• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleine ronde krasjes na eerste polijstbeurt

Ziet er te rond uit voor recent gemaakte krassen
En te willekeurig patroon, dus geen pigtails (spiraal van toenemende of afnemende doorsnede)
Ik zou eens kijken of een meer ervaren forumlid in de buurt woont
 
  • Leuk
Reactions: Rhoogenbosch123
4 hits?! :p Dan slijten je pads wel een stuk sneller en heb je minder cut.

Ik zou na 2 goede hits de pad schoonmaken met water en bijv. Dreft. Alle bende eruit, niet alleen eraf. ;) (Grove combi slijpt meer)

Na vier keer over het te bewerken stuk heen gegaan te zijn (3x4 drops van het product) dan schoonmaken met borstel of MF of lucht. Ik weet niet wat jij met hits bedoelt anders dan dit. Maar op jouw manier kun je flessen Dreft blijven kopen ;)
 
Na vier keer over het te bewerken stuk heen gegaan te zijn (3x4 drops van het product) dan schoonmaken met borstel of MF of lucht. Ik weet niet wat jij met hits bedoelt anders dan dit. Maar op jouw manier kun je flessen Dreft blijven kopen ;)

Als je 4 hits doet en het polijstmiddel doorwerkt zoals het hoort, dan zitten je pads flink volgescheten. :p Dan zou je een degelijke motorkap volledig kunnen polijsten met één pad... En hoe maak je een foampad schoon met een doek of perslucht?


Sorry wat bedoel je met cuts?
...''Cut''... Dit is je slijpkracht. Wanneer je pad verzadigd raakt van het polijstmiddel (en vuil/oude lak) dan slijpt hij dus minder goed, wordt sneller warm en slijt sneller. Met name het warm worden kan uiteindelijk té warm zijn en dan ''implodeert'' de pad. (Foam wordt week/zacht in het midden van de pad en kan zelfs bol gaan staan)
 
@Marcel1973: een MF pad maak ik schoon door er draaiend een borstel tegen te houden en dan een paar rondjes tegen een MF.
Een foampad maak ik schoon met een MF. De compressor-methode (perslucht in hoge emmer met een gat langs opzij) hoop ik deze winter te kunnen realiseren.
 
Even ontopic, ziet de schade er behoorlijk ernstig uit.

Ik heb wel eens pigtails gehad, maar dit ziet er toch anders uit.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Heb beide foto’s net even op de iPad bekeken.

Ik denk dat het meer opvalt nu de auto onderhanden is genomen. Er is voor zo ver ik zie ook geen gelijkmatig patroon in de kringetjes, waardoor ik niet denk dat het door de DAP is ontstaan. Soms lijken het wel lettertjes.

Als je een loep hebt, zou ik ff kijken of je daar wat mee kunt zien, lijkt me nl. dat dit al in de lak zat. Zou er nu ff niet meer aankomen.

Ken je dit topic al? Kun je eenvoudig een ervaren detailer zoeken bij jou in de buurt. Immers twee weten vaak meer dan een.
https://forum.carclean.com/threads/wie-zit-waar-versie-2-0.20132/
 
  • Leuk
Reactions: Rhoogenbosch123
Als ik het zo bekijk is precies de plamuur te grof geschuurd waardoor de schuurkrassen door de lak komen.
 
Ik lees nu net het hele topic door, en dacht bij de omschrijving en eerste foto (waar niets op te zien is) aan piggytails, maar zoals al genoeg aangegeven door anderen is dit net iets anders. Gezien alle vermoedens dat het gaat om een slechte voorbewerking vóór het opnieuw spuiten, misschien eens naar een lokaal autoschadebedrijf gaan, en hun mening te vragen.
 
  • Leuk
Reactions: Rhoogenbosch123
Tesla heeft niet de meest kwalitatieve lak, is zeer zacht en van fabriek af al veel defaults in de lak.
Het gaat hier over een tweedehands MS als ik het goed lees dus misschien al eens een ongelukje gehad.
De schadehersteller leverde misschien slecht werk en wordt dit nu extra in de verf gezet door het polijsten.
Eens goed de historie van deze wagen nagaan, als je dat al niet gedaan hebt, alvorens de "fout" bij jezelf te zoeken.
 
  • Leuk
Reactions: Rhoogenbosch123
Mijn auto is onlangs voor een schade reparatie geweest bij de dealer. En afgelopen zaterdag pas toegekomen aan een goede polijstbeurt. Toen kwamen bij mij exact dezelfde verschijnselen naar voren. Ik heb contact opgenomen met de dealer omdat dit alleen tevoorschijn kwam op de schadeplek.
Het komt waarschijnlijk door plamuren en vervolgens slecht schuren van een schade. Ik ga vanmiddag terug voor een plan van aanpak
Wellicht heb je jezelf niets te verwijten dus..

IMG_0564.jpg