• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleine ronde krasjes na eerste polijstbeurt

Rhoogenbosch123

Detailing rookie
8 sep 2018
12
15
Hallo allemaal,

Zal me later even voorstellen, nu even een prangende vraag van een beginner.

Heb mijn tesla model s voor het eerst met klei behandeld, gepolijst en gewaxt. Auto is uit 2013, volgens mij altijd standaard in de wasstraat geweest, voor mij is de wagen nieuw :)

Polijsten met de dab900, monello raffini mezzo, groene pad. Vervolgens waxen met witte pad en insulator wax. Allemaal omgedraaid op laagste stand en naar stand 4 gewerkt.

Zie de foto, ik zie op een plek allemaal kleine ronde krasjes. Wat zijn dit? Volgens mij heb ik dit zelf veroorzaakt... te grof gepolijst? En kan ik dit corrigeren door fijner te polijsten? Ik heb ook de monello finale en een oranje pad liggen.

Alvast dank!!
 

Bijlagen

  • 20180908_143411.jpg
    20180908_143411.jpg
    85,6 KB · Weergaven: 586
Lastig te zien, kan je het voelen ?
Probeer even met een stukje tape de scherpstelling te beinvloeden als je een foto maakt
En dan naast de lichtvlek richten.
 
Hey hallo :D

Het is inderdaad lastig te zien. (Zie wel een ribbon-vormpje in de lak?)

Maar je hebt de pads omgedraaid, begonnen op de laagste stand en toen langzaam aan naar stand 4? :p (Waxen met een polijstpad?)
 
Hey hallo :D

Het is inderdaad lastig te zien. (Zie wel een ribbon-vormpje in de lak?)

Maar je hebt de pads omgedraaid, begonnen op de laagste stand en toen langzaam aan naar stand 4? :p (Waxen met een polijstpad?)

Haha sorry auto correct... opgedraaid bedoel ik. Langzaam begonnen idd op stand 1.

Witte pad is niet bedoeld om de wax op te brengen? Dan heb ik de klantenservice verkeerd begrepen
 
Even wachten met verder polieren. Als ik me goed herinner hebben deze wagens zachte lak.
Zijn deze krassen enkel op de plek aanwezig of over de hele wagen?
Misschien waren de krassen er al (vorige eigenaar) en heb je ze nu ontdekt?
 
Kan dat ook? Dat het eerder niet te zien was en nu wel?

Wat zouden jullie adviseren om nu mee verder te gaan? Oranje pad en iets fijner middel proberen ?

Zit overigens niet op de hele auto maar op sommige plekken
 
Het lijkt alsof er iets tussen pad en lak is gekomen dat deze vormen in de lak heeft gedrukt. Bij mijn eerste polijstervaring heb ik ook zoiets gehad, en mijn vermoeden is dat dat toen kwam doordat ik de pads niet vaak genoeg schoon had gemaakt. Hierdoor kwamen er na verloop van tijd 'balletjes' oud polijstmiddel op de pad te zitten tijdens het polijsten die dus in de lak werden gedrukt met dit soort rare plekken als gevolg.

Geen idee of dat uberhaupt kan, maar het zou wel de vorm van de defecten verklaren. Sindsdien maak ik de pads veel vaker schoon en heb ik het ook niet meer gezien.
 
4 hits?! :p Dan slijten je pads wel een stuk sneller en heb je minder cut.

Ik zou na 2 goede hits de pad schoonmaken met water en bijv. Dreft. Alle bende eruit, niet alleen eraf. ;) (Grove combi slijpt meer)
 
Heb zoiets ook wel eens gezien bij een auto die opnieuw(dus blijkbaar slecht) gespoten was, alleen zichtbaar onder een TL lamp en in de buitenlucht bijna niet te zien. Is de auto een x over gespoten?