@Bikkel - Thanx voor je reactie! Tot nu toe heb ik menig filmpje gezien over de 21, maar ik kan dus wel vaststellen dat de 15 meer een all-rounder is die qua correctiekracht en/of werkoppervlakte maar een klein beetje inlevert t.o.v. de 21. Makes sence!
@Ric325i - Thanx voor je reactie! De persoon in het filmpje lijkt mij geen verkoper/vertegenwoordiger van een merk ofso, maar een onafhankelijk iemand die verslag doet. Dat is ''eerlijker'' als dat het wél zo is.
@Ric325i +
@nicknameless ;
Ik heb ooit eens een paarse Scholl pad en S3 gebruikt op de Rupes 15 en na gebruik kwam er zelfs damp van de pad af terwijl ik niet eens heel lang had gepolijst of veel druk had gezet.
Naast de gele/witte Rupes pads gebruik ik pads van Scholl waarvan de gehele lijn wel goed is maar met name de spiderpads omwille hun correctievermogen.
Ik word steeds enthousiaster door jullie, mannen! Het gebruiksgemak van een excenter tegenover het moeten leren polijsten met een Rotary is een groot deel van mijn afwegingen. Met een DAP of waarschijnlijk andere excenters ook, zou je bijna al rokend met iemand kunnen kletsen, terwijl de machine rustig aan z'n ding doet, haha!
Ik ga door met vragen -->
De Pre-order Deluxe Kit
(€510,-) bevat het volgende en daarvan is mijn verwachting dat ik de pads niet zal gebruiken (op advies: LC pads), doeken heb ik al genoeg, de tas is leuk maar ben bezig met een poetskar bedenken/maken en het schort is voor mij een goodie. (Naja, smeer het nu aan mijn ouwe kleren...) Dusss, eigenlijk betaal ik voor meer dingen als ik nodig (denk) te hebben.
De losse machine is (€380,-) en scheelt dus €130,- met de Deluxe Kit. Maar, dan moet ik natuurlijk nog pads + polijstmiddel aanschaffen.
Er zijn 3 verschillende LC Pads, toch? (Blauw/Oranje/Rood) Deze zijn per stuk €14,-. (Hoeveel zou ik er nodig hebben als ik Rupes compounds gebruik?
Ik weet niet welke polijstmiddelen ik zou kunnen kiezen, behalve Rupes zelf en mijn huidige Scholl die misschien niet op waterbasis is.
Bij Rupes tel ik al 4 compounds t.w.v. zo'n €62,-
Hmm... Zit hier dus even hardop te denken/schrijven, maar misschien mot ik niet zo veel nadenken en gewoon de Deluxe Set in zijn geheel bestellen? De Rupes pads zullen vast wel even meegaan, zoals mijn huidige Monello Foam Pads ook nog prima zijn, dus als ik dan een hele tijd verder ben, kan ik de LC pads proberen. Tegen die tijd heb ik ook de Rupes compounds kunnen proberen.
(Vind de LC pads erg lijken op de Scholl Sandwich Spiderpad. Hard foam blok en het foam zelf lijkt wat poreuzer/open. Uiteraard wel veel meer foamdikte)
Greetz