• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motorkap vol met kleine plekjes


Niet gokken, maar zeker weten wat het nu is!

Steenslag slaat gewoon een deel(tje) van je lak weg, en is alleen te verhelpen door opvullen / wetsanden / polijsten, want weg = weg.
Tenzij het zoveel putjes zijn dat het onbegonnen werk is om op te vullen enz. dan is overspuiten de enigste oplossing.

Indien de lak nog glad aanvoelt maar barstjes vertoont heb je te maken met ingebrand "iets" in de lak.
@nicknameless heeft hiervan vergrote foto's van, dacht ik ooit voorbij te hebben zien komen op het forum..........
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Van een afstandje redelijk onschuldig zou je zeggen.
e9921f60.jpg


Tot je het 15x vergroot
37729cce.jpg
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie en Bassho
Niet gokken, maar zeker weten wat het nu is!

Steenslag slaat gewoon een deel(tje) van je lak weg, en is alleen te verhelpen door opvullen / wetsanden / polijsten, want weg = weg.
Tenzij het zoveel putjes zijn dat het onbegonnen werk is om op te vullen enz. dan is overspuiten de enigste oplossing.

Indien de lak nog glad aanvoelt maar barstjes vertoont heb je te maken met ingebrand "iets" in de lak.
@nicknameless heeft hiervan vergrote foto's van, dacht ik ooit voorbij te hebben zien komen op het forum..........

Het gekke is dus, is dat 3 mensen hier in de omgeving ook 3x iets anders zeggen. Volgens een detailer hier in Zwolle is de kans groot dat het steenslag is. Overspuiten zou hij bij voorbaat adviseren.
 
Laatst bewerkt:
Zo lastig is dat toch niet, om dat goed te beoordelen.
Was het maar zo makkelijk, dan wisten we het direct o_O

/
De detailer vond het overigens wel vreemd dat het ook niet heel goed wegging. De HELE motorkap zit er vol mee. Op elke cm2 zitten wel een aantal plekjes, en dat voor steenslag en een auto uit 2011.
Binnenkort nog een testspot maken aangezien het wel minder gaat opvallen, anders laten we het bij de puntjes.
 
Je kan toch even met je nagel proberen het eraf te krabben. Je voelt toch meteen of het erop ligt, of dat er een kratertje zit.
Ik heb het er ook niet af kunnen kleien, en krabben lukt dus ook niet. Zoals ik ook al had gezegd in mijn vorige bericht, is dat overspuiten wordt aanbevolen. Waarschijnlijk dus omdat het echt een hevige aantasting is op het lakwerk.
 
dat 'vraagteken' is duidelijk vogelpoep, de putjes vrees toch boomhars(naast hier en daar wat steenslag), ik had dat op mijn motorkap ook, de waardeloze lakken van tegenwoordig kunnen nergens meer tegen en op de warme motorkap vreet het snel in.
 
dat 'vraagteken' is duidelijk vogelpoep, de putjes vrees toch boomhars(naast hier en daar wat steenslag), ik had dat op mijn motorkap ook, de waardeloze lakken van tegenwoordig kunnen nergens meer tegen en op de warme motorkap vreet het snel in.
Wat is er mis met de lakken van tegenwoordig dan? Onderbouw het eens graag.
Zeker lak van SEAT is (kneiter)hard... Ik betwijfel of het de lak is, die grote plekjes zijn ingebrande vogelpoep plekken, want die zijn wel weg. 1 hit met DAP doet gelukkig wel al veel, ik denk dat ik 2-3 hits nodig heb om de lichte krasjes echt mooi weg te krijgen.

Resultaat wordt vervolgd, binnenkort eens een 2e hit proberen :)
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
1 hit met de DAP en veel resultaat = Geen hele harde lak :)

Gisteren een Golf Mk7 - GTI gedaan en kwam met de Rupes 21 MkII en 2 hits amper door swirls heen. Diepere krasjes wil je dan al snel lokaal met de DAP doen, maar dat deed bizar weinig. :)
 
1 hit met de DAP en veel resultaat = Geen hele harde lak :)

Gisteren een Golf Mk7 - GTI gedaan en kwam met de Rupes 21 MkII en 2 hits amper door swirls heen. Diepere krasjes wil je dan al snel lokaal met de DAP doen, maar dat deed bizar weinig. :)
True, je kunt met een lamp zien waar je overheen bent geweest, maar er zijn nog swirls. Van de Golf MK7 kun je dus spreken van "kneiterharde" lak? :p Zag laatst op het forum ook al zoiets over een BMW die ook met de Rupes de eerste hit niet heel extreem veel deed nog.
 
@Bassho - Jep! VAG-lak... Ik heb er letterlijk een hekel aan om deze te polijsten. :)

3 hits met een Rupes 21 en nóg zie je swirls. Dan zou ik het liefst een stuk schuurpapier pakken en flink raggen, haha!

Dingen lokaal aanpakken moet met de DAP + kleine plate, maar dat doet ook bijna niks. Gatver!
 
SEAT valt in principe ook onder VAG, maar zou hier dan een heel type ander lak voor gebruikt worden?

/
Nouja dat blijkt ha.
 
Naja, niet elke VAG is hetzelfde. Zo kan ik de ene keer met de DAP900 en compound binnen 1-2 hits klaar zijn op een Audi, de andere keer zoals gisteren niet ver kunnen komen met 2 hits en een zwaardere machine.

Zal binnenkort eens de Ibiza van mijn ouders proberen. Kieken wat dat dan weer doet, haha! :)

Bij een VAG-lak vrees ik het ergste, maar eerst effe proberen verteld je an snel genoeg. ;)
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Naja, niet elke VAG is hetzelfde. Zo kan ik de ene keer met de DAP900 en compound binnen 1-2 hits klaar zijn op een Audi, de andere keer zoals gisteren niet ver kunnen komen met 2 hits en een zwaardere machine.

Zal binnenkort eens de Ibiza van mijn ouders proberen. Kieken wat dat dan weer doet, haha! :)

Bij een VAG-lak vrees ik het ergste, maar eerst effe proberen verteld je an snel genoeg. ;)
Ben benieuwd.

Vandaag ff een Ford C-max gepolijst op de motorkap, na 2 hits wel al de grootste hoeveelheid swirls eruit met de gele pad. Een Ford polijsten lijkt makkelijker te gaan dan een SEAT, hah! :D En wat een resultaat :)
Als je nu alleen op een andere hoek kijkt zitten er nog wel wat krasjes op die je niet voelt met je vinger en die er na 2 hits nog niet uit zijn, dat is dan wel weer jammer. Wil er ook niet teveel blanke lak afhalen.

Het SEAT-verhaal wordt vervolgd...
 
Als je nu alleen op een andere hoek kijkt zitten er nog wel wat krasjes op die je niet voelt met je vinger en die er na 2 hits nog niet uit zijn, dat is dan wel weer jammer. Wil er ook niet teveel blanke lak afhalen.
I know the feeling. Als je dan goed kijkt, heeft de kras ook geen witte randen meer, voel je hem vrijwel niet meer, maar hij is er zeker nog wel als je goed kijkt. :p
 
I know the feeling. Als je dan goed kijkt, heeft de kras ook geen witte randen meer, voel je hem vrijwel niet meer, maar hij is er zeker nog wel als je goed kijkt. :p

Nee sterker nog, het lijkt bijna een swirl alleen dan net íets dieper haha. Kwestie van laten zitten denk ik? Als 'ie eruit kan dan graag, maar blanke lak is mij wel lief.