• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Karcher k5 700 md

Nicky

Detailing guru
1 jun 2013
67
113
41
Hoi ik ben opzoek naar een goede hogedrukreiniger van karcher de oude hogedrukreiniger is aan vervanging toe bouwt niet constant druk meer op en dat is erg vervelend als je de auto aan het foamen bent nu kwam ik de karcher k5 700 md tegen op internet zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze hogedrukreininger? ik kijk naar karcher omdat ik daar een foamlans voor heb ook de 9 meter slang en de haspel om de slang op te rollen zie ik als een voordeel tevens kun je volgens mij de druk instellen

groeten Nicky

Ja heb ik ook, inmiddels al 1.5 jaar in gebruik doet altijd prima wat hij moet doen. De druk is overigens niet regelbaar.
wel lijkt de haspel erg handig, valt in de praktijk erg tegen omdat het toch lastig oprollen is. Wat ik wel een nadeel vind is dat hij redelijk onstabiel staat.
Verder prima koop!

Heb zelf deze Karcher K5 700MD. Een hele fijne hogedruk reiniger, levert voldoende druk en werk perfect samen een foamlans. Het onstabiel zijn vindt ik opzich best meevallen, zolang je de haspel maar voldoende afrolt. De druk is inderdaad niet regelbaar, de ronde knop aan de voorzijde is de regeling van het toe te voegen product zoals bijv reiniger/autowasmiddel etc etc. Wat wel goed te regelen is, is de druk met de bijgeleverde lans. De voegenvrees kun je beter mijden voor je auto, anders vrees ik dat je meer werk hebt dan alleen wassen en detailen.
Het enige nadeel wat ik kan bedenken zijn de wielen, deze rollen na 2 jaar niet zo lekker meer. Afgelopen weekend heb ik deze eraf gehaald, ingespoten met wd40 en een heel klein beetje vriendenvet en rollen weer als vanouds.
Prima koop,aankoop prijs 229€ inclusief gratis rioolontstopperslang van 25m.

Als je enkel een foamgun hebt en geen andere accessoires dan zou ik eerder kijken voor ............Nilfisk.
Minstens evengoede kwaliteit ( zoniet beter.....:-D ) en een aansluiting voor je gun kost amper iets extra .

Ga voor minstens 9 meter en een versterkte slang ( bij Nilfisk heb je zo'n slang pas vanaf 10 meter ) .

Druk is meestal regelbaar via de lans ( draaien + - ) )

Een oprolsysteem is zeker +1 ! ( kwestie van gewoonte )

Tip koop een hogedruk reiniger met een metalen blok goedkopere zijn van plastic en zijn veel sneller kapot

In welke verhouding lucky? Want mijn Kärcher doet het toch al wel een jaartje of drie met al dat plastic.

De plastic blokken gaan veel sneller kapot bij langdurig gebruik spreek uit eigen ervaring en ervaringen reviews op kieskeurig.nl