• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kadett C Sedan 2.2E 1979

hele leuke kadett! is geen originele kadett kleur toch? is dit de kleur groen die ook de astra F jes is gebruikt?

heb zelf eind vorig jaar nog 'n witte C-kadett gedetaild en dit jaar nog 'n rode C kadett Aero. erg leuke klussen!
https://forum.Carclean.com/cc_postst12985/Opel-Kadett-C-Aero.aspx
https://forum.Carclean.com/cc_postst12365/Opel-Kadett-C-78-Trouw-auto.aspx

Kleur is van een vectra uit 2000, maar hij zal ook wel op Astraatjes zitten ja ;)

Beading valt inderdaad nogal tegen :(
Weet niet precies waar het aan ligt, misschien verkeerd aangebracht ofzo?

Misschien ligt het aan de wax zelf en als ik nu mn nieuwe Dodo Juice Wax gebruik dat het dan beter wordt?
We gaan het meemaken binnenkort :)

Verder ben ik ook niet zo tevreden over het resultaat van PB`s Natural Look.
Dashboard en handgrepen in de deurpanelen zijn nogal vlekkerig :(

Gewoon nog een 2de keer doen.

Waarschijnllijk hebben de panelen nog nooit iets van een dressing meegemaakt.En "zuigt" die de eerste keren alles op;)

Ikzelf heb geen ervaring met de Meguiars Gold Class Wax, met Dodo Juice wel en kan je verzekeren dat de beading hiervan stukken mooier is! :-)

`k zal hier ook maar eventjes iets posten over mijn kadettje...
Ik ben er nog steeds mee bezig (helaas niet erg veel tijd voor :( ) en vandaag motorblok grotendeels kaal gemaakt.
uurtje werk en paar zwarte handen later:

20120709_201414.webp

20120709_201424.webp

kreeg vandaag de nokkenas er niet uit... dat komt morgen ofzo nog wel :-b
verder alleen nog de kop eraf, krukas eruit en dan weg ermee naar het oud ijz..... ehhh... Revisie!

Leuke auto zo met die zwaardere motor.
Eenvoud doet me denken aan mijn 1e: 1983 Corsa 1.3TR Luxus.

Lijkt op een gevalletje "verkeerde" koelvloeistof gebruikt. De moderne koelvloeistoffen zijn niet geschikt voor oudere motorblokken. Een kennis van mij heeft hetzelfde gehad met zijn Lancia Delta Integrale. Gevuld met het allernieuwste en beste koelvloeistof, en na een winterstalling bleek de cilinderkop "opgevreten"te zijn.

freddyevo2 zei:
Lijkt op een gevalletje "verkeerde" koelvloeistof gebruikt. De moderne koelvloeistoffen zijn niet geschikt voor oudere motorblokken. Een kennis van mij heeft hetzelfde gehad met zijn Lancia Delta Integrale. Gevuld met het allernieuwste en beste koelvloeistof, en na een winterstalling bleek de cilinderkop "opgevreten"te zijn.
Is het niet zo dat de lancia een aluminium cilinderkop heeft dan is er speciale vloeistof voor aluminium nodig anders krijg je iid dit uitzicht zoals hierboven.8-o

Dit is een gietijzeren cilinderkop en die kunnen vrijwel alles hebben :-)
wat je ziet is puur een ophoping van vuiligheid.

even een lijstje van wat we tot nu toe gevonden hebben;

-versleten krukas en krukaslagers (en natuurlijk 1 kruktap naar de donders)
-oliepomp vertoond best wel slijtage
-nokkenas verkeerd versleten (raar slingerpatroon en vlakke kantjes)
-stootranden in de cilinders
-sporen van een verkeerde ontbranding in alle cilinders.

daarbij komt misschien zelfs nog;

-nieuwe overmaat zuigers
-nieuwe drijfstang(en)

en een leuker aanpassing;

-snellere nokkenas (heb ik al liggen)
-lichter vliegwiel (ben ik nog naar op zoek, ik laat liever niet het origineel afdraaien)
-en proper laten afstellen...

uiteindelijk hoop ik op zo`n 150pk op de wielen en +- 250 tot 300 Nm koppel :rules

Goed, inmiddels rijdt de kadett al 2 weekjes met de 'nieuwe' 2.2 motor.
tot dusver blijkt deze snel en betrouwbaar dus zodoende maar lekker verder aan het knutselen geslagen :D

ik heb niet zo heel erg veel tijd helaas dus alles gaat met baby-stapjes voor mijn gevoel.

carbon plaatje met Olie druk en temperatuur metertjes gemaakt!

verdere aanpassingen tussendoor al gedaan;

-veerpootbrug geplaatst
-kuipstoelen geplaatst
-bumperspoiler geplaatst (snelsnel zwart gemaakt, niet mooi dus maar ik had een houder nodig voor mn kentekenplaat :p )

op de to-do-list;

-Alle teermatten etc. verwijderen uit interieur
-interieur 1 kleur spuiten
-ALLE bedrading vernieuwen
-nieuwe voorruit
-uitlaatsysteem aanpassen (deze klinkt te 'beschaafd' :roll )
-andere wieltjes
-Snelsluiters plaatsen op motorkap
-accu achterin plaatsen

en vast nog wel een aantal dingetjes!

dit was het voor nu weer even, tot ik weer tijd heb om verder te gaan :)

Laatst bewerkt door een moderator: