• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan voorruitvermarming i.c.m. een glassealant?

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115
Sinds een maand of twee ben ik in het bezit van een Ford Fiesta (bj '13). De Fiesta is voorzien van voorruit verwarming. Nu vraag ik mij af of er dan wel of geen ruitsealant op kunt aanbrengen zoals Rain-X? Is een anti condensmiddel ook geschikt voor de binnenzijde?

Bij de audi van mij vader heb ik op de achteruit een glassealant gehad (nanolex) en aan de binnenkant fogfigth. Niks aan de hand ging perfect, verwarming aan of uit. Het heeft er 4 maanden opgezeten.

Dat mag geen probleem opleveren. Wat ik hinderlijker vind is de regensensor, die (bij 2 van mijn auto's) vreemd gaat doen icm een glassealant.

Ik gebruik altijd auto stand, Alleen je went er te aan en als je dan in een andere auto rijdt :-b

Geen problemen met Rain-X / Turtle Wax - Clearvue Rain Kleer

Misschien dat met bijvoordbeeld Nanolex - Ultra Glass Sealant niet werkt?

Bedankt tot zo ver. In het verleden wel eens Rain-X i.c.m. ruitenwissers, gaf bij mij altijd strepen of sporen.

Glassealant en verwarmde ruiten kunnen gewoon samen, om het even welke...
Heb al op tientallen wagens sealant gezet (c-quartz, Nanolex, G-techniq, Dodo SN en ProVision) en nog NOOIT problemen gezien/gehoord/ervaren...

Daar had ik ook last van met Rain-x, daarom daarna overgestapt naar Clearvue Rain Kleer van Turtle Wax:cool

ivo's;342917 zei:
Heb al op tientallen wagens sealant gezet (c-quartz, Nanolex, G-techniq, Dodo SN en ProVision) en nog NOOIT problemen gezien/gehoord/ervaren...
Zou dat een goeie idee zijn om zij ruiten ook begandelen met Nanolex ultra? Ik heb mijn voorruit en achterruit behandeld (zo als voorgeschreven), maar maakt u gebruik voor zij ruiten? Of beter een goedkopere product aan doen op zij ruiten?

kan beide natuurlijk...
bij eigen wagens staat alles in Nanolex momenteel, maar had voorheen vaak Reload op alle zijruiten.

Welk product dan ook heeft geen invloed op de voorruitverwarming.
Ford werkt met volledige verwarming (met kleine zichtbare draadjes tussen de 2 lagen glas).
Andere merken hebben dan weer enkel onderaan verwarming (voor ruitenwissers).
Een product smeren OP de buitenste laag glas heeft dus geen enkele invoed op de verwarming zelf.