• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleine putjes, lichte krasjes....

Zieron

Detailing addict
23 mrt 2011
74
55
Hey iedereen!

Ik ben al een tijdje vertrouwd met het polieren van een wagen met een DAP en heb altijd een zeer goed resultaat.

Nu heb ik, ook al polier ik de wagen, nog steeds kleinere krasjes en putjes die ik niet weg krijg.
Moet er wel bij zeggen dat ik enkel de wagen polier met de DAP dus ik doe niets bijkomstig tegen deze krasjes en putjes.

Kan iemand mij zeggen hoe ik deze het beste kan aanpakken zodat ze minder of helemaal niet meer zichtbaar zijn?

Het enige resultaat dat ik behaal met de DAP, na alle stappen te hebben gevolgd, is dat de krasjes en putjes een klein beetje minder zichtbaar zijn maar ze komen na een regenbui al terug tevoorschijn...

Hier een paar foto's van de 'schade'. Er zijn er meerdere maar ze staan te ver verspreid om ze allemaal op de foto te krijgen.

scaled.php?server=546&filename=dsc01406va.webp

scaled.php?server=440&filename=dsc01405e.webp

Het is het wit puntje op de eerste foto en het kleine krasje op de 2de foto!

misschien wel handig om erbij te vertellen om wat voor auto het gaat en wat je al aan middelen gebruikt hebt.
het is per automerk en soms zelfs per type auto verschillend hoe de lak reargeert op bepaalde middelen.

Ik ben geen leek wat betreft het polieren van een wagen maar goed, dit is mijn stappenplan:

Stap 1: Wassen met 2 emmer methode
Stap 2: Clayen
Stap 3: Meguiars ultra cut compound of ultimate compound
Stap 4: Poorboys SSR 2.5
Stap 5: Poorboys SSR 1
Stap 6: Chemical guyz EZ creme glaze
Stap 7: Meguiars NXT tech wax

Dit alles met de DAP en bijhorende polijstpads.

Het enige wat ik dus wegwerk zijn swirls, iets ergere krassen en algemene vervuilingen.
Maar ik ben op zoek naar een effectieve manier om deze krasjes en putjes voorgoed te vervagen of zelfs weg te werken.

Mijn wagen is een volkswagen polo 6n2 van het bouwjaar 2000.

Hopelijk is dit voldoende informatie.

Is geen steenslag maar goed de lak is wel weg.

Ik wacht nog andere opties af voor ik begin op te vullen en te sanden want daar heb ik geen ervaring mee.

Ik zei toch net dat de lak weg is :-)^

Het enige wat gebeurd als ik de wagen polier is dat die plekjes vervagen maar komen na een hevige regenbui al direct terug zichtbaar.

Als de lak weg is, dan moet het toch iets van steenslag zijn :weetniet

En als de vlekjes verdwenen zijn na het polijsten, dan kan het zo zijn dat ze lichtjes opgevuld zijn met polijstresidu, wax, sealant, glaze....

Of heb je het wondermiddel op je auto zitten?

Ik zoek een deftig antwoord, iets wat mij vooruit helpt.

Steenslag kan het niet zijn aangezien mijn wagen maar 7000km per jaar op de baan komt, nooit autostrade doet noch snelwegen en nooit rapper rijdt dan 50km/h.

Is gewoon steenslag wat door polijstresidu nu wit uitslaat. Steenslag kan zelfs onstaan als de auto stil staat. Voorbij rijdende auto's kunnen aan je auto ook steenslag veroorzaken.

Maar nooit harder dan 50km/uur? Wordt dan wel eens tijd om die spinnenwebben uit de uitlaat te blazen:lol

freddyevo2 zei:
Is gewoon steenslag wat door polijstresidu nu wit uitslaat. Steenslag kan zelfs onstaan als de auto stil staat. Voorbij rijdende auto's kunnen aan je auto ook steenslag veroorzaken.

Maar nooit harder dan 50km/uur? Wordt dan wel eens tijd om die spinnenwebben uit de uitlaat te blazen:lol

Je weet niet wat voor freak ik ben op vlak van mijn auto onderhouden, dus geloof mij, steenslag kan het niet zijn.

Ik ga nu een wollen polijstpad gebruiken, die zijn blijkbaar iets agressiever en het daarmee proberen aangezien sommige putjes niet zo erg zijn als op de foto.
Lukt het dan niet, zal ik wel naar mijn dealer moeten gaan achter een lakstift met de juiste kleur, sanden en polijsten.

Uhm... stomme vraag denk ik... maar... als de lak weg/verdwenen/foetsie is, dan krijg je dat toch niet terug met polijsten (en al helemaal niet met zo'n grove wollen pad)?