• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kan geen juiste pad vinden om krassen te verwijderen

ThaMystery

Detailing addict
24 dec 2008
309
65
Vandaag mijn eigen peugeot 306 gewassen e.d. ( foto's komen later omdat het donker was toen ik klaar was )

Nu heb ik mijn auto gewassen met meguiars next gen shampoo.
Gekleid met meguiars consumenten klei i.c.m. qd
Vervolgens heb ik een testspot gedaan met een witte lc pad i.c.m. SSR1...geen resultaat
en vervolgens een testspot met een witte lc pad i.c.m. SSR2, weer geen resultaat.
vervolgens maar een witte lc gepakt i.c.m. SSR3, dat ging al beter

Naar mijn idee was ik al behoorlijk grof aan het 'cutten' dus ben ik niet hoger gegaan. de hele auto heb ik met de witte lc i.c.m. SSR3 gedaan om daarna een licht groene pad te pakken met SSR1 om het af te werken.

Vanavond toen ik mijn auto wegzette zag ik in het licht van een lantaarnpaal nog behoorlijk wat diepe swirls/krasjes. hoe ver moet ik gaan met een peugeot lak uit 1997 om die krassen er uit te halen. Ik wil mijn lak gewoon zo glad als een spiegel hebben wat maar niet lukt! en dat is behoorlijk frustrerend.

de volgende producten om swirls te verwijderen heb ik op voorraad:
dap 500
licht groene pad,
witte pad,
groene pad,
oranje pad,
SSR1, SSR2, SSR3

Zou het echt zo kunnen zijn dat ik een rotary moet aanschaffen wil ik mijn lak zo glad als een spiegel hebben? Dus eerst met de rotary aan de gang om vervolgens met de dap de hologrammen er uit te halen. Wie kan mij vertellen wat ik fout doe :confused:
 
SSR3 is een compound die eigenlijk te "zwaar" is voor een witte zachte pad.
Ik denk dat je SSR 2 met een een groene of oranje moet gaan proberen. Meerdere passes.
Als dit geen resultaat opleverd, kan je overwegen om de SSR3 ook met een oranje pad te proberen (misschien wel meerdere passes).
En als dit ook geen resultaat opleverd, is het denk ik tijd om over te gaan op de rotaty. Lakdiktemeter verplicht.
 
Een DAP is bedoeld voor swirls en lichte krasjes. Tenzij je een hele zachte lak hebt gaan die diepere krasjes er niet helemaal mee weg daar is de DAP te zwak voor.
Maar wel weer veilig t.o.v. een rotary. Het is een balans tussen die 2 ;)

Ik zou een oranje light cutting erbij nemen i.c.m. met SSR 2 of 3 (liefst 2.5) Let goed op die diepere krasjes en probeerd de marring van SSR3 te negeren want die haal je weg met een lichtere behandeling.