• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kiezen tussen Monello en aanbiedingen

Averechts

Detailing chief
8 jul 2010
292
85
Wie heeft er ervaring met en weet het verschil tussen Monello Inizio en Pinnacle XMT #4 Heavy Duty Swirl Remover ? Als mn poets maatje terug is van vakantie gaan we zijn auto doen (extreem beschadigd) en we gaan het niet redden met Mezzo alleen... Nu is de XMT #4 in de aanbieding voor een luttele € 9,98 en dat maakt het aantrekkelijk om daar voor te kiezen. Ook bij de gele pad hebben we dit dilemma... word het de Monello SmartPads CCS 5.5 inch Yellow Cutting Pad of de (in de aanbieding) Lake Country Curved CCS 6.5 inch Yellow Cutting Pad voor op de DAP900...

De curved heeft een grote backingplate nodig om goed te centreren (150mm)
Ga voor de 5.5 of 6 inch pads als je de standaard 125mm plate gebruikt.

Dan zou ik geen 6.5" pads nemen. Centreren maakt het erg moeilijk en de druk wordt niet goed verdeelt.
Voor die paar euro niet gaan tobben.

ik zou zelf voor de inizio Forza gaan.
icm een Foamed wolletje.
werkt (vind ik persoonlijk) 10x beter. een gele pad creert meer warmte dus je product is sneller uitgewerkt terwijl deze nog niet is goed is afgebroken.
wolletje heeft niet heel veel meer power dan een gele.. maar wel beter voor het product. (bereik je meer mee, met een mooier resultaat)

ik heb geen ervaring met XMT4#
wel met inizio en forza. en daar ben ik uitermate tevreden over.