• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(kalk)vlekken in de lak, hoe te verwijderen?

arjanD300

Detailing addict
17 jun 2010
257
65
44
na 3 weken de auto gewassen en tot mijn grote schrik kwamen er swirls/hologrammen te voorschijn, maar ook deze vlekken:

Foto's van de swirls/hologrammen heb ik eventueel ook.....

Het lijken kalkvlekken, ik was de auto altijd in de ochtend zodat het niet zo warm is en ik de tijd heb om hem te drogen.
Waar deze nu vandaan komen geen idee, maar ik krijg ze niet weg met PB spray & wipe, ook niet met SSR-1 op oranje handpad.

Hoe kan ik deze het beste weg krijgen ? En is het handmatig te doen of móet ik hulp vragen van een poetsert ?? Zou mooi zijn omgeving Barneveld......

Heb al aan janhenduk gevraagd en hij wil het zeker doen, maar dacht eerst eens horen wat de kenners hier zeggen......
 
Ziet er wat mij betreft inderdaad uit als kalk.
ff samen met iemand anders doen is aan te raden
Gezellig en je leert er uiteraard ook van
Geen paniek, erg ziet het er niet uit

Hans
 
Hallo,

deze kwamen tevoorschijn NA het wassen??

wat is er daarvoor dan met de auto gebeurd??

lijkt mij gewoon opdroging van regen of anders is er bij de vorige waxbeurt vlak erna regen uit de hemel gevallen en was de waxlaag niet "uitgehard" zou ik denken en dan is dit ontstaan??

hab onlangs nog een gelijkaardige vraag gepost en daar werd gezegd dat prof.polish ok was voor zoiets , hoewel ik er bijna zeker van was dat de fx synwax van mothers de vlekken ook weggetoverd had :-"

misschien ff een stukje kleien en zien of dit de vlekken ook wegkrijgt?(testspot maken zou ik zeggen ,maar dan met klei :D )

succes!

Danny
 
Kijk dat is het nou net ik werk niet machinaal en mede daardoor ook geen klei in huis.

Als polisch alleen de SSR-1....

En helaas zit machinaal werken er voorlopig niet in, financieel even ander prioriteiten.

Maar de auto is reeds onderhandelen genomen door janhenduk en kon het netjes bijhouden tot nu dus :(

Ik weet zeker dat ze er niet opzaten, dus moet in de tussen tijd zijn gebeurt, wat zou kunnen is water van de buurman die zijn auto aan het wassen was ??? Meestal kijkt hij zeer goed uit, maar de auto was erg vies dus misschien toen even niet......want meestal is hij erg schoon en durft hij bijna niets naast de mijne te doen.....
 
Klein stukje kleien ff proberen idd, anders denk ik idd even machinaal met een lichte combi aan de gang.
 
Arjan, je hoeft niet persé machinaal te werken om te kleien hoor ;)

Ik zou toch gaan voor een licht klei setje (licht zodat je de kans op marring door het kleien klein houdt) en daarna de ssr 1 met de oranje pad. Spray en wipe kun je gebruiken als lube (vocht zeg maar) voor het kleien.
 
Snap ik, maar durf het kleien niet aan zolang ik niet machinaal werk.....

Balen doe ik ervan :(
Wil het nu eigenlijk zo snel mogelijk weg hebben, dus niet langer erop laten zitten en branden als nodig is.....
 
Inbranden heb je met dit weer weinig last van :D


Ik zou eerst de auto wassen en dan clayen. Als prof polish dit weg zou halen dan had SSR1 het zeker moeten doen.


Mocht je het machinaal willen proberen dan moet je maar even een gil geven (via PB).
Clay heb ik hier ook wel staan, je bent van harte welkom.
 
Hallo,

tip van flip: zeker een kleisetje aanschaffen!!

de marring die je eventueel zou krijgen door het kleien haal je zo weg met bvb de fx synwax!!

kijk maar ff naar dit resultaat: wassen,KLEIEN(mothers-setje),waxen(mothers fx synwax) :tijd: 4 uur 30 minuten!!


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

ok is maar een foto en daar zie je niets op natuurlijk,maar deze auto ziet er irl echt top uit hoor!!


Danny
 
Aanbieding blijft gewoon staan Arjan.
Al zou ik jouw auto 100x moeten doen.
8-o Een simpel rekensommetje verteld mij net dat ik dan nog 98x jouw auto zou moeten doen:D
 
Arjan,

heb dit probleem ook nadat ik de auto een keer in de zon heb gewassen en vergeten ben nat te houden.....schijnt met een milde polish op te lossen te zijn.
 
Gelukkig allemaal antwoorden waarbij het dus weg te poetsen is, maar baal er zo ontzettend van !!!

Ook schreef ik swirls/hologrammen te hebben, waar die vandaan komen is echt een raadsel dit zat er zeker weten niet op !!!
Er is niets langs geschuurd en ik was altijd met twee emmers en de juiste spullen.....

Hierbij nog meer pic's van de vlekken en de swirls/hologrammen om jullie en zo goed mogelijk idee te geven en te kunnen adviseren.
Tevens die gene die hun hulp aanbieden een beeld te geven hoe de algehele staat van de lak is....

De vlekken veel op het dak en motorkap maar ook op de zijkante alwel gezien :(
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Swirls/hologrammen eigenlijk overal, zeker in de zon en als je erlangs loopt zie je ze "bewegen"
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Met de glans is opzich niets mis, alleen de lak voelt erg ruw aan.........
En je moet niet vol in de zon onder allerlei hoeken gaan kijken ]-0

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Zie op foto 2 wat dingen die lijken op oneffenheden in de blanke lak, is er geen mede lid in je buurt die even wil kijken / helpen met z'n dap ? :)
 
Jeroen_gt zei:
Zie op foto 2 wat dingen die lijken op oneffenheden in de blanke lak, is er geen mede lid in je buurt die even wil kijken / helpen met z'n dap ? :)

Dat is de achterspoiler, en geloof me zo was hij niet !!
voor de geintresserde hier het complete verhaaltje inclusief pic's, er zullen wel domme dingen zijn gedaan, maar jah je doet er alles aan om het weg te krijgen/verminderen met wat je hebt.

http://www.mazda6forum.nl/forum/viewtopic.php?t=3585
Link geplaatst omdat ik het geen show off vind om hier op het forum te plaatsen.......

En ik geloof dat het wel goed komt, gelukkig....hulp is onderweg :party: