• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan het maken van een Show Off verslag handiger?

Aficior

Detailing guru
Tester of Bling
10 jun 2009
3.675
193
60
Haarlemmermeer
Geacht forum,

Af en toe maak ik wel eens een verslag voor hier in het Show Off gedeelte. Nu vraag ik mij af of ik dit handiger kan doen.

Tot op heden schrijf ik mijn verhaal in MS Word en plak daarin ook de internet-links naar mijn afbeeldingen in, die ergens op een andere site staan. [img } link naar plaatje[/img}.
Ik heb even accolades gebruikt i.p.v. blokhaken, want anders doet deze forum-software wat het moet doen en toont niet mijn tekst.

Daarna plak ik die volledige tekst inclusief links naar afbeeldingen in het tekst-invoeren-scherm van Carclean en daarna kan ik dan op de knop PREVIEW drukken, waardoor ik in de onderste helft van mijn computerscherm kan controleren of de opmaak is zoals ik had bedacht en bedoeld.

Mijn vraag is of dit (halve scherm) niet anders kan?
Is er ergens op het internet een site waar ik dit ook kan testen, maar dan niet in een half scherm, maar in een heel scherm?

Benieuwd of iemand daar iets handigs voor gevonden heeft.
 
Ik schrijf mijn verslagen gewoon op het forum. Maak daar ook de links naar alle producten en dergelijke. Tijdens het werken druk ik regelmatig effe Ctrl + A en plak het hele zooitje bijv. in Word o.i.d. (Als back-up, zeg maar)

Wat de preview betreft: Ik heb al even geen verslagen geschreven, maar wanneer ik de preview bekeek zag ik gewoon mijn gehele post zichtbaar onderaan de editor. Kon gewoon scrollen, zeg maar.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Hallo @Quantoxx ,
Wij hebben hier in het verleden wel eens over van gedachten gewisseld. Ik weet het nog.

Met de huidige breedbeeldschermen zou ik liever twee vensters NAAST elkaar zien, dan onder elkaar.
Links Editor en rechts de Preview.
Dat preview venster is alleen om fijn te kunnen controleren of je opmaak klopt en of je de juiste afbeelding hebt geselecteerd. Zou zoveel makkelijker zijn dan onder elkaar.

Of is er misschien ergens op het internet en site waar je een volledige preview hebt en waar zoiets mogelijk is? In heel de wereld maken mensen gebruik van deze technologie. Er moet toch iemand zijn die daar wat verder over heeft nagedacht zou je zeggen en iets daarvoor gemaakt heeft?

Of moet ik het dan zoeken in een bepaald soort van BB-code editor die realtime alles toont in één venster? Daarna alles kopiëren en plakken in het forum hier en klaar.

Misschien dat ik naar een slimme(re) editor op zoek moet. Ik realiseer me ineens dat dit mogelijk ook met MS Word zou moeten kunnen?? Straks eens onderzoeken, maar alle hulp of ervaring wordt gewaardeerd.
 
Oh donders, is dat zo? :D

Poeff, ik heb geen verstand van dit soort dingen. Ik weet alleen dat iemand als ik het kan, dus dan moet het te doen zijn. ;)

Volgens mij had ik een tijd lang niet eens MS Word, dus gebruikte ik het kladblad. Dus daar moet het ook kunnen. (Qua tekst opslaan, als back-up)

Ik heb een 22'' scherm, geloof ik. Ik heb webbrowsers kleiner dan mijn full screen omdat zo'n groot scherm maar onhandig is in dit geval. Doe dit ook met MS Word enzo.
 
Korte stukjes klop ik direct op het forum in, maar bij iets langere lappen tekst (de laatste verslagen van @Aficior vallen wat mij betreft onder die noemer) vind ik het handiger om het geheel offline te typen.
Ik doe dit nooit in Word of een andere uitgebreide teksteditor, met de simpele reden dat je Word gebruikt om een Word document te typen of wellicht om iets te exporteren naar PDF of een ander formaat.
Een forumtekst is eigenlijk geen van beiden. Het handigste is om een tekst in een zo 'plat' mogelijke ASCII-teksteditor (Notepad/Kladblok, Notepad++ op Windows; gedit, xed, desnoods vi op Linux) te maken en dat dan te copy-pasten. Hiermee voorkom je dat je allerlei troep meekrijgt die Word onder water aanmaakt.

Verdere opmaak en plaatjes toevoegen doe ik dan ook gewoon op het forum zelf.
En zoals Q. al aangeeft: Zo af en toe het bericht opslaan en dan weer bewerken is ook wel handig.
 
  • Leuk
Reactions: Dibbuz
Er is een programma dat heet "BBCeditor"

Daar kan je aan de linkerkant inkloppen en aan de rechterkant kan je de preview zien

 
  • Leuk
Reactions: Stefan O en Aficior
IK ga even inpikken in dit topic.
Ik heb nu voor het eerst een project verslag aangemaakt en ik snap het punt van @Aficior wel betreffende het preview scherm.

Verder vroeg ik me ook af of het mogelijk is( bij het uploaden van de foto's) om de laatst ge-uploade foto's, bovenaan in de lijst te laten verschijnen.
Van onder naar boven zeg maar.
Nu moest ik telkens helemaal naar onder scrollen om de laatst ge-uploade foto's toe te voegen. Andersom zou iets makkelijker werken in mijn opinie.
 
Even volgen hier want ik heb ook moeite met de werkwijze.