• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jeroen, Progetti "2010"

1x30A!

Origineel op de originele manier loopt die op twee draden dus zou er origineel onder de stuurkolom 2x15A zitten. Alleen ik had de voorbereiding niet en moest een kabel leggen.

Toch een 10mm voedingskabel gevonden welke voor mijn versterker goed geschikt was/is. En dan moet er hier dus 1 glas zekering in van 30A! :-d

normale af fabriek manier zit hij aangesloten met een stekker, met daarin 2x2mm beide gezekerd op 15a.

omdat alleen die stekker er niet was (logisch uiteraard) heeft jeroen op aanraden van een bepaalde jongen, zelf een kabel gelegd, direct van de accu,van 10mm(moest minimaal 4mm2 zijn).
die kabelsetjes, zijn allemaal afgezekerd op de maximale waarde dat door de kabel mag..

de 10mm kabel, zit in de kofferbak dus doorverbonden (gesoldeerd) op 2x 2mm, die bij elkaar dus (2x15a) afgezekerd zouden moeten worden op 30a..

vandaar dat ik zei: stop er even 30a in.. gewoon voor de zekerheid, al twijfel ik absoluut niet aan de inbouw kwaliteit van jeroen!

:)_[] ik ,,, uuuhhh, weet van niks?? :)_[]

achja, dat soort dingen gebeuren weleens.. zolang hij niet trilt o i d, is er weinig aan de hand.
hij ligt nu ergens lekker rubber te zijn..

goed idee he? passagierszijde..
echt DE manier om een kabel in een 147 te stoppen, schitterend gat, en makkelijk te vinden, en ver uit de buurt van de body computer!!

Jeroen zei:
Jazeker!

Voedingskabel is zeker gezekerd, met zo'n standaard glas zekering houder met een 60Amp glas zekering er in.

En bedoel inderdaad van die flexibele ribbelkous voor onder de motorkap.

Ik zou hem lager afzekeren op 30ampere. Je bedoelt denk ik snakeskin :-)^ .

Ja, de 30Amp zit er al weer een tijdje in, en werkt verder helemaal prima!

De "snakeskin" moet nog, ben de "afsluitdop" die achter de parafan zit, en doorloopt naar achter het dashboardkastje...
Krijg binnenkort een nieuwe met nog een paar leuke spulletjes, en dan kan ik het helemaal in orde maken.

Heel waarschijnlijk komt er binnenkort een ConnectNav+ systeem in...

alfa147connect.webp

After market zou ook kunnen, pioneer o.i.d. Maar dit wil ik niet, is niet origineel, en breekt het interieur zo...

Maar ondanks het enorm verouderd is,... is het met de recenste update, en de juiste kaarten goed te doen.

Waarschijnlijk kan ik er 1 met een kapot display op de kop tikken a €60,-

En kan van iemand een display krijgen tegen verzendkosten haha.
Van reparateurs van deze apparaten gehoort dat het display in principe overzet baar is.

Dus ik ga eens aan de puzzel (normaal zijn ze 2de hands zo'n €350,- a €400,-.

Lukt dit niet kan ik het nog laten repareren voor €250,-

En dan nog werkend in de auto zien te krijgen, hier is natuurlijk nog altijd wel een oplossing voor :-"

lekker goedkoop voor een nav+, vooral als je hem weer aan de praat krijgt.
Is waarschijnlijk niet het gebruiksvriendelijke systeem in de wereld maar als je eenmaal wat ervaring hebt dan werkt het super :-)^

Ik hoop trouwens voor je dat hij de bose set ondersteund.

gewoon vertraagd inschakelen.. een relais met een vertraging van 3 tot 4 seconden tussen je geschakelde plus jeroen.
zo word hij pas ingeschakeld NA dat de auto zijn can bus check heeft gedaan..

op die manier heb je geen knipperende km teller:love

bose word gewoon ondersteund (trucje met een geschakelde plus op 1 uitgang zetten)

I.c.m. de Bose gaat het wel werken,

De achterkant van de Nav+ heeft hetzelfde als de 147.

En het "C" blok, bestaat uit 3x mini-iso blokjes, en hier dient de Bose op aangesloten te worden.

En v.w.b. de knipperende teller... Die kan komen, maar ook weer niet. En als die komt, dan laat ik
een volledige kalibratie doen bij mijn garage, en dan is dat ook opgelost als het goed is.

Schermpje overzetten is ook geen ramp, kan wel een beetje sleutelen :p

En via Ebay even een Gsm/Gps antenne scoren, die ik bovenop de nav+ kan plakken (magnetisch)

Dan zien we op het laatst wel hoe en of we de micro gaan aansluiten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Jeroen zei:
En v.w.b. de knipperende teller... Die kan komen, maar ook weer niet. En als die komt, dan laat ik
een volledige kalibratie doen bij mijn garage

Uitlijning Proxy idd, is 2 minuutjes werk (tenzij de examiner nog opgestart moet worden 10 minuten, rot ding }:)w )

Leuke upgrade Jeroen! En voor relatief weinig geld. Goedkoper dan Audi. Staat altijd mooi zo'n origineel af-fabriek navi!