• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klei ervaringen?

Redhouse

Detailing chief
8 feb 2022
379
98
43
Hendrik-Ido-Ambacht
Hallo allen,
Ik heb volgende vragen, wie helpt me verder?

• Ik las goede ervaringen over fine clay van DDJ. Maar zie op site alleen de medium. Werkt deze net zo prettig als fine clay voor goed onderhouden auto? Of geeft die marring?

• Wat is verschil tussen supernatural clay medium met gele/groene klei van DDJ? Welke bevalt beter?

• Hoe is ervaring met soft clay van Bilt-hamber? Geeft die marring?

Poorboys World heeft Poly (Elastic) Clay. Wat is het verschil tussen poly clay en 'gewone' clay zoals bijv Monello of SN medium clay?

Zijn er nog andere fine clay aan te bevelen, die erg prettig werken voor goed onderhouden auto (goed reinigen, maar geen marring)

Bedankt alvast voor antwoorden! :)
 
Laatst bewerkt:
@evn35
Denk dat je met Monello Dolce Verde klei met als glijmiddel DDJ Born slippy concentraat (100ml te verdunnen tot 1 liter) een mooie startset hebt.
Klei is wat steviger, dus leg bij koud weer even in bakje warm water om iets makkelijker te kneden.

Klei:

Glijmiddel:

Bij deze claylube wordt wel geadviseerd om auto na kleien nog even te wassen.
Kleien met detailspray (veel gebruikt: PBW spray&wipe of monello perfetto) kan ook. Dan hoef je auto na kleien niet te wassen. Maar diverse mensen vinden echte claylube tot fijner werken (beter glijden) dan een detailspray. Maar als je detailspray (bijv zoals bovenstaande al hebt) en je bovenstaande claylube erbij koopt zou je beide kunnen proberen om zo te bepalen wat voor jou het beste werkt.

Succes!
Dank u voor je uitleg, zeer duidelijk nu, en leuk dat je er ook terwijl de link naar het produckt bij gezet hebt, TOP!
 
Nou ik zou ondanks het gebruik van detailspray altijd de auto afspuiten na kleien. Ik gebruik zelf de monello klei met born slippy maar zie toch met het voorzichtig kleien wat residu van de klei. Dat wil je niet meet een droogdoek over je auto smeren met afdrogen.
 
  • Leuk
Reactions: Redhouse
@Tim
Ik had afgelopen zaterdag je uitleg over schurende werking van klei gemist.
Was er wel maar stond in winkel waar uitleg net niet helemaal doorkwam.
Kun je me aangeven welke merken dit doen en welke niet?

Lijkt de DDJ supernatural medium klei beetje op de monello klei qua werking of is deze grover / milder qua vuilverwijdering?

Bedankt alvast !

Begreep gisteren tijdens de masterclass van Tim dat er verschillen zijn. De Monello schuurt bijv niet, de DJ Supernatural mild bijv mild. Maar daar kan CC je vast meer over vertellen. Deze twee kon ik onthouden, want die liggen hier in de kast ;)

De DJ Supernat. medium bedoel ik idd.
Ik dacht dat gisteren als niet schurend ook Bilt Hamber, Gyeon en Mothers dacht ik. Maar die drie weet ik dus niet zeker.
 
@Tim
Wederom dank,
Las dat veel tevreden waren over fine versie. Waarom is de fine variant er dan uit gegaan? Of bestaat die niet meer?

O en die bilthamber klei is soft variant toch? Of is de regular versie ook niet schurend?

Dat was hem weer ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Redhouse
Ik heb het kleisetje van mothers wax gekocht en gebruikt ik heb hier veel vuil mee weg gekregen zoals op onderstaande fotos.
IMG_2074.jpeg
IMG_2076.jpeg