• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan je met C-Quartz nog normaal detailen?

xl-polish

Detailing rookie
11 aug 2010
87
0
Ik lees steeds meer over C-quartz. Nu wil ik mijn eigen auto binnenkort een full detail geven en hem klaar maken voor het vuil, pekel, etc. van de winterse weersomstandigheden.
Nu lijkt C-quartz mij de perfecte oplossing voor een optimale lakbescherming. Kan iemand mij vertellen wat de gemiddelde standtijd is van dit product? Stel dit is minimaal een jaar,
en ik wil mijn auto in het voorjaar wederom behandelen. (reinigen, kleien, polijsten indien nodig, beschermen) Ik ga er van uit dat de gehele C-quartz laag na het kleien en polijsten
verwijderd is...? Als ik de laag dus wil behouden zou dat betekenen dat ik mijn auto beter over twee jaar pas weer kan gaan behandelen...:-/ Leuk als je van detailen houdt....of heb ik het
nu bij het verkeerde eind?

Ik hoop dat iemand met ervaring hier antwoord op kan geven.

Alvast bedankt!

Uhm....tja, mijn Swift zit nu al vanaf begin dit jaar in de C-quartz.... Detailen kan wel nog maar swirls heb ik nog niet echt gezien op de auto, terwijl ik toch de Brinkmann erop hou .... Blijkt dus echt een goed pantser te zijn. Ach ja, smeer nog maar eens een laagje Fuzion erop... Dus polijsten hoef je voorlopig niet meer, maar detailen is toch zeker meer dan dat?:roll

Bedankt voor je reactie! Daar heb je zeker gelijk in, detailen is veel meer dan dat! jij geeft aan dat je nog gen swirls hebt, dus de glans moet nog steeds geweldig zijn?! In dat geval hoeft er inderdaad niet gepolijst te worden. Aangezien de lak nu helemaal vol zit met swirls zal ik nu genoeg te doen hebben dus moet ik maar goed genieten van het polijstwerk:lol

Nou, mijn bevinding is dat ik nu geen swirls zie op een auto die in maart voor het laatst gepolijst is... Ik gebruik dan wel de 2 emmer methode en een goede washmitt maar dan nog had je op een gegeven moment swirlvorming.

De glans is inderdaad nog fenomenaal, maar C-quartz op een donkere auto geeft dan ook een echte instant wetlook.

Zie anders mijn topic: Show off topic

Ik heb mijn Passie ook sinds begin juni in de C-Quartz staan, echt geweldige glans elke keer nadat hij gewassen is :love

De beading van de Reload vind ik niet zo heel erg mooi rond, daarom wil ik er graag een wax overheen zetten. Is het dan vertandig om te kleien en te reinigen met b.v. een Proffesional polish van Poorboys ?

De C-Quartz zal bij mij dan moeten dienen als goede basislaag !

Daarna zou het dan de bedoeling zijn om een wax van Dodo erop aan te brengen, of misschien de DGPS van Wolfgang want die beading vind ik wel heel erg mooi !

Ik weet dat ik dan de waterafstotende eigenschappen van C-Quartz teniet doe, de eigenschappen van de Dodo wax of DGPS liggen dan "bovenop", de sheeting zal dus minder zijn als alleen C-Quartz, maar de beading daarentegen zal mooier cq beter zijn :weetniet