• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Keuze velgenborstel

Stofke

Detailing addict
28 feb 2011
380
62
Mss een rare vraag maar zou mij graag een velgenborstel bestellen maar op de foto's kan ik moeilijk beoordelen of deze makkelijk in gebruik zijn met mijn velgen. Bij deze even een foto van mijn velgen, mss dat iemand een idee heeft welke velgenborstel daar best zou bij passen. Zou niet graag een aankoop doen en dan achteraf ontdekken dat deze te onhandig is tussen de spaken :)

009.webp

EZ Detail Brush is hier ideaal voor mijns inziens, evt. kun je de Mini versie overwegen...
Enige wat een probleem kan opleveren is dat de borstel niet tussen je velg en je remklauw past.
Zo op de foto te zien is er daar ERG weinig ruimte....

De EZ detail brush:

Klik

Fantastische velgenborstel! Gebruik hem al jaren en komt overal tussen. Voor hele fijne velgen zoals slangentongvelgen e.d. heb je ook nog de mini versie.

Ik zou inderdaad gaan voor een ez-brush, misschien best de mini aangezien de ruimte tussen de spaken nogal klein lijkt. Eventueel er nog een kwastje bijnemen voor het zuiver maken van de kleine kantjes en rond de bouten.

Zoals de rest al zei: tussen de spaken de EZ-brush. Voor de buitenzijde zou je de Mothers Wheel Brush kunnen overwegen als je daar geen mitt voor hebt.

Ik heb zelf 20-spaaks velgen en gebruik daarop de EZ detail mini. Ook de 'grote' EZ detail ging
nog wel, maar op sommige stukken was deze net iets te groot.
Op jouw velgen zou je denk ik zowel de EZ detail als de mini kunnen pakken. Beetje om het even.

Ik zou even kijken hoeveel ruimtje je hebt tussen velg en remmerij. Ik heb zelf de EZ brush. Nooit problemen gehad, tot mijn huidige auto (VW Golf 6), daar is de ruimte tussen de ankerplaat en de velg zo minimaal dat de stukken van de EZ brush afgaan (zonde)
Ik heb nu een EZ detail mini gekocht en die is voor mijn auto ideaal, vooral voor het velgbed. Voor de grotere delen heb ik de Mothers wheel Brush.

Spijtig genoeg niet bij Carclean.com te verkrijgen maar ik vind de Eimann Fabrik Wheel Woolies enorm fijn werken. Je hebt er 3 verschillende maten in zodat je deze velgen er ook supergemakkelijk mee kan behandelen.
Natuurlijk zoals hierboven al vermeld is de EZ Wheelbrush hier ook enorm geschikt voor...

D20VT zei:
Ik zou even kijken hoeveel ruimtje je hebt tussen velg en remmerij. Ik heb zelf de EZ brush. Nooit problemen gehad, tot mijn huidige auto (VW Golf 6), daar is de ruimte tussen de ankerplaat en de velg zo minimaal dat de stukken van de EZ brush afgaan (zonde)
Ik heb nu een EZ detail mini gekocht en die is voor mijn auto ideaal, vooral voor het velgbed. Voor de grotere delen heb ik de Mothers wheel Brush.

de ruimte tussen de spaken gaat van 5 naar 2cm

De haren van deze borstel zijn erg flexibel! En na gebruik even onder de warme kraan en hij hersteld zichzelf.

De ruimte tussen je remklauw en velgbed is wel erg minimaal. Ik zou ze eigenlijk allebei aanschaffen, want met de grote kun je ook goed achter velgbed meenemen. Heb ze ook allebei, omdat bij veel wagens de klauw erg dicht op de velg zit.

Bij mijn 80 zit de klauw ook erg dicht op het velgbed. Daar gebruik ik de mini voor.

Ik heb de EZ mini brush + mothers wheelbrush laatst beiden besteld maar nog niet gebruikt

Nu is de Mothers brush best wel hard, is dat niet echt een probleem om de velgen mee te schrobben/poetsen?

Mag het hopen van niet ;)
Leg anders even in warm/heet water wellicht scheelt dit een beetje, wellicht dat de 1e stugheid er dan even vanaf is

Ondertussen heeft mijn EZ mini brush vandaag de geest gegeven tijdens het detailen. Het ijzer juist boven het handvat was zo slap geworden dat het gewoon afkraakte. Best wel vroeg. Ik denk dat de brush zo'n 10 maal gebruikt is