• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleine plekjes op de lak door vliegjes

Als de kak nog vers is, kan je deze inderdaad effe inspuiten, laten inwerken en voorzichtig met een doek deppen/vegen.

Ik hou zelf altijd rekening met vogelpoep dat er scherpe dingen in zouden kunnen zitten of dat de kak zelf al opgedroogd is en scherp kan zijn. :P

Greetz

• Leuk
Reacties: RbL en 350Z
+1 voor wat @Quantoxx zegt, oppassen met vogelpoep en zeker niet te hard wrijven. Heb daar ook al eens flinke krassen mee gemaakt. Zeker spray & wipe kan je even laten intrekken eventueel een doekje vochtig maken en op de vliegen of vogelpoep leggen zodat het met warm weer niet direct opdroogt.

• Leuk
Reacties: RbL
Ik heb ook de indruk dat vogelpoep de lak soms zacht maakt. Hard weer uit wanneer de poep is verwijderd, maar levert wel extra risico's op voor het maken van krassen.

Ik heb ook de indruk dat vogelpoep de lak soms zacht maakt. Hard weer uit wanneer de poep is verwijderd, maar levert wel extra risico's op voor het maken van krassen.
Het vreet inderdaad in je lak. Advies om dit zo snel mogelijk te verwijderen alleen de manier waarop is nog de vraag. Lees anders het hele topic even door :)

Ik heb het hele topic al gelezen en ik heb zelf ervaring met vogelpoep die zover was ingevreten dat ik mijn motorkap en dak moest laten spuiten. Mijn punt is dat je niet alleen moet oppassen voor scherpe delen in de poep, maar ook voor het feit dat de lak zachter kan worden. hij is dan nog niet beschadigd of uitgebeten, maar wel weker en daardoor erg bevattelijk voor beschadigingen. Als ik heel hardnekkige poep op mijn lak heb, dan leg ik er eerst een natte spons op om de boel weer zacht te maken, dan afwassen. Ik heb het dan wel over vogelpoep "of the third kind": van die grote, kauwgomachtige plakaten die duiven soms achterlaten.

Ja dat deed ik inderdaad ook al, een doek zeik en zeik natmaken, die optillen (absoluut niet vegen). Maar daarna wist ik niet goed hoe ik deze het beste kon weghalen, nu gebruik ik hier spray and wipe van PB voor :)