• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Keuze maken - nieuwe machine

Dat wat je met een 21 niet kan doen kun je vaak ook nog steeds niet doen met een 15.
Ric325i heeft hier denk ik wel een punt + de optie om er bij de 21 eventueel een kleinere backingplate op te zetten...(ik meen me te herinneren dat de 21 er wel wat onrustiger van wordt, maar dat kunnen anderen wellicht aanvullen)
We gaan jouw keuze niet al te makkelijk maken natuurlijk...:grinning:
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik heb zojuist besproken met @Jansen om woensdag naar CC-HQ te gaan en zowel de 15 en de 21 te proberen.

Momenteel heb ik in gedachte om de 21 te nemen met een kleine plate erbij. Inmiddeld hebben we de pre-order gemist, dus valt het wat duurder uit en moet dan ook nog een kleine backingplate + nieuwe pads hebben... gaan we richting de 650 euro... :S
 
@Pter ,ik ben een keer bij een forumlid langsgeweest omdat hij het verschil wilde zien tussen zijn 15 en mijn 21 waarbij we ook bij wijze van test ook die kleinere backingplate hadden gemonteerd en dat onrustiger lopen van de 21 valt heel erg mee hoor wat mij betreft niks aan het handje. Onderstaande auto is ook grotendeels gewoon te doen met de 21.
image.jpeg
 
@Tomas - Hey man, bedankt voor je gastvrijheid. Inmiddels is de planning om woensdag naar CC-HQ te gaan, dus dan zal het vast wel goed komen.

Nogmaals dank voor je aanbod. Misschien neem ik in Amerongen wel een keer het pondje en kom ik sowieso een bakkie bij je doen, haha! Correct met if I am wrong, maar jij was ook iets voor jezelf begonnen, toch? (Detailing)


Greetz
 
Dat is altijd goed! Ben nu al anderhalf jaar voor mezelf bezig als uit de hand gelopen hobby ja. Ben niet dagelijks bezig maar gewoon af en toe keer autootje. Afgelopen week had ik vakantie van school, dus mooi 3 auto's kunnen detailen en in de Prime kunnen zetten.

Ontopic: Rupes gaat je sowieso bevallen. Wel een kleine tip, als je en nieuwe wil kopen, wacht dan even op de MK2 versie.
 
Niemand noemt de Flex - XC3401 VRG. Dan doe ik het. Zeer krachtige machine om mee te corrigeren.

Een Tiguan in 1 stap (even inzoemen om de swirls bij de LED te zien)
c21e7c6f732e6741e53e7d697ef2bf3a.jpg


1 stap op een Mercedes.
c2d655d844a6ab33f4c0febf82bffb56.jpg
 
De Flex is inderdaad een krachtige machine, mede omdat deze een geforceerde roterende slag heeft. Soms ben je alleen maar aan het stoeien met de machine om hem in het gareel te houden. Denk dat de Rupes iets vriendelijker werken is.

1 stap met de Rupes 15, blauwe pad, blauwe pasta.

1916686_1077788052240735_5694992164387604802_n-jpg.3349.jpg


:innocent:
 
heel handige tips hier voor het uitkiezen van een nieuwe machine
ook al ben je @Quantoxx niet
ben zelf nog steeds aan het stoeien met een dap500 V1
bevalt me prima maar wil wel eens iets anders
weet nog niet wat maar zit zelf erg te denken aan de flex hierboven genoemd
maar dat pas als er echt geld voor is
 
ja dat had ik gezien maar ga over 2 weken op vakantie
en wil eerst nog een aantal andere producten aanschaffen dus dat zal echt even moeten wachten
maar bedankt voor de tip @tembaco
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Dit topic maar eens goed doorgelezen, al een oud topic maar veel uitgehaald.
De kogel is door de kerk :) Gaat toch een LHRs15 worden met de kleine plate op de Dap erbij.
 
@m@rio Ik heb een losse Mark 1 kunnen vinden voor een leuke prijs, is toch nog altijd een upgrade lijkt me ten opzichte van de DAP.
Moet letten op me budget in dit geval, ga hem vandaag afhalen en ben dan echt benieuwd hoe die gaat bevallen.
De eerste Duitse auto komt er namelijk weer aan, ben dan benieuwd wat dit doet :)
 
Voor dat de mark 2 uitkwam was wereldwijd iedereen al leip van de bigfoots... het is niet alsof het nu op eens troep is hoor ;)

Ik heb ook de mark 1 en het is meer dan prima!
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Ik was al maanden aan het tubben voor een rupes :) Wat ik altijd las was inderdaad iedereen altijd helemaal wild van die dingen, ik bedoelde het niet slecht dat de rupes slecht is, verre van trouwens.. Ik heb gisteren eindelijk na lang tubben die rupes besteld omdat mijn Dappie de nodige uren al gedraaid heeft. Die rupes zal denk ik voor mij weer een hele ervaring opleveren :D