• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleine ronde krasjes na eerste polijstbeurt

Hetzelfde al eens gezien bij iemand die zelf zonder enig advies zelf aan de slag was gegaan met heel oud materiaal. Pads vol met oude polijstpaste die tot balletjes werden gedraaid. Zag er nagenoeg hetzelfde uit. Dus check in ieder geval je pads en bij twijfel gewoon weggooien en nieuwe halen. Veel schadeherstellers nemen het niet zo nauw met netjes en secuur werken zoals wij dat graag doen. Of het is inderdaad al eerder gebeurd en het is jou niet te aan te rekenen.

Maak de pads inderdaad na enkele passes sowieso goed schoon. Lauw of warm water en een drupje Dreft. Dan inwrijven en dan onder de lopende kraan van binnen naar buien schoon wrijven. Even droogdraaien en je kunt weer verder. Beter een keer teveel dan te weinig. Ook voorkom je hiermee volgelopen pads die uit elkaar klappen.

off-topic: Afgelopen week liep een man uit de buurt binnen. Of ik even wilde kijken naar de polijstmachine die hij van een garagist had geleend om zijn nieuwe tweedehands te polijsten. Op de mat in z'n auto (dus op de grond) lag een gigantische roterende machine met een gruwelijk vieze pad erop in het zand/grond dat op die mat lag. "Wat denk je?" "Moet hiermee wel lukken toch?" Ik ben hoofdschuddend weggelopen...
 
Ik ben inmiddels wat wijzer geworden na mijn bezoek aan de schadehersteller. Er zijn verschillende theorieën over de oorzaak van deze "krassen".
Zo zou de grondlaag niet lang genoeg hebben kunnen drogen voordat de kleur lak gespoten werd.
Er is mij in ieder geval verteld dat het onder de blanke lak zit en niet hersteld kan worden door te polijsten. Dus het wordt opnieuw spuiten.
Mocht je dus echt van deze plekken af willen dan zal dat denk ik de enige oplossing zijn.
Succes!
 
Als het op één plek is zoals je aangeeft in je OP dan dat slecht voorbereidend werk van schadeherstel.
Een fabrieksauto wordt niet geschuurd, in ieder geval niet bij Tesla dus dan heeft de auto schade gehad.

Zo diep en zo regelmatig met alleen Mezzo op groen is nagenoeg onmogelijk. Ook wel eens gehad dat er iets tussen zat met ronde krasjes tot gevolg maar dat ziet er heel anders uit en veel minder diep. Dit ziet er voor mij uit als 99% slecht herstel.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
zover ik kan zien zit dat in je lak, die lijkt mij inderdaad overspoten.
Tesla is inderdaad zeer zachte lak, dus met een fijne combinatie moet dat wel lukken.
M205 met een finishing mf pad (van Meguiars) werkt voor mij.
Ik gebruik geen Monello, dus daar kan ik je geen feedback over bezorgen ;)
 
Ik ben vanmiddag bij Rhooghenbosch123 op bezoek geweest. Enige tijd geleden had TS mij al benaderd. We hadden inmiddels al verschillende malen telefonisch contact gehad en nu was er gelukkig eindelijk de gelegenheid elkaar te bezoeken.

TS was juist hard aan het werk aan zijn auto. De nieuw aangeschafte DAP combinatie werd flink aan het werk gezet. Resultaat was prachtig op die schitterende donkerblauwe kleur. Echt prachtig. Ik denk te zien dat Rhooghenbosch123 zich flink heeft ingelezen. Zijn auto wordt alleen maar mooier.

Gelukkig hebben we kunnen vaststellen dat de lakdefecten zoals in zijn startpost gedocumenteerd, absoluut niet door zijn werk zijn veroorzaakt. Zoals door velen hierboven aangegeven is dit echt te danken aan slecht schuurwerk in het verleden.

Beste Rogier. Bedankt voor het lekkere drankje en succes met de rest van die toch wel grote auto. Wat dat betreft zul je met die witte sneller klaar zijn...

Hartelijke groet,
Aficior
 
@Rhooghenbosch123
Eigenlijk zou je hier wat foto's van je werk en de resultaten moeten plaatsen, tenzij je dat in een apart topic in de Show Off sectie gaat doen. Je werk is het waard.