, kun je heel veel met het electra in een auto.

Dan is het nog netjes de electra schema's leren lezen. En dit stelt gewoon ook niets voor.

Voorheen zat er een nokia carkit omheen, dat was erg amateuristich gedaan.
Zag er niet uit de soldeerwerkzaamheden, en niet netjes getaped enzo.

Nu lijkt het allemaal weer als nieuw bij de iso stekker.


Inmiddels gaat die nu keurig netjes met het contact mee aan en uit.

Alleen blijft die niets onthouden, vanwege dat de Canbus hem niet herkent, was het maar maandag!
 
Kleine update ->

- Connect recent geupdate, naar de laatste software versie, zodat die mooi up to date is (liep toch 3 versies achter)

- Proxy uitlijning hielp niet. Daarom dus het volgende aangeschaft:

Ebay

En hiermee gaan we dus de connect+ omzeilen dat die 2/3 seconden later aanspringt, en zorgt dat ik geen knipperende km-teller krijg.

- Weer een Iso-pennetje stekker opscharrelen, om jawel, de connect nog een 12+ signaal te geven dat er een Bose systeem aan hangt. Deze haal ik gewoon van de Iso A4 waar de connect zelf ook zijn 12+ van krijgt.


En dan moet die het helemaal goed doen. zonder deze dingen is het nog even aankijken naar de knipperende teller, wat overigens niet irrtant is, en de bose die nog niet compatibel is.

Tot zo ver kan ik er mee doen en laten wat ik wil, en werkt alles prima.
 
Nog een hele toer om zo'n navi goed werkend te krijgen! Repect.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zal ik er maar weer eentje opscharrelen Jeroen?:grinning:

Als ik t niet vergeet neem ik er morgen wel ff eentje mee..
 
Ja graag! :D

Kijk, ik mag graag puzzelen hoor, en ja zie dan wel eens iets over het hoofd. Zag in het systeem dat bose op "uitgeschakeld" stond.
En ben ik even op onderzoek uit gegaan.

Dat stekkertje is de moeite ook niet haha, maar ja is me gewoon niet eerder op gevallen, vind het van mezelf al knap dat het me tot zover lukt eigenlijk :p

En die "vertrager" of hoe die ook maar heet soldeer ik er ook zo tussen.

Zopas een italiaanse handleiding gekregen via de mail hoe ik die er tussen moet zetten. Dus makkelijker kan het niet 8d

En ja, weet ik veel dat ik dan ineens toch nog 3 van die pennetjes nodig ben :schaam

Vanavond weer lekker wezen testen, en een route gezet. Werkt echt mooi, en ook de automatische dag/nacht functie werkt prima.

En na deze 2 dingen moet die het gewoon helemaal probleemloos en perfect zonder moeite doen :zzz:
 
Hahaha, ja dat zal. Nou ik hoor het wel eens of je er eentje mee hebt, en anders cross ik wel even keertje weer langs :D

Vandaag mijn Duo sim kaart gekregen, en nadat ik thuis was, even gebelt om te laten activeren.

De Telebel werkt hartstikke prima zo, zowel in de auto, als op mijn mobiele telefoon. Heb mijn mobiel tijdens het bellen van thuis naar auto. Of van thuis naar mobiele telebel
Niet 1 van 2'en uit hoeven te zetten. (terwijl dat wel veel gezegt word) Snapte het al niet.. Maar het werkte wel :p OF misschien is dat beter om toch maar wel te doen...
 
Mooi dat t werkt.:)^

Vandaag weer niet aan gedacht, lekker druk weer:grinning:

Ben er morgen evt. tot 21 uur, denk vanaf een uur of 12.
Anders ff naar de zaak bellen mag ook.
 
Toch updaten maar,...

Gisteren heb ik een "vertrager" gekregen van iemand uit Italië Die ik geplaatst heb tussen
de geschakelde+ van de connect+ en de Iso-aansluiting. + 1 kabeltje aan de massa-draad.

Connect+ zit nu helemaal strak ingebouwd. En hij springt netjes een seconde of 3 later aan, na het starten.
Dit resulteert in geen knipperende kilometerteller :grinning:

Dus helemaal blij, en helemaal af nu!
 
Haha, echt wel :p

Alleen ik was eerst weer zo dom om hem verkeert aan te sluiten.
(ja, wordt maar eens wijs uit een Italiaanse handleiding)

maar al met al lekker gelukt. En nu is die kwa interieur gewoon helemaal af :party:

Voor de rest geen updates van plan. Werkt niet echt samen met een ww-uitkering :confused:

En ja, volgende moet toch nog eens gebeuren:

Spuiten van:
- Voorbumper
- Motorkap
- Zijschermen
- Koffer bak klep (dankzij één of andere onverlaat) ]-0

En heel misschien toch nog een squadra kuur (naar 175pk, 380nm)

En heel misschien een originele TI verlaging (-2cm.)

maar dat is ook weer erg duur allemaal :(
 
Vandaag even lekker aan de knutsel gegaan. Om te beginnen moest heel het boeltje natuurlijk los, wat resulteerde in het volgende

Bumpert001.jpg


Bumpert002.jpg


Bumpert004.jpg


Close-upje altijd interessant,

Bumpert005.jpg


Om vervolgens na al het demontage werk, de ouderwetse lappenschrijf op gezocht, en deze op de staande boormachine op de werkbank gemonteerd,
om de mistlampjes even lekker op te knappen. Dit is tenslotte goedkoper en even effectief dan als nieuw kopen. Ook heb ik ze alvast voorzien van nieuwe lampepitjes.

Bumpert006.jpg


Bumpert011.jpg


Dan hebben we onderstaande Grille ook nog,

Bumpert017.jpg


Wat natuurlijk van dit,

Bumpert015.jpg


Nadat ze terug komt van de schadehersteller, dit maakt.

Bumpert016.jpg


Mistlampen niet terug gemonteerd (zitten toch niet op de canbus aan gesloten) Omdat ik hoop dat ze deze week naar de spuiter kan.
Dus tijdelijk met 2 open gaten rijden. Maar dit is gelukkig niet storend aanwezig.
 
Prachtig! Mooi upgrade van de grille, toppie. Je bumper heeft ook vaak de weg gekust zie ik! Rot drempels ]-0

Blijft trouwens een prachtige wagen :)^
 
Hehe ja, de vering van de 147 is zo zompig als maar kan. Een op hol geslagen schip tussen golven van 30 meter hoog is er dan niets bij :grinning:
Dus bumpertje heeft vaak enorm veel te verduren haha. Maar goed, op parkeerhavens ook, heb je vaak op het eind van die verhoogde stop dingen staan.
Daar staat ze meestal ook gewoon boven op :schaam

Imiddels zit wel weer de "oude" grille er op hoor, de nieuwe is vanaf bouwjaar 2007 gebruikt. En deze vond ik net iets wat mooier ,^^
Maar die komt er dus pas op, wanneer ze helemaal in het nieuw gestoken is.