• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleine plekjes op de lak door vliegjes

RbL

Detailing guru
4 mei 2016
915
158
Tilburg
Goede dag allen,

Vandaag weer een tijd bezig geweest met de auto echter kan ik me de laatste tijd onwijs hard ergeren aan de kleine ''beschadigen'' door de vliegjes, vooral doordat het op de zwarte lak zeer goed zichtbaar is!
IMG_7151.webp

Hoe pakken jullie dit aan? Is dit überhaupt weg te poetsen?
Is dit aan te gaan met bug squash o.i.d.? Zoja, welke bug squash gebruiken jullie? Ik hoor het heel graag!

Na al dit leed te hebben ondervonden toch nog even een prachtig plaatje geschoten!:)
IMG_7152.webp

Auto goed in de Wax houden scheelt de helft.
Ik gebruik PB Bugsquash 50/50 met demi water.
Hoe sneller die beesten van je lak zijn des te beter want ze kunnen dus inbranden soort van...

Ik ben inderdaad van plan de auto op zeer korte termijn weer in de Wax te zetten maar daarmee krijg ik deze ''vlekjes / beschadigen'' niet meer weg ben ik bang!

Putjes kun je het beste goed ontvetten en opvullen met lak.
Bobbeltjes polijsten zoals Ric zegt of je probeert eerst een sterke teer verwijderaar (Tarmelade is een hele dikke die goed blijft zitten)

Putjes kun je het beste goed ontvetten en opvullen met lak.
Bobbeltjes polijsten zoals Ric zegt of je probeert eerst een sterke teer verwijderaar (Tarmelade is een hele dikke die goed blijft zitten)

Oké! Ik had toch al een bestelling klaar staan dus ik verwacht deze er aan toe te voegen. Kan ik dit gewoon op de lak smeren, even laten intrekken en daarna met een MFdoek weg poetsen?

Ik ben afgelopen vrijdag aan de slag gegaan met de termelade maar het resultaat viel tegen. Aan de voorkant blijft vrijwel alles te zien (ook geen vermindering van de vlekken). Op de spiegels heb ik wel bijna alle vlekken eraf gekregen! Bedankt voor het advies.

Afgelopen maandag heb ik bij de bestelling ook nog Nanolex insect remover bestelt. Hoe gebruiken jullie dit? Ik heb namelijk na een flinke rit te hebben gemaakt het op de auto gespoten, heel even gewacht en toek proberen weg te vegen met een MFdoek. Nu lijkt het alsof er een plak laag op de auto zit! Bij de volgende rit heb ik het opgespoten, direct afgepoetst maar alsnog krijg ik dan de nodige vegen op de auto.

In de zomer wordt de lak van je auto heel warm, zelfs als hij stil staat. Autostrade rijden + die zon geeft ingebakken insecten. De spray is een eerste stap, daarna wassen; en kleien is de 3de stap. Nog sporen te zien daarna? Gebruik dan een zachte handpad met Poorboy's World Professional Polish of andere milde polish. En daarna uiteraard waxen om het je later gemakkelijker te maken. Je kan ook allereerst een snow foam een 5 tal minuutjes laten inwerken om het gross van de insecten weg te krijgen. Succes!

In de zomer wordt de lak van je auto heel warm, zelfs als hij stil staat. Autostrade rijden + die zon geeft ingebakken insecten. De spray is een eerste stap, daarna wassen; en kleien is de 3de stap. Nog sporen te zien daarna? Gebruik dan een zachte handpad met Poorboy's World Professional Polish of andere milde polish. En daarna uiteraard waxen om het je later gemakkelijker te maken. Je kan ook allereerst een snow foam een 5 tal minuutjes laten inwerken om het gross van de insecten weg te krijgen. Succes!
Ik had de insect remover vooral gekocht om na een rit snel de vliegen te verwijderen (voornamelijk op een locatie waar ik de auto dus niet kan wassen e.d.). Ik begrijp uit jou verhaal dat dit niet zo snel gaat. Hoe pakken jullie dit dan aan? Of wassen/spuiten jullie de auto altijd zo snel mogelijk bij thuiskomst?

Ik had de insect remover vooral gekocht om na een rit snel de vliegen te verwijderen (voornamelijk op een locatie waar ik de auto dus niet kan wassen e.d.). Ik begrijp uit jou verhaal dat dit niet zo snel gaat. Hoe pakken jullie dit dan aan? Of wassen/spuiten jullie de auto altijd zo snel mogelijk bij thuiskomst?

Zoals al eerder aangegeven, zal je met een wax een heleboel voorkomen. Dan volstaat een wekelijkse wasbeurt met eventueel foamen om vliegenlijkjes te verwijderen. Door de wax zal het simpelweg langer duren voordat dingen kunnen gaan werken op je lakwerk.

Een insectremover of soortgelijks gebruik ik zelf eigenlijk alleen als dingen dus al aan het werken zijn op de lak doordat er te lang niet is gewassen of er uberhaupt geen bescherming aanwezig was.

Zodra je merkt dat je auto onder de ''zooi'' zit kan je hem uiteraard gewoon gelijk wassen als je tijd en zin hebt.

Greetz

Ik heb namelijk na een flinke rit te hebben gemaakt het op de auto gespoten, heel even gewacht en toek proberen weg te vegen met een MFdoek. Nu lijkt het alsof er een plak laag op de auto zit!

Zo zou ik het zeker NIET gebruiken, omdat er nu een residu van insect remover op je lak zit. Dat lijkt me niet wenselijk. Op de verpakking staat ook duidelijk dat dit bedoelt is vóór het wassen en dat je het niet op de lak moet laten drogen.

Dus, hoe zou ik het gebruiken:

- Inspuiten waar nodig.
- Afspuiten met HD reiniger.
- Foam of andere pre-wash.
- Afspuiten met HD reiniger.
- Wassen van auto op normale manier.

Ik heb Gold Class bug & tar remover van Meguiar's, maar ik gebruik het enkel voor hardnekkige teer en hars weg te krijgen (als je de hele snuit van je wagen ermee zou inspuiten krijg je geweldige vlekken en kan je alsnog met klei en polish aan de slag). Voor insecten vertrouw ik op een goede weekbeurt in de foam, een washmit en mijn kleikit. Insect removers zijn een beetje zoals de-icing sprays...beter niet gebruiken.

Bedankt voor de tips! De auto heeft afgelopen vrijdag een paar uur aandacht gehad maar door de vlekken die er momenteel op zitten krijgt deze vandaag/morgen weer de nodige aandacht. Ik ga het insect remover spul maar in de wasdoos stoppen. Raden jullie wel PB spray and wipe aan voor onderweg? O.a. Voor vogelpoep/insecten e.d. of geldt hierbij hetzelfde?