• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jeroen, Progetti "2010"

Uhu, nu nog een originele TI verlaging (-2cm, staat achter nu op 39cm.. en voor op 37cm.. gerekend, hart velg, tot wielkastrand), frontje opknappen/laten bijspuiten. En een squadra-kuur zodat die iets wat sneller is :D

Inmiddels is de koop van de nav+ rond, universele gsm/gps antenne komt van ebay. Andere display krijg ik 1 dezer dagen ook thuis. En dan eens sleutelen 8d

En de constante 12V+ heb ik inmiddels ook al gemaakt.

En dan moet die wel heel erg origineel af zijn.
 
Deze connectnav+ laten gaan voor wat het is..

Beeldscherm zou kapot zijn, maar vond ergens twee topics op een forum, dat die met versterkers en alles aan het prutsen
is geweest op de bewuste connectnav+. Gok niet aangedurft, mijn gevoel zegt dat er meer aan zou mankeren dan alleen het
beeldscherm stuk, immers zijn die apparaten er niet op berekend, dat er een versterker met zoveel power aan hangt.

Dus heeft die hem aan iemand anders verkocht, overigens laat ik het er niet bij zitten, en blijf zoeken, naar een goede complete
met code en met inbouwframe. Dan maar iets veiliger zijn, en iets wat meer uitgeven om origineel te blijven.
En toch is het nog altijd goedkoper an after-market. Maar het systeem is achterhaald, ach moet maar zo denken dat die niet ouder is dan dat de auto is. :grinning:
 
sorry, maar een versterker aan je radio maakt echt geen bal uit hoor... hoe zwaar deze ook is....
je headunit lijdt er niets onder (een kleine power-drop af en toe misschien, maar dat boeit niet...)
maar ik snap je wel, als het niet goed "voelt", mooi laten liggen..!!
 
ligt tog wel iets anders..
de connect nav kan je op 2 manieren gebruiken.
als gewone interne versterker
maar ook een stand waarbij de speaker uitgangen als pre outs gebruikt worden (bose stand)

ook als je geschakelde plus van de unit afneemt, en hem als high input gebruikt, trek je al het leven uit zo een ding..

en reken dat die connect nav dingen daar gevoelig voor zijn.

edit:
en dan geloof k indd dat er wel meer mis mee is, dan enkel een defect scherm, schermen sneuvellen niet zomaar
 
Nee, daarom. Eén of andere te hoge spanning in iets, en heel het ding is kapot.

En als het die ander, toch lukt om hem te laten werken, ja dan heeft die mazzel.

Buiten dat, was een nieuw inbouwframe €60,- en dat vind ik ook veelste veel geld voor een stukje blik.

Heb naar alles en iedereen gebelt of er 1tje was, nee. Dus moet je een nieuwe kopen. Zelfs mijn
garage vind het veelste veel geld voor een stukje blik...

Dus dan was het €60,- + €10,- + €60,- = € 130,-

Werkt dit niet, dan komt er €250,- reparatiekosten bij. En kom je op €380,-

Terwijl als ik goed zoek, ze zelfs dan voor minder ga krijgen, en compleet, en incl code.
 
Inmiddels een 100% goed werkende andere ConnectNav+ gevonden.

Deze kost me €250,- incl. code en hoef er niet een eind voor te rijden,
wel moet ik dan nog een inbouwframe nieuw kopen.

Hier heb ik toch een fijner gevoel bij, krijg nog foto's en dan is het wat mij betreft rond :grinning:
 
Zo, even een aanpassing maar weer.

Inmiddels een paar prijs opgaves verder, en de Connect+ gaat denk ik toch wel door.
Bijpassend inbouwframe, kan ik nieuw vrij goedkoop aan komen.

Ook wil ik zo spoedig mogelijk mijn voorfrontje opnieuw laten spuiten.
Zou dan gaan om de Voorbumper/motorkap/zijschermen.
Helaas heeft er ook een onverlaat een deuk in mijn koffer bak klep veroorzaakt :confused:
Dus dat komt er ook nog eens bij.

Dan wil ik direct wat nieuwe grilletjes monteren waaronder bij de mistlampen, omdat
je deze er niet heel uit krijgt. Dan komen de 2 onderste roostertjes ook nieuw.
En neem dan de Grille van het 2007 model, als dit:
408728257_c9e5bc968c.jpg

Nu heb ik alleen de horizontale strepen, maar wil er de verticalen bij op hebben 8d
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, ben nog steeds in onderhandeling met deze/degene.

Maar inmiddels ook een aanbieder gevonden, met een originele GSM/GPS antenne.
(scheelt een universele met 5m kabel, die ik dan ook weer ruimte moet geven, gezien
ik maar 40cm zal gebruiken met deze optie) Ook alle bekabeling, en plafoniere incl. microfoon.

Druk mee aan het onderhandelen, gezien daar best nog iets van de prijs af mag ,^^
 
Na gisteren de benodigde antenne, kabels, inbouwframe e.d. opgehaald te hebben, vandaag alvast een klein beetje begonnen
met verschillende dingen in orde te maken of alvast voor te bereiden.

- Plafoniere gesloopt, daarna mijn eigen gesloopt, Microfoon ingebouwd --> Resultaat = goed, maar niet tevreden.
(Nog eens een andere 2de handse opzoeken)
- Aansluitstekkers alvast klaar gemaakt tbv. Microfoon.
- Gsm/Gps antenne zit al op het dak.

To do:

- Gsm/Gps kabel nog plaatsen.
- Continu 12V nog zien te maken. :weetniet
- ConnectNav+ kopen en ophalen.

8d
 
Loopt die kabel onder het dak of onder de vloer door? Heb ooit samen met mijn broer een nav geplaatst in zijn toenmalige A4, deze kabel liep onder het dak door. En het hemeltje loshalen was echt verschrikkelijk werk, en het vastzetten was nog erger.
 
Onder het dak... :D

Hij loopt van achteren naar links en aan de "rand" van de hemelbekleding boven de zijairbags loopt die naar de A-stijl.
Daar naar beneden, en boven de kilometertellerklokken langs naar achter de navi.

:roll
 
Antenne was me gelukt binnen 10 min. :p

Denk dat dat kabeltje ook wel lukt, want heel de hemelbekleding hoeft er niet af, enkel de handgrppen aan plafond demonteren,

A-b-c stijlen er even af, en kan hem voldoende laten zakken.
 
M'n broer had een origineel schuif/kanteldak en bij Audi zijn alle schakelaars verlicht, dus ook in het plafond, dus veel bedrading. Was echt een crime om het hemeltje weer mooi strak in te krijgen.
 
Heb vandaag voor de verandering weer eens zitten sleutelen.

- Alle dorpel lijsten rond om gedemonteerd.
- Alle A, B, C stijlen gedemonteerd.
- Plafonieres, dakhandgrepen, zonnekleppen + houders gedemonteerd.

En toen was er een kaal hemeltje :D

Hemeltje zit er nog in, en hangt nu nog enkel in de deur rubbers, en een paar clips volgens mij.

Morgen gaat die er uit, en leg ik de GSM/GPS kabel er in.
Om daarna alles weer terug in te bouwen.

Is even werk, maar origineel toch het mooist! :grinning:

Opzich valt het qua werk enorm mee, een drie kwartier sleutelen en je hebt alles los.
Je moet er alleen zin in hebben om te doen.
 
:)_[]

Dakje er af, antenne kabel er in, en dakje zit er inmiddels weer op, en alles af gemonteerd.

Oh, zit toch nog wel eventjes werk in :-"

En Eelco nog bedankt voor de iso-stekker/snoer. Die zit inmiddels ook aan de +12 bij de sigarettenaansteker.
Dus er kan zo een navi in als het moet :D
 
Mooie project Jeroen! En origineel is ook het mooist! Ben benieuwd naar het eindresultaat. En goed oppassen met de antenne: als de rubber niet helemaal goed zit, lekkage! Dan kun je weer het hele hemeltje eruit halen. Wij hadden het getest met de tuinslang, maar goed ook, want er lekte een heel klein beetje water naar binnen.