• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kia Sorento

tsunami69

Detailing addict
9 jul 2008
692
62
Vanmorgen vroeg om 8 uur begonnen aan een Kia Sorento, deze zou ik vandaag aan de buitenkant doen en dan zaterdag het interieur.

Op de Kia had ik al eerder een testspot gedaan om aan de eigenaar te laten zien wat er mogelijk was maar ook welk werk en tijd er in gaat zitten, de tetsspot was het enige plekje op de auto met beading/sheeting.

P1020735_edited.webp

Gelijk met het wassen de bilberry save wheel cleaner geprobeerd, en ik moet zeggen dat ik nog niet eerder zo makkelijk velgen heb schoongemaakt.

voor en na (op de eerste foto is de velg al gewassen met de gewone shampoo dus het ergste vuil is er al vanaf).

P1020739_edited.webp

P1020756_edited.webp

Na de auto gewassen te hebben besloten de auto te kleien, op zich voelde de lak redelijk glad aan maar er kwam een behoorlijke partij vuil vanaf.

(stukje motorkap)

P1020749_edited.webp

Na het kleien even een paar foto's gemaakt om de staat van de lak vast te leggen, het leek wel grijs inplaats van zwart

P1020741_edited.webp

P1020742_edited.webp

P1020745_edited.webp

P1020764_edited.webp

Vervolgens lekker aan de slag met de excenter, groene pad en M80, het resultaat was uitermate bevredigend, echter met het afnemen van residu kwam ik er achter dat er zonder moeite nieuwe krasjes ontstonden (gebruikte doek: Cobra Super Plush Deluxe Microfiber Towel) dit heeft me toch enige tijd gekost.

Om de dag af te sluiten de auto in de Natty's paste wax blue gezet, de velgen in de wheelsealant en de banden in de tire gel.

Nog wat tijdens en na foto's

P1020750_edited.webp

P1020751_edited.webp

P1020765_edited.webp

P1020758_edited.webp

P1020760_edited.webp

P1020771_edited.webp

Bedankt weer voor het lezen en wordt vervolgd

Groet,

Wilco

Nette job, maar hoe kan het dat er nieuwe krasjes ontstonden bij het afnemen? Had je een doek die vuil was of waren de krasjes/swirls gemaskeerd door een filler die je daarna weer wegpoetste?

Peter A3 TDI zei:
Nette job, maar hoe kan het dat er nieuwe krasjes ontstonden bij het afnemen? Had je een doek die vuil was of waren de krasjes/swirls gemaskeerd door een filler die je daarna weer wegpoetste?

Ik gebruik alleen schone doeken, fillers gebruik ik in principe niet, de lak was dusdanig zacht dat met enige druk op de poetsdoek er weer nieuwe krasjes bijjkwamen, uiteindelijk met veel last touch en geduld de auto schoon en redelijk krasvrij gekregen.