• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kleine exterieur/interieur schades

bs

Detailing addict
27 dec 2010
543
62
hallo,

Ik heb een aantal vragen.

- Ik heb een volvo en binnen is het plastic beschadigd met krassen, hoe kan ik dit oplossen?
- Op het leer van de armsteunen zitten rare krasjes, net of er met gummetjes overheen is gegaan, hoe kan dit en hoe moet ik dit oplossen?
- Ik gebruik System 1,2,3 plasticshine en doe altijd eerst ontvetten met meg apc, toch komen er altijd weer druipers na de eerste de beste regenbui, en het zand uit de woestijn blijft plakken. Welk product raden jullie mij aan?
- ik heb een erg storende kras, het autobedrijf heeft deze kras opgevult met de orginele lak, maar je ziet de kras nog goed op de lak liggen, wat nu?
hier de foto's .

alvast bedankt!!:cool:
 
aller eerst hele duidelijke foto's :confused:

maar is het dus alleen maar kunstof? ja dan word het lastig!

je kunt door het kunstof/plastic de verwarmen met een fohn of verfbrander (stand 1 en standje 1meter er vanaf! :D ) de krassen minder zichtbaar maken doordat de kras dan bij kleurt.

meer informatie heb ik niet voor je :)

wel grappig dan al 15+ mensen de foto's heeft bekeken en dat niemand wat durft te zeggen.
 
Het leder kun je behandelen met o.a.:

- APC en een paardenhaarborsteltje
- Gliptone cleaner met bovengenoemde borsteltje
- Colourlock cleaner, heb in twee varianten: mild en sterk. Ook hier weer het paardenhaarborsteltje voor gebruiken.

De Colourlock is van deze drie de beste is mijn ervaring.

Voor het plastic:

Weet dat er bedrijven zijn die plastic weer kunnen herstellen. Maar denk dat het goedkoper is om de paneeltjes te vervangen voor nieuwe of tweedehands. Beschadigd plastic is denk niet zelf te herstellen, ik heb het in elk geval nog nooit gezien of van gehoord.

De kras is erg onduidelijk, maar als deze is opgevuld met lak moet hij hoogstwaarschijnlijk gewetsand worden. Dit is absoluut NIET voor beginners!
 
waar gebruik je 1,2,3 plasticshine voor ?? voor je kunstof delen aan de buitenkant ?? ken het produkt niet , maar ik gebruik voor mn v70 lijnolie voor de kunstof delen aan de buitenzijde .heeft een hele lange standtijd als je het goed gebruikt en met een potje van 4,95 bij de bouwmarkt kun je je volvo wel 10 jaar insmeren !!! (en niet onbelangrijk .... bij goed gebruik geen "zakkers" )
 
volvo for life,

system 1,2,3 gebruik ik voor de bumpers, spiegels, en rubbers om mijn auto heen.

Kunnen jullie mij ook aanrader welk spul voor de bumpers het best is, Ik wil een zwarte kleur terugkrijgen met een glazend resultaat [ dus niet v. autoglym want dat is wat matachtig ] waar geen druipers of zand op blijven plakken.
 
zoals ik al gezegd heb .... lijnolie , te verkrijgen bij de bouwmarkt (gamma praxis e.d ) werkt prima geen druipers , geen plakbende als je het goed gebruikt , en aanbevolen en bejubeld door vele volvorijders !!!
kost iets van 4,95 en daar kun je dan jaren mee doen !!! standtijd is lang !!
 
en dan ff een fototje erbij met 50/50 lijnolie

ranmmd.jpg


is dus een voorbeeld he , dan heb je een ideetje hoe het wordt
 
waarom als lijnolie zo goed is, gebruiken de formleden spullen v. poorboys, meg, dodo enz?
 
hoi, ik gebruik voor mijn kunststof delen aan de buitenzijde bumper care van autoglym
werkt heel gemakkelijk en geeft een heel mooi resultaat ( ook als banden zwart )
grtz johan
detailpug003-1.jpg
 
ikzelf gebruik trim restorer van poorboys, geeft een half glanzend effect, maar aangezien al aangehaald is dat voor volvo plastic lijnolie een aanrader is zou ik dat eerst proberen! zeer goedkoop zo te lezen, en op de foto is het resultaat gelijkend aan dat van trim restorer! dus proberen maar!
 
Hier niet te koop, maar ik gebruik Valet Pro Dionysus trim glitz. Geef een glanzende finish en blijft erg lang zitten.