• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleien met autogum van "System"

midnightmagic

Detailing rookie
5 mei 2009
7
0
Beste collega's

Ik heb ervaring met kleien met een consumentensetje van Meg's. Helaas is deze op.
Vervolgens ben ik in 3 automaterialen winkels geweest en overal kijkt men mij stom aan als ik vraag om klei om de auto te kleien.

Ten einde raad (ik kende autoclean nog niet...) ben ik naar een lokaal poetsbedrijf gestapt. Zelfs die vent keek me vreemd aan toen ik naar klei vroeg.....

Tot er een lichtje ging branden! Oh.... GUM !?

Hij kwam uit het magazijn met een pot "GUM" van het Limburgse merk System uit landgraaf.

Ik lees op dit forum dat dit bedrijf wel goede spullen maakt voor de professionele auto poets branche.

Nu komt mijn vraag: Is dit uberhaupt hetzelfde als klei? Hoe agressief is deze klei? Vergelijkbaar met normale consumenten klei of moet ik vrezen voor Marring? (ik ga lubben met Dodo Slippery)

Ronald
 
Ik denk dat hier niemand daar ervaring mee heeft. Wees de eerste :D
 
Autoclean? Autoschoon of carclean :D.

Ben benieuwd, ik heb hier ook eens een pro over gehoord over dezelfde gum. Maar toen ging het het ene oor in en het andere uit, omdat ik me toen zoveel jaar terug nog niet in interesseerde omdat ik niet eens een rijbewijs laat staan een auto had.
 
Ik ken het product wel en zou um niet aanbevelen. Als je het in je handen hebt heb je inderdaad echt meer het gevoel gum in je handen te hebben dan klei. Het voelt harder aan dan de gewone conventionele klei en ik had het gevoel dat het vuil minder goed van het oppervlakt kwam. Volgens mij wordt het geleverd in een pot van 500g, de prijs moet ik je even schuldig blijven...
 
Heb even zitten googlen, denk dat dit product bedoeld wordt Link (is een commerciële link, dus mods, indien niet gewenst mag weer weg gehaald worden). Product is voor particulieren niet te verkrijgen, dus iemand gedadigd om het uit te proberen :rules
 
Zo'n potje heb ik hier ook staan.... wel nog niet uitgeprobeerd (eerst de Megs opmaken :-" )

Ik heb het overigens gewoon bij Heuts gekockt in Gulpen, da's dan wel ook echt limburg hé :D
Ben eigenlijk ook wel benieuwd of het wat is.....


Dus ff een leuke review is welkom :eek:)
 
Alvast bedankt voor de snelle reacties. Het is inderdaad dezelfde als in de link hier boven. In het plastic bewaarpotje zit een plastic zakje met 210 gram donkergrijze "gum" Op het zakje zit een klein stickertje met: "Made in Japan" (Sorry limbo's)

Van de tekst op het potje ging mijn weinige haar rechtop staan. "Lack Schleif Paste" Maar Duits klinkt natuurlijk altijd erg onvriendelijk....

Ik betaalde er 30 euro excl BTW voor. Als het goed spul is dan is dat toch geen slechte prijs of wel?
 
midnightmagic zei:
Ik betaalde er 30 euro excl BTW voor
.

Ben je flink genaaid, ik hoop dat je ook gezoend hebt voor dat geld? :D

Een paar vergelijkbare voorbeelden:

Een brok Carclean klei van 210 gram kost 23,50
Een brok Poorboys klei van 210 gram kost 23,99
Een brok Dodo klei van 200 gram kost 23,99

En allen inklusief btw ... :-"
 
Beste collega''s


Wat betreft de vragen over het gummen of kleien kan ik jullie het volgende mededelen
in beide gevallen wordt het zelfde bedoeld. Het geeft alleen divere soorten gum/klei
Groen meestal grof en Grijs fijn de Donker bruine zware kwaliteit en moeilijk verkrijgbaar

De klei/gum is bedoeld om hardnekkige vervuiling van de auto te halen b.v Lakoverspray, vluchtroest, Hars,
en verdere hardnekkige vervuiling.
Behandeling: Nevel de te bewerken plaats in met water en veeg met de gum over de vervuiling je zal merken dat
de gum de vervulling verwijderd en opneemt. Bij voldoende water tussen lak en gum gegarandeerd geen krassen.
Gum nooit langer als nodig om mattering van lak tegen te gaan. Na het gummen is het voldoende om de lak te behandelen
met een waxpolish.

Ik spreek uit ervaring zit al meer als 15 jaar in de recoditionering van auto''s

Succes henky
 
'Gummen' met water? Nabehandelen met waxpolish? :grinning:

Heb je hier misschien nog wat meer info over Henk, klinkt allemaal erg interessant! Altijd leuk om wat info te krijgen van iemand die al zo lang in het vak zit...
 
Nou, hier dan een snelle 'review' :grinning:

Vandaag de Megs eens links laten liggen en begonnen met de 'System-Autogum'. Potje staat hier al een maandje of 2, maar vond het niet nodig om eens te testen.

Getest op een Golf IV uit 1998 die de afgelopen 2 jaar 3x de krasstraat heeft gezien, verder alleen maar misbruikt als "de oude roestbak" :-"

Na een grondige wasbeurt (met Protech shampoo, wat overigens verdomd goed werkte), begonnen met kleien. Eerst een helft van de motorkap met Megs. Kwam erg weinig troep af. Ik was al enthousiast dat de Golf helemaal niet zo smerig was. :party: Daarna de andere helft met de Auto-Gum.....

De gum zelf is veel stroever en in eerste instantie moeilijk te kneden.Lijkt ook een stuggere structuur te hebben dan de Megs. In de beschrijving staat als glijmiddel: water met shampoo. Oké, doen we dat....:weetniet

En verdomme, er komt daadwerkelijk heel wat troep van die kap af! Ook de kneedbaarheid word steeds beter en het laat, in tegenstelling tot de Megs, geen witte, doffe vlekken achter. Hoewel de lak net zo glad voelt als de helft met Megs, lijkt er wel veel meer troep af te zijn.

Ik heb helaas geen foto's gemaakt (regende een beetje), maar kan alleen maar zeggen dat ik het persoonlijk beter vond werken dan de Megs klei. Blijvertje dus...:cool:

Groeten,
PeteRR
 
hallo Xixer,

Wat betreft je vraag welke info wil je hebben met betreking tot het poetsen van auto''s

De klei/gum van systems werkt over het algemeen wat mij betreft het beste. Ik heb er al heel wat
gebruikt. Tip het is niet bedoeld om krassen mee weg te werken.

Indien je vragen hebt over andere problemen kun je ze gerust stellen.

Momenteel zijn we een nieuw product aan het testen voor doffe lak. Het is geen normaal polijst middel maar
een spuitbus met een polijstschuim en tevens reinigingsmiddel. Opspuiten inwerken laten en oppoetsen
de eerste testen zijn veelbelovend.

henky.
 
henky zei:
Tip het is niet bedoeld om krassen mee weg te werken.

Denk dat die tip hier wel redelijk overbodig is, de meeste mensen zijn hier verslaafd aan het detailen dat er bijna praatgroepen voor opgericht worden :D

henky zei:
Momenteel zijn we een nieuw product aan het testen voor doffe lak. Het is geen normaal polijst middel maar
een spuitbus met een polijstschuim en tevens reinigingsmiddel. Opspuiten inwerken laten en oppoetsen
de eerste testen zijn veelbelovend.

Ben zeer beniewd, maar ik neem aan dat je dit nog machinaal moet nabewerken? Anders klinkt het wel heel erg alsof B-A Baracus het straks komt verkopen.
 
Wat een fantastisch forum!

Ik moet mijn eerste bestelling bij CC nog doen en op mijn eerste post komen al meteen 18 reacties EN een echte review door Peterr. Bedankt voor de moeite Peterr!

Blijkbaar heb ik toch geen kat in de zak gekocht (wel te duur:-" ) Maar een Limburgs topproduct wat zelfs dibbuz nog niet kende!

Lachen!:party:

Ronald