• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

karcher 570 icm foamlans?

Tierrie

Detailing addict
1 nov 2013
64
55
30
Goedenavond allen, van heb een karcher 570 staan en zou daar aag een foamlans voor aanschaffen maar ik weet niet zeker ofdat het past en er Carclean.com staat karcher hd series of karcher voor een bajonetaansluiting. Heeft een van jullie hier ervaring mee? Ik heb mn best gedaan om de foto kleiner te krijgen maar helaas is dit niet gelukt op de tablet. van thierry
conv_521.jpg
 
Misschien kun je een foto maken van de aansluiting op je Kärcher, zo kun je zien welke aansluiting van de foamlans je nodig bent. ;)
 
Heb ik ook ik denk zelf dat ik deze nodig heb: https://www.Carclean.com/product/Monello/Lancia_Foam_Kit_for_Karcher_HD_series_LANCIAKARHD_102711 maar omdat het al een oud beestje is weet ik niet of t past
conv_522.jpg
 
Hey, ik heb dezelfde sinds kort. Al een ouder beestje. Nieuwe olie erin (belangrijk!) en loopt weer als een zonnetje. Origineel heeft deze schroefaansluiting. Ik heb er een verloop op zitten en kan dus nu met de bajonetaansluitingen werken. Kijk of je zo'n verloop ergens vandaan kunt halen zodat je bajonet kunt nemen. Mocht je ooit een nieuwe moeten aanschaffen, ben je niet verplicht om meteen een veel duurdere HD serie aan te schaffen.
 
Kijk dat is een antwoord waar je wat aan hebt! Ik ga morgen is een rondje bellen voor zon verloopstuk. Bedankt.
 
nou ik heb Kärcher Adapter B (schroef) 4762062 besteld. vanmiddag de foamlans met bajonetaansluiting bestellen. als t allemaal op elkaar past geef ik weer een update.:)^
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Nou de koppelingen passen allemaal prima. Helaae lijkt het erop dat mn HD niet constateert dat die moet aanslaan met de foamlans erop:-( zou dat een defect van de machine zijn of is het toch niet geschikt voor mijn HD?
 
Hey schurk! Leuk om te zeggen:p als je nou in de buurt woont dan mag je hem wel een keer proberen, weet ik ook gelijk of t aan mijn machine ligt. Ik woon in beesd
 
Vandaag op de HD van de buren geprobeerd maar op die machine wil het ook niet lukken. Die machine krijgt geen constante druk met de foamlans erop. Net maar even een mailtje naar cc gedaan om te vragen hoe het zou kunnen komen.
 
Misschien effe een vreemde vraag maar heeft de waterleiding wel voldoende watertoevoer heb ik ook soms last van.
Wat ik dan wel doe is de hogedrukreiniger niet aan zetten en alle lucht in de leiding laten stromen door handvat van de lans in te drukken, om er zeker van te zijn dat de lucht volledig uit alle leidingen is tot en met handvat.
Dan gaat het wel. maar is op het randje....
 
Hier hetzelfde verhaal. HD levert 160 bar maar geen foam. Een seconde werkt het, daarna drukverlies en alleen een waterstraal. Graag hoor ik wat je als antwoord krijgt van CC.
 
Lijkt erop dat de instelling van de foamlans niet goed staat. HD krijgt te weinig tegendruk. Zowel de regelknop voor de foamdikte alswel de afstand van de 2 koperen plaatjes in de uitstroomopening moeten bijna dicht staan (koperen plaatjes 1-3 mm open zetten, foamtoevoer gewoon dicht zetten bij aanvang)
 
Ik heb het aan de praat gekregen (ook 570 maar met HD foamer) door wat aan de druk regelaar van de 570 te draaien (bij volle druk werkt het niet). Soms lukt het alleen door de aansluiting los/vast te draaien en wat water te laten weglekken. de instelling is best gevoelig maar het lukt wel. De knop op de foamer laat ik helemaal dicht staan. De breedte (voorste regelaar) kan je naar believen instellen en maakt voor de werking niet uit.
 
Net wederom geprobeerd naar aanleiding van bovenstaande tips. Geen resultaat, het lijkt alsof de HD geen druk kan opbouwen omdat de doorvoer van de foamlans te groot is.
Er loopt gewoon een straal water met zeep uit. Onderhand al bijna 2 liter shampoo verspild.

Dit moet toch meteen werken met een foamlans van 50 Euro zonder allerlei foefjes en fijnafstellingen toe te passen??
 
Daar was ik weer! Heb een mailtje terug gehad van cc en daarin stond t volgende:Het kan zijn dat de zogenaamde “jet” niet groot genoeg is. Dat is een schroefje met een heel klein gaatje wat net te klein is. Dat gaat dan echt over tienden van mm’s. Ze hebben me het type van de machine gevraagd dus die heb ik doorgeven en dan kon ik de lans opsturen en gingen ze kijken of ze hem aan konden passen. ik heb daarop geantwoord met de vraag of ze ook op zaterdag open zijn want ik zou graag een keer in de winkel kijken. Als ik daar antwoord op heb laat ik het weer weten en dan kan ik ook laten weten wanneer ik hem kan testen